tirsdag, februar 16, 2010

Grautatirsdag

Endelig en grunn til å trykke flere grøtbilder. Er det kødd eller er det noe som heter Grautatirsdag? De sa det på radioen, men P3 sier mye tøys.

Den nye grøten kalles hasselnøttgrøt.

30 g havregryn
2 dl skummet melk
3 ss kruskakli
1 ss proteinpulver av type Hasselnøtt
1 ss hakket hasselnøtt
Evt 1 ss kakao

For å slippe å hakke nøtter hver morgen har jeg hakket en pose i mixmasteren så jeg har ferdig nøttemel til å røre inn i grøten.


Grøt er bra for bicepsen. ;)

10 kommentarer:

  1. Nøttemel?Åå, spennende!!Hvor har du fått tak i det?
    Må bare få takke deg for utrolig hyggelige, og støttende kommentarer som jeg har fått ifra deg Charlotte. Det varmer, så tusen takk for tida di!
    Klart grøt må til for bicepsen..Bicepsmat;)Ønsker deg en riktig god dag!!=)

    SvarSlett
  2. Jeg kan se at grøt er bra for bicepsen! Jeg er imponert :) Håper alt går bra! :)

    SvarSlett
  3. SV: Hehe, neida, greit å ha noe å glede seg til vet du ;-)

    SvarSlett
  4. Hasselnøttproteinpulver? Nysgjerrig! Hvor får man dette?

    SvarSlett
  5. Silje Mariela: Takk det samme! Any time! Jeg lager nøttemelet selv i miksmasteren, knuste nøtter rett og slett.

    Bjørn: Heey! Takk! Håper alt går bra med deg og dine også. Stor klem!

    Hei Pinglo! Jeg har den beste prottisbutikken over gaten fra gymmen. Du kan finne allslags smaker her: http://www.nordicpower.no/default.pl?showPage=176.

    Merket heter Premium Pro og så langt har alle vært kjempegode. Ha en deilig dag!

    SvarSlett
  6. Heey til deg også. Joda her er det veldig bra, bortsett fra at jeg sliter litt ennå med en senebetennelse i høyre kne, så jeg er forsiktig med trening. Det er Oslo Maraton som er grunnen til det, men nå går det riktig vei. Nå kommer snart våren og da skal sykkelen ut, og i år blir det sikkert mange mil på den! :) Gelder meg. Ser at du er i knall form og trener masse! ha en super fin dag og helg! Klem.

    SvarSlett
  7. Fikk du senebetennelse?! Jeg syns du sa at hele maraton var barnemat? Uffda. Håper det blir snart bra!

    SvarSlett
  8. Det var jeg som sa det Chassi ;)

    SvarSlett
  9. Grautatirsdag?! Haha, det kunne jo passe!

    SvarSlett
  10. Oslo maraton var IKKE barnemat, sa jeg det var det bare jug! de siste kilometeren var vonde! Fikk senebetennelse på utsiden av høyre kne, også kalt runners knee. Men nå tror jeg det begynner å bli bra. Problemet var at jeg ikke hørte på kroppen før jul, bare trente og ga f... i skaden. Det ble bare være og være. Nå har jeg hvilt en stund og kneet begynner å bli bra! :)
    Jeg er super fornøyd jeg løp på Oslo maraton, det var en super opplevelse. :) Kan anbefales! :)

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...