tirsdag, oktober 23, 2012

Happy porridge party day

Det er vel ikke for sent å gratulere..? I dag er grøtdagen! La oss gå rundt grøten hele dagen og spise grøt til vi får vondt i magen.

Jippiii!
Heller spise havregrøt enn å være kjempesøt. Heller spise havregrøt enn å trene kulestøt. Heller være gjennombløt enn å spise sviskegrøt. Min grøt er helt lik hele tiden. Siden du spurte, Friken, så er den perfekte sjokogrøten som oftest som dette:

60 gram havregryn
1 stor ss kakao
1 scoop proteinpulver
1/2 ts salt
Noen dråper stevia
1 ts chiafrø

Det hjelper ikke med nugatti eller smeltet melkesjokolade på. Hvis jeg vil ha den enda bedre så har jeg i enda mer kakao, og hvis jeg vil ha den enda bedre så har jeg i espresso.

Sånn ser den ut med peanøttsmør og et hav av melk oppå.
Og sånn ser den ut på syttende mai.

World Porridge Making Champion ble kåret i Skotland forrige uke, og også der gikk folkets pris til en helt ordinær grøt. Vi er tusen ganger flinkere enn verdens flinkeste havregrøtkokker.

Dette er verdens beste grøt i Skotland.

Ingrediensene i Worlds best Porrigdge 2012 er bare havregryn, hasselnøtter, honning og fløte. Ingenting mer!

Jeg har en nydelig facebookdialog til dere i anledning the Porridge Party day. Kos dere! Det handler om Frigg (Marte) sitt nye profilbilde.

Marte er hun til høyre.
Den lille østlendingen
I love that picture! Hvor fikser du håret? Og hvor har du kjøpt genseren din? Digger stilen din ass. Er det low carb du kjører? Du er SSÅÅ fin. Er det ditt hår Marte? Hvor har du kjøpt extensions? Er du sånn i virkeligheten? Skal barna dine og bli crossfittere? Og hvem har tatt bilde? Og hva vil du bli når du blir stor? Skal du leve av bloggen for alltid? :)

Marte
Tuuusen takk, verdens beste leser. :) Det er den fantastiske hestefrisøren Wanja som alltid fikser meg, sjekk ut dyrefrisørnettsiden www.hestehar.no. Jeg har kjøpt genseren på smelly.com. Få 2 % rabatt på samme plagg hvis du bruker rabattkoden "Frigg". Jeg går på zero carb, altså karbefri diett. Aldri hatt så mye overskudd og så lite luft i magen! Jeg har kjøpt extensions hos hestefrisøren Wanja. Ekte hestehår! Elsk :) Bildet er littegrann retusjert bare. Barna mine skal få velge 100 % fritt mellom turn og RS. Det er hestefrisøren Wanja som har tatt bildet :) Jeg vil forbli blogger så lenger jeg klarer å inspirere andre :) :) :)

Den lille østlendingen
Jeg ler så høyt at jeg tisser i buksa!!!!

Marte
Jeg også :)

Chassi
Du er så inspirerende!!! Du må ALDRI slutte! Jeg har kjøpt meg hestehår nå. Hva slags shampo bruker du? Jeg trener fem dager i uken, men ikke forrige uke for jeg har vært litt syk i det siste, og vil helst vaske håret hver gang, går det greit? Trener du når du er syk? Du er nydelig. :)

Den lille østlendingen
Og meg. Meg. Meg. Meg. Se meg og. Du er best. :) Vil du jeg skal vaske håret for deg?

Martin
Jeg dævver!!! HAHAHA!! Men! Hvem er det på bildet? Er redd jeg går glipp av noe her

Marte
Tusen takk for all støtte, det varmer så utrolig :) Dere er så gode mot meg, hva har jeg gjort for å fortjene sånne lesere :) Det er på de tunge bloggedagene at jeg tenker på dere fantastiske lesere mine, og dere skal vite at da DERE er MIN inspirasjon :) :) Jeg bruker en naturlig shampo som er utvunnet fra tarmsaften til det afrikanske dovendyret Mlingu (selges på iherb.com, bestill nå og få kjempetilbud: 2 flasker til prisen av 3!!!). Jeg vil ikke heve pekefingeren, men håper du ikke spiste noe den dagen du lot være å trene. Just sayin´ ;-) Sykdom er aldri en unnskyldning for å skippe treningen, ALDRI! Get your ass opp fra sofaen og få den rævva i gir! Kjør 134 3-sekunders drag på ellipsemaskin for litt quick fatburn! Så kan du pusse nesen etterpå med god samvittighet og drikke en kopp kalorifattig yogi-te. Husk at hvis du vasker håret hver dag må du kure det også, bestill min favoritt spesialkur på iHerb i kveld og få fettklyper med på kjøpet! Hårkuren er spesialtilpasset travhester på elitenivå og gjør manken meget glansfull. Jeg trener ALLTID. UANSETT. Jeg lever som jeg lærer vet du ;) I aim to inspire ;-) :) :)

Chassi
Det skal jeg! Jeg har alltid hatt lyst på sånn fettklype. Jeg spiste bare fiberhusk den dagen, men nå ble jeg inspirert til å ikke spise i morgen. Og snart kan jeg klype av meg alt fettet! Tusen takk! Du er dagens høydepunkt for meg. :)
Jeg trykket Like på alt. Legg aller mest merke til Martin, som syns at dette var veldig morsomt, men som egentlig ikke skjønner noenting. Man må være bittelitt bloggeidiot for å le av dette.

45 kommentarer:

  1. Takker og bukker! I morgen blir det sjokogrøt... forhåpentligvis bedre enn mine forrige forsøk :/ Mer kakao må nok til, også spiller det sikkert en rolle at jeg først de siste ukene har sluttet å være lat og koke i mikro hele tiden= garantert kakaoklumper. Anyways,
    "The oatmeal is with me."

    På Fredag blir det en ny ladning med keso, kesella, tunfisk, messmør, tørka honning-ingefær (kan ikke leve uten) og mer fra Sverige ;)Huff, du absolutt må få prøvd messmør i grøt! Første sjanse til å handle i Sverige, finn messmør, for all del.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kakaoklumper er jo kjempegodt! Har du prøvd mikrovarianten med bakepulver oppi? Det gjør jeg titt og ofte nå etter endelig å ha prøvd. "En kake! Til meg? Jippi!"

      Hva er messmør? :-/

      Slett
    2. Den lille østlendingen24 oktober, 2012 17:16

      Chassi: Messmør er mulignes roten til ALT godt:

      http://minsunnemat.blogg.no/1348933450_messmr_natur__prim_ut.html

      Slett
  2. JEG LER SÅ JEG GRINER!!! Dere er så HERLIGE!!!!!! Snakk om å treffe spikeren på hodet!!:D

    Jeg trodde bildet var ekte jeg!! Hahaha, helt NYDELIG!!!! Jeg har ikke ord!!! :)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Bildet er ekte!! Marte er helt sprø. Hun har spurt om å få ta et bilde med fru Fotball på Gardermoen.

      Slett
    2. Den lille østlendingen24 oktober, 2012 14:12

      Tina: Er DU og IRONISK? For bildet er HELT ekte. HELT HELT EKTE. Marte var rett så glad den dagen hun snublet over FotballBarbie på Gardermoen.

      Oh. What an irony. EG SAVNE DEG! Blir du med på tur her i august og? Please say yes. Jeg dealer med Albert om tur nå nemlig. Årets sommertur. Helt klart!

      Slett
    3. Hahaha, jeg trodde det ikke var ekte siden hun sier "Bildet er bittelittegrann retusjert bare". Men nå ser jeg jo at det henspeiler på noe annet! :P Underbart!!

      EG SAVNE DOKKER OG!!! (Eller jeg bør vel nå si: IIIII savne dokker (dykk?? dere?? deira?? deri??) Jeg blir med på tur!! Jeg må jo prøve å få innyndet meg som en turleder 2 hos STF en eller annen gang slik at jeg får refundert kursavgiften jeg og;))

      Slett
    4. Jeg har slurvet med å lese bloggen din, Chassi, og ser ikke dette før nå :-D sorry at jeg har vært fraværende i kommentarfeltet, men bekrefter altså at bildet er vaskeekte!

      Slett
    5. Takk for det! Bildet er jo bare ekstra ekstraordinært når de tror det er falskt. :)

      Slett
  3. Å herregud som jeg ler!!!!!!! Au au au au au..!!!
    Dere er kule :D

    Havregrøt ja. Jeg lager ikke så fancy grøtskåler som deg, men min favoritt består av havregryn kokt på van og pittelitt salt, rosiner og bananbiter + ett par skjeer CC. Hvis jeg skal flotte meg har jeg blåbær eller bringebær på toppen. Nomnom.

    SvarSlett
    Svar
    1. CC er helst til syttende mai her fordi det er så ALTFOR godt. Jeg spiser hele boksen oppå grøten eller etterpå. Aldri prøvd kakao? :P

      Slett
    2. Aldri prøvd kakao :O
      Det skal jeg gjøre i dag. Omg, new adventures!

      Slett
    3. Ha ha ha! Go crazy, fine Malin. <3

      Slett
  4. HAHAHA!!!
    Fantastisk!!!
    :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Virkelig glad du fikk dette ut til folk som vet å sette pris på det, Chassi :-) Tror ikke veldig mange av mine facebookvenner tok den, sant å si.

      Slett
    2. Og jeg får lite respons på facebook når jeg forteller om grøt. :-/

      Men hvordan har du det? Har du flere kule prosjekter på gang? Jeg er latterlig spent i så fall.

      Slett
    3. Yo! Jepp, har et lite prosjekt på gang som jeg har røpet for den lille østlendingen, men siden ideen ikke er helt moden for verden enda kan jeg ikke røpe den i kommentarfeltet på en offentlig blogg ;-) Du får be den lille østlendingen hviske det inn i øret ditt! Regner med at ideen er klar til lansering i kveld. Og nå høres det ut som jeg ironiserer over superbloggere som elsker å ha hemmeligheter for leserne sine, men dette er helt sant. Hehe.

      Slett
    4. Oi oi oi!! Jeg skal riste det ut av henne så snart jeg ser henne. Spennende!!

      Slett
    5. Eller se her: www.endorfinfabrikken.wordpress.com

      Slett
  5. den lille østledningen24 oktober, 2012 14:10

    Chassi: Happy Porridge part day right back at you. Vi har heldigvis og endelig nå HELT legitim grunn til å kommunisere gjennom alskens internett-foraer, Face, Twitter, Instagram og you name it. Dette fordi vi aldri ser hverandre lenger. (Jeg visste det ville komme noe godt ut av å jobbe 17 timer i døgnet! KNEW IT!)

    Spørsmål: Ironi er jo alltid litt vanskelig - men mener du at Marte er hun til høyre på bildet og da vet at blondbimboBarbie er hun til høyre? For å være ironisk? For Marte står til venstre i bildet. Bare sånn for å ta en liten reality-check her. Jeg vet at du har store problemer med høyre og venstre. Særlig dersom det kommer to hlyre rett etter venstre. Eller det er spørsmål om speilvendt, omvendt, bakvendt eller sidelengs. Høyreregelen blir alltid spennende når en kjører tur med deg. Det er jo ikke alltid høyre er høyre nemlig. Noen ganger er det like gjerne venstre.

    Jeg liker deg godt - ikke på tross av - men på grunn av at høyre ofte er venstre.

    Puss och kram

    SvarSlett
    Svar
    1. Oh no, er det mulig?!?!? Jeg mente VENSTRE!! Det er helt utrolig. Skal jeg redigere eller kan jeg stole på at alle er like dumme som meg, men gjetter seg fram til Marte likevel?

      Slett
    2. Den lille østledningen24 oktober, 2012 17:18

      Chassi: HA HA HA. Nå ler jeg! Er det mulig? Det er mulig du er blondebimbobarbie til høyre? :) PUSS OCH KRAM

      Slett
  6. GRØT!! Har du prøvd skotte-grøten? og, det fikk jeg lyst på nå, men skolen har andre planer for meg. Har med meg tørrgrøt da, såklart ;-)

    Føler nesten jeg må forsvare Caroline her nå, du kan jo ikke komme bort i fra at hun er et grepa kvinnfolk som hverken er lat eller bitchy? Syns hun er flink jeg, hadde jeg hatt treningsiveren og mat-gleden hennes hadde jeg vært lykkelig. Lykkeligere i allefall, jmf janteloven.

    Anywho, snart helg, damer :-) GOD HELG! Skal dere på tur?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei verdens beste Bartis!

      Så kult at du har med deg tørrgrøt på skolen! Sistah!! Jeg har ikke prøvd skottegrøten dessverre. Jeg er allergisk mot både fløte og honning. (Putter det i kategorien "smør og sukker" og sorterer alle allergier i en boks som heter spiseforstyrrelse..)

      Carro er en god fantasivenn som vi erter i all vennskapelighet. Du trenger ikke forsvare henne. Det er aller mest alle leserne hennes som er morsomme, det er de vi tøyser med. :-)

      God helg til deg og! Vi har ingen planer her. Har du? Skal vi gå en søndagstur sammen?

      Slett
    2. Det hadde vært så koselig, hadde gladelig flydd bortover for å gå på søndagstur med dere <3 Meeeeen, denne lille grisen får far og stemor på overnattingsbesøk i morgen til lørdag og søndag skal vi til Askim i barndåp til min lille niese som jeg er fadder for. Og innimellom må jeg lese på torsdagens eksamen. Sympati tas imot med takk.

      Spiseforstyrrelse har jeg også, dog en litt annerledes en, ekkel en sådan. Ser anonym tror du har en real spiseforstyrrelse, håper ikke det er tilfellet. Skulle ønske jeg hadde litt av spiseforstyrrelsen din jeg...Sukk. En sunn spiseforstyrrelse. Åh, nå har jeg forelsket meg i ordet spiseforstyrrelse. Det skal bli mitt mantra, skal si det 40 ganger før jeg sovner i kveld.

      goood spiseforstyrrelse, spiseforstyrrelse, spiseforstyrrelse, spiseforstyrrelse... kosepå

      Slett
    3. Du skal få MASSE sympati til eksamen!! Jeg kommer til å bruke altfor altfor mye av helgen på å grue meg til undervisning mandag morgen. Driter du deg ut på eksamen så er det i alle fall ingen som ser det! Der har du trøst. ;)

      God spiseforstyrrelse! (Sender over litt.)

      Og stor klem. <3

      Slett
  7. Ser svaret ditt på kommentaren til Bartenina: Sliter du fortsatt med spiseforstyrrelse? Du spiser jo veldig sunt, men håper du har blitt kvitt problemene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tusen takk for omtanken, men jeg er ikke spiseforstyrret i det hele tatt. Jeg har aldri vært det heller, bank i bordet, så det var dumt av meg å skrive så flåsete til Bartis. Jeg holder meg unna sukker og fett med en så stor selvfølge at det like gjerne kunne vært en allergi ELLER spiseforstyrrelse. Men så spiser jeg kake til fest og drikker meg full når jeg har bursdag, så jeg er nok bare en typisk treningsidiot.

      Klem til deg!

      Slett
  8. Jeg lurer på en ting Chassi. Liker du andre grøter enn havregrøt?
    Liker du risgrøt og semulegrøt? Eller er det her treningsidioten kommer inn og sier nei? ;)

    Helgeklemmen

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha. Hei, Malin!

      Jeg elsker allslags grøt, gjør ikke du? Risgrøt, semulegrøt, maisgrøt, byggrynsgrøt, melgrøt, mandelmelgrøt (åh, DET er godt!), risotto - bare fordi det ligner, og alle andre korngrøter jeg har testet. Da jeg var liten foretrakk jeg corn flakes som hadde blitt helt bløt i melken før jeg spiste den - altså cornflakesgrøt. Da brukte jeg o'boy i stedet for kakao, men ellers just the same. :P

      Planer for helgen? Dårlig turvær i dag!

      Treningsidioten sier bare at det summa sumarum bør blir en grov grøt ut av det.

      Slett
    2. Jeg elsker grøt!! Det jeg elsker allerallermest er risgrøt med masse kanel og sukker og masse smør som smelter over hele grøten med maaasse rosiner på toppen. Men jeg pleier å bli så mett at jeg hater grøten etterpå.

      Skikkelig dårlig turvær i dag :(
      Jeg skal teste ut Sats Tasta i dag, og i morgen busser jeg til Haugesund. Også skal jeg faktisk spise GRØT på kafeen til mamma <3

      Hva er dine planer? :)

      Slett
    3. Vi er på Sats Tasta på lørdag! Bummer. Skal teste Transformer. Dadada..! :P

      Synd du ikke er der da.

      Slett
    4. Jeg hadde veldig lyst å være med på den timen, men jeg reiser jo... Da får dere være prøvekaniner, så blir jeg med neste gang :)

      Slett
  9. Den lille østlendingen26