mandag, desember 14, 2015

Julegavetips

What to give for christmas ...
Fortsatt i fotballfruens ånd, er det lov? Tanken var å lage en hel liste med gavetips, for det ville nok Hun ha gjort, og da ville nok dere ha skrevet like fine kommentarer til meg som leserne hennes skriver til henne.

Du er en så fantastisk person! Jeg ser sånn opp til deg!
Og jeg ville ha kastet Lars Kristian på alle som IKKE gjorde det. Men når det er sagt så har jeg selv også fått bilder med morsom tekst på, à la det jeg gjorde med fotballfruebildene. Jeg vet ikke om det er på narr eller om det egentlig er en ære, men jeg velger å tro det siste. Jeg har takket veldig fint til hun som lagde dem. Så altså: Her er mine bilder med mine kommentarer, men i en helt ny setting. Tank u, anonym!

He he.

High five til oss!

:)

Akkurat sånn. :D

Jo, jeg har bestemt meg for at det var veldig smigrende. Men julegavetips ... Det skulle kanskje vært en lang liste, men det ene tipset jeg har er så bra at det KAN trumfe alle de andre.

Julegavetips # 1: Hjernelue.

Den ser sånn ut.
På Ikea kan man kjøpe hjernelue til mor og bror, voksen eller stor. Det er sant! Og det beste er ikke det sinnsyke utseendet, men Ikeas forklaring til dette helt seriøse produktet som er del av en serie med vanlige barneklær og -leker, For altså hjerneluen oppmuntrer til rollelek, slik at barnet utvikler sosiale ferdigheter ved å imitere voksne og skape sine egne roller. Jeg lo høyt.
Det finnes ikke utropstegn nok i hele verden!
Det var julegavetipset. Fotballfruen mener at jenter hverken får nok av undertøy eller smykker, men det mener ikke jeg. Gi en hjernelue eller en tur på fjellet. Nei, forresten, bare gi en hjernelue. :D

27 kommentarer:

  1. Tusen takk til lille Østis som ga MEG mitt eneste julegavetips. Her fins i alle fall to familier som bare skal få hjerneluer. ;)

    SvarSlett
  2. Å herregud! Nå kan man faktisk gi en HJERNE i gave!!! Thank you Ikea ;-)

    Vi er på vei hjem. Men jeg vil egentlig snu. Puss puss

    SvarSlett
    Svar
    1. Kom hjem kom hjem kom hjem! Det har vært megastas med snaps fra Hawaii, men hello, nå har dere vært altfor lenge borte, og dessuten så skal vi jo spise hamburger på fredag! Jeg får bare hamburger når dere er der. Fly forsiktig og kom helst hele hjem veldig snart. :*

      Slett
  3. I hvilken setting sa du det med fengsel og forrett???

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei bloggemuse! Det må ha vært et sted i mitt siste måltid. :)

      Slett
  4. jeg ønsker meg skiklær jeg, for nå skal jeg begynne å gå på ski. og når beinet blir bra skal jeg løpe igjen, og herregud jeg gleder meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Juhu! Ski er vel mye tryggere for beina enn løping. Bortoverski, I presume? Lillehammer da? Jeg skal mest sannsynlig gå der OG stå der i påsken. Ses vi da? :P

      Slett
  5. Hurra :-)
    hjernelue var da virkelig en sær gave
    selv ønsker jeg meg ingenting jeg skal til syden på treningsleir i julen.
    mr. hot fysio skal lage program og jeg skal trnee. Innimellom skal familien henges med tror det blir perfekt.

    Mr.hot fysio er mi bror btw jeg er ennå skeiv som ei låvebru. :-P men har fåt thøre at Mr hot fysio er kallenavnet hans blant den yngre garde så why not :-p

    mine juelgavetips er:
    1. opplevelese
    2. hjemmelaga søte gavekort
    3. sånne lapper me dkomplimenter og oppmuntringer
    4. oppelvelser
    5. noe koselig amn kan gjøre sammen som et brettspill

    je synest C eller østis skal gi nordlyssafari og Tromsø helg til hverandre. så kna jeg stille med kaffe og fantasi kaker. :-p

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingrid! Og med sær så mener du super? ;)

      Jeg lo høyt av fysioen og du som er låvebruskeiv liksom. Knall. Det vil jeg også være! Ønskene dine var helt nydelige. Mine kunne sett nokså like ut, men ville vært LITT mer kravstore og materialistiske enn dine.

      Bra tips! Håper hun ser det og føler seg inspirert. :D

      Slett
    2. ja sant dere kan telte i hagen min! :-p

      Slett
  6. Er du forelska i Fotballfrue?

    SvarSlett
    Svar
    1. Niks og nei, det er snakk om helt klassisk misunnelse.

      Slett
  7. Haha. Det er de eneste alternativene.

    SvarSlett
  8. Hjernelue it is! Håper jeg også får meg ny hjerne til jul :( Eller kanskje en hjerneskjermer?

    SvarSlett
  9. Hjernelue it is! Håper jeg også får meg ny hjerne til jul :( Eller kanskje en hjerneskjermer?

    SvarSlett
    Svar
    1. En hjerneskjermer er sikkert minst like smart. Good thinking!

      Håper du får en nydelig jul og alt du ønsker deg.

      Klem!

