torsdag, mars 08, 2012

Vil verdens beste havregrøt vennligst reise seg

Jeg skulle ønske jeg ikke var sist i rekken, men når jeg reiser meg med verdens beste havregrøt så vet jeg at altfor mange av dere har laget den allerede. Jeg er pinlig seint ute, men jeg vil gjerne fortelle om min versjon likevel. Den ser ut som alle andre, det gjør den også, men likevel. Den ser ut som den er kokt med kakao og har nøttesmør på..

Og det er den. Har den.

Men det jeg har funnet ut, som til og med fotballfruen visste fra før, er at det finnes noen sinnsykt gode proteinpulver, som ikke ligner på noenting annet og som ENDELIG får sjokoladegrøten til å ta steget over i sjokoladekakekategorien. Grøten blir helt krem og har masse smak!


I'm not a porridge.

Fotballfruen fikk det til å se enda lekrere ut, den skal hun ha:

Hun plasserte en blomst bak proteinpulveret.

Verdens beste havregrøt skylder tittelen sin til Chocorite Chocolate Supreme som kan kjøpes på iHerb, og som faktisk er ganske billig, ikke minst fordi det kommer i en bitteliten pakke som er lett å sende i posten. Jeg har prøvd chocolate supreme og chocolate fudge brownie og peanut butter, og jeg kan anbefale alle sammen hvis det finnes noen I DET HELE TATT som ikke har prøvd dem ennå.

(Grøtoppskrift er som før 60 gram havregryn, 3 dl vann, litt salt, litt søtt, litt melk for moro skyld, 25 gram proteinpulver, 1 kjempestor spiseskje kakao, og nøttesmør eller cocosa.)
Men likevel. Jeg har et ess i ermet, tank god. Jeg har kokt grøten med steel cut oats, og DET ER OGSÅ VELDIG KULT!!! Det er vanskelig å se på bildet mitt at jeg bruker havre som er hakket i biter, i motsetning til havre som er valset over og tråkket på, men jeg har funnet et annet bilde, fra en blogg som er mye flottere og flinkere enn min, som illustrerer konsistensen på denne grøten.

Sånn ser den egentlig ut.

(Jeg prøvde forresten melk over grøten min, jeg også, og det var OGSÅ veldig godt.) Steel cut kan kjøpes på iHerb og koster ingenting, bokstavelig talt. De må kokes litt lenger enn havregryn, men de gir en fantastisk kul vri på grøten.

De ser ut som dette.

Jeg prøver å pakke egentlig. Det ligger klær og utstyr over hele gulvet for at jeg skal telle trusene om igjen og om igjen. Skal jeg pakke 7 par strømper eller skal jeg satse på å få vasket dem underveis.. Kan jeg brenne disse trusene.. Kan jeg våge å gå med disse trusene i det hele tatt.. Hvor mye kakao og hvor mange teposer.. Sånn driver jeg på. 

Det ligger an til tre ulltrøyer, syv par strømper, fem bh-er og tolv truser, men jeg setter pris på tilbakemelding her.

Solen skinner i Stavanger og i morgen drar jeg til fjells. Vil den som har smakt ChocoRite vennligst reise seg?

24 kommentarer:

  1. Grøtsulten østledning08 mars, 2012 12:17

    Ja takk. Jeg vil ha en possjon "steel cut chocolate supreme porridge" nå med det samme. Gjerne servervt med second hand "princess cake and cookie coffe (decaf)". Du bør trøste deg med at de andre bloggerene neppe har TRE ulike nøttesmør (faktisk FIRE) å ha i grøten sin... ei heller verdens beste kjøkkenkrok med verdens beste utsikt og verdens fineste pusekatter som sloss om plass på fanget...

    Jeg vil gjerne ha ett innlegg som fanger frokoststemningen jeg. Med nøye utvalgt te, og sterinSlys og NRK p1 på lavt volum.

    Drit i pakkingen. Bli hjemme heller. Jeg har meldt meg på AMBASSADØRKURS onsdag 14. mars i Stavnger sentrum. Come join the DNT-party med meg heller. Det er på nåværende tidspunkt 45 ledige plasser. Puss och kram

    SvarSlett
    Svar
    1. Østlendingen rett opp feil fra i går...08 mars, 2012 12:34

      Oj. Dette gikk litt vel fort. Veldig mange trykkleif. Jeg er ingen ledning, med lending. Jeg ønsker en porsjon - ikke possjon. Det heter og Stavanger ikke Stavnger. Men - jeg er fortsatt lyst på selskap på ambassadørkurset altså :)

      Slett
    2. Hei tøysekoppen. :) Du kan få alt du vil ha! Jeg vil også. Vil nesten på ambassadørkurs til og med hvis du er der. :D

      Slett
    3. Fy søren, dere to må ha det sinnsykt gøy sammen!! :) Dere må være the ulitimate match made in heaven, hvertfall observert fra min pc!! :D

      Ahh, jeg vil oooooog ha en kjæreste jeg netter så bra med!! Guuuud, send meg mannen i mitt liiiv!! :)

      Jeg har for øvrig IKKE smakt dette så varmt omtalte proteinpulveret! Men gjett om jeg skal!!

