mandag, januar 04, 2010

Skamkaldt på Sandvatn




Det er sikkert like kaldt hjemme egentlig, hvis jeg puster inn litt for fort må jeg hoste av bare kuldesjokk i halsen. På fjellet var vi i det minste forberedet og gikk med trelags ullundertøy og kuldekrem i fjeset. Dunjakken hadde jeg med i tilfellet vi skulle bli nødt til å stoppe ute i snøen, men vi slapp heldigvis det, spurtet av gårde fra a til b. Basen var Sandvatn i Hunnedalen. Her hadde Leif Rune, Ola og flere fjellsportere feiret nyttår så hytten var behagelig varm. Jeg fikk lest en hel bok, drukket masse te, og lærte å lage havregrøt med dryss av sjokolade, nøtter og rosiner. Ooo! Den skal helt klart få et kapittel i best-of-boken min, Grøt is great.

Fjellgrøt er grøt med energitoppping.

Smaker digg.


Alle kan bli med til Sandvatn, jeg er turleder: http://www.stavanger-turistforening.no.

1 kommentar:

  1. - og her hadde jeg tenkt å holde meg inne ved peisen, ble litt inspirert :-)
    Godt Nyttår!

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...