      Slett
    2. Kjøpte hjerneskjermer, pakket kvitteringen for den ordentlige gaven inni lua, og pakket hele sulamitten inn i gavepapir og skrev: Til Mannen, Fra Frua, ho ho ho, det blir moro gitt, han ønsker seg jo en hard pakke, og har en aldeles velfungerende hjerne fra før. Takk for tipset!

      Hvor mye grøt skal du spise på julaften?

      Fun fact: i dag fikk mini hvetegrøt for første gang. Han er temmelig nøyaktig 3,5 mnd gammel, så det var på høy tid. Han spiste dessverre pent og pyntelig, så det ble ikke noe bilde til internett av glupsk baby med grøt klint utover hele trynet. PS: Bikkja fikk resten. ALLE MÅ HA GRØT.

      God jul, chassibloggen! Ikke flom bort!

      Slett
    3. Er det sant? Ha ha. Og hva var resten av gaven da? Er han en toalettmappeman, klokkemann eller weekendreisemann? Ref fotballfruens mannegavetips. ;)

      For en veldig koselig hilsen. Jeg liker Minken veldig godt allerede, selv uten bilde til og med, men send gjerne bilde neste gang.

      På julaften blir det sikkert bare én runde med grøt, men jeg blir ikke lei meg om jeg får til to. Du da?

      God natt

      Slett
    4. Minken!? Hvorfor skjer det hele tiden? Minien off course. Unnskyld.

      Slett
  10. Jeg flommer ikke bort heller, men takk for omtanken. I dag har jeg vært ute med terrengløpeskoene til og med, fordi det var tørt nok til det endelig. Er det flom der du bor?

    SvarSlett
  11. Hahaha, jeg tror aldri min fyr ville passet inn i en fotballfruekategori av en mann. Han liker teknologi og fysikk. Den harde pakken er noe innenfor dette, selvsagt.

    Her er det nordlys! Oslo, altså. Lite vind, lite regn, sammenlignet med der du bor, men jaggu syns jeg det holder med både vind og regn akkurat nå.

    Før mini ble mini, var han bare kråka. Det var min versjon av fotballfrues "lille ugle". Lol.

    Jeg tror jeg nøyer meg med én porsjon grøt. Risgrøt <3

    Jeg gjorde det litt vel enkelt for deg å stalke meg. Og nå har jeg vel gjort det litt vel enkelt for IT-mannen å finne ut at han får en hjerne(skjermer) til jul.

    Jeg pleide å ha en løpeblogg før,men så gjorde den meg bare enda mer deprimert, så jeg sluttet. Tenkte å begynne å trene igjen i januar, sammen med resten av Norge. Da får vel du mye å gjøre? Jeg jobber på treningssenter selv (når jeg ikke er på tjukka og sånn), og januar er HELT LOL.

    Sånn, nå må du ha ei skikkelig god og grøtfylt jul. Håper du blogger masse-masse.

    SvarSlett
    Svar
    1. De smarte er de beste. :)

      Jeg likte kråka! Men hvordan kunne it-mannen finne ut hva han skulle få til jul? Da er han verre på stalking enn meg. Godt at noen kan være det, men når det er sagt så var det så stas å få en kommentar med et ordentlig navn på at det var det første jeg gjorde. En ordentlig person! Liksom.

      HVOR JOBBER DU????? :P Og hvorfor deprimert? Kjenner jeg bloggen, er den tilgjengelig ennå?

      Håper du koser deg masse-masse med kråka og hjernen.

      Slett
  12. Hvis IT-mannen skulle finne på å google meg før jul, kommer vel bloggen din og disse kommentarene opp, antar jeg?

    At jeg er en ekte person, er faktisk det fineste noen har sagt til meg i hele desember, minst. <3 <3 <3 Det er det depresjon handler om, ikke sant. Plutselig er alt så himla relativt at ingenting lenger er ekte. Særlig ikke folk. Ok, nå var jeg innmari dyp. Hva vil du vite om depresjon? Jeg tulla litt med det med bloggen og depresjon, altså, men det var bare enda en arena jeg måtte være sosial og utleverende og pålogget, når man aller mest ønsker å logge av alt. Særlig livet. Rakk å bli frisk før kråka kom. Bloggen eksisterer heldigvis ikke lenger, men internett fanger, har jeg hørt?

    Jobber på Freeeeesh! Som senterleder. Hvor jobber DU?

    Jeg liker også kråka. Men særlig objektiv er jeg neppe. Han er den mest intense person jeg har møtt.

    Om jeg fortsatt blogget, kunne vi vært bloggvenner. Nå kan vi være... Pennevenner?

    SvarSlett
  13. Oi, så mye spennende. Og akkurat når jeg egentlig burde legge meg.

    - han googler deg neppe nå før jul. Det ville ikke jeg gjort, i alle fall ikke for å snuse opp julegaver.

    - vi kan være bare venner?! :D Unnskyld om jeg er frampå, men du virker super så det hadde vært supert.

    En sånn intens kråke virker magisk. Jeg er sikker på at det er det også. Mens Internett er intenst. Grunn nummer én til å ikke sette kråker til verden er at de enda mer enn oss må forholde seg til dette veldig intense internettet.

    Kult at du er senterleder! Jeg horer rundt på gølvet bare, men holder også kurs om kosthold og livsstilsendring, så jeg trives med det. Er du utdannet innen trening eller øk.adm? Sikkert begge deler. Mhm.

    Kommer du fra Oslo?

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, ja. Nå kan vi være perlevenner! Et mye bedre alternativ enn pennevenner. :)

      Jeg må legge meg. God natt.

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...