      Og du østlendingen; jeg skal OGSÅ på AMBASSADØRKURS!! Hihi! Men ikke i Stavanger da, men i heimtraktene dine; det fagre Østland!! DNT-Turlederskolen; here I come!

      Kommer dessuten til å trenge haugevis med gode tips til hvordan man spiser bra på tur, når man ellers er vant til å spise kilovis med grønnsaker hver dag...Jeg tror det vokser brokkoli og gulrøtter i magen min, hvertfall føles det slik i blant;)

      Slett
  2. Tåler det ikke så nope... *buuhu* har ikke spist grøt på to dager og har ville abstinenser!! :o

    SvarSlett
    Svar
    1. Østlendingen08 mars, 2012 14:15

      Chassi burde legge ut bildet av hun selv i Bergen med grøtabstinenser. Snakk om grøtabstinenser. Tipper det slår dine... har du gjort noe rart? :)

      Slett
    2. Fordi du ikke tåler melk? Eller hvordan var det nå.. du spiser jo rømmegrøt? Jeg ville nok også hatt abstinenser ja. (Ville IKKE gjort noe rart, men ville absolutt savnet grøt.)

      Slett
  3. Tror nesten ikke jeg tørr prøve den en gang jeg! Så skummelt nydelig ut! Kan egentlig ikke fordra proteinpulver i grøten.. Men ser jo at andre bare ELSKER det. Kanskje jeg har gjort noe helt feil?

    Jeg har en pose med Bananversjonen av Chocorite/lite på vei i posten! Blir spennende å prøve, for jeg har enda til gode å se at noen har prøvd det. Har prøvd Brownieversjoen (Mmmmmmmmmmm) og peanøttversjonen (not so much, men god i bakverk), så ja. Dette blir spennende!

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann! Brownien er jo helt fantastisk! Peanøtt not so much, det er jeg enig i, jeg skjønner ikke at alle andre var så VELDIG fornøyd med den. Den har vært så lenge utsolgt på iHerb at jeg syns jeg ventet i to måneder. Banan må bli fest, da forventer jeg et referat. :P

      Slett
  4. TIPS! Prøv å laga vanilje grøt av french vanilla pulveret fra Chocorite ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det må OGSÅ bli fest!! Takk for tipset. :D

      Slett
    2. Det BLIR garantert fest!! lover :)

      Slett
  5. JEG REISER MEG OG HOPPER OPP OG NED! denne grøten er så goood at jeg oppriktig blir tung om hjertet når skålen er tom...
    jeg vil så gjerne bestille vaniljepulveret også, men må nok vente med ny bestilling fra iherb til neste måned. bestilte tre pakker forrige dagen... damn you fristende iherb!! men bless you også <3
    jeg bestilre et cookies&cream pulver jeg gleder meg til å prøve i grøt!
    og jeg misunner deg virkelig alle korna dine... jeg vil også ha mange korn.

    SvarSlett
    Svar
    1. OG DANSER RUNDT I RING! :D Plis hold oss oppdatert på cookies and cream.

      Slett
  6. Peanøttsmak er det beste i verden. Tror muligens jeg kunne overlevd på bare peanøtthavregrøt. I alle fall en stund!

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi oi! Med det som jeg nevnte? Så kult. :P

      Slett
  7. Håper du får en fantastisk tur!


    Hilsen en som akkurat har kost deg med dagens første proteingrøt:)
    Hurra for vanilje/sjokolade-grøt!

    SvarSlett
  8. Men asj basj det er jo masse rare skumle ingredienser i pulveret jooo! Godt er det sikkert, men maltodextrose likes ikke. Ha det suverent pa fjelltur!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Jeg bryr meg ingenting om skumle ingredienser. Man må velge sine kamper med omhu, eller hvadetnåheter, så jeg har heller valgt å kjempe mot sukker. :P

      Slett
  9. Jeg har prøvd det med peanøttsmak og det er helt supert på smak! Bananvarianten var litt syntetisk da syntes jeg... Sjokoladevarianten var utsolgt, så den har jeg ikke fått smakt - men gleder meg veldig nå!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå har jeg også prøvd peanøtt og banan og cappuchino! Oh boy så gøy, men DE KAN IKKE MÅLE SEG med brownie og chocolate supreme som er det beste jeg har smakt noensinne. :D

      Kjempeklem på deg!

      Slett
  10. *Inga blir sittende* Det er vel ingen skam det, men spørs om jeg ikke må ta meg en tur på iherb nå ja^^ God tur forresten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Heeei Inga! Takk, snille du. Kom hit og få grøt heller, det er snart på tide. :D

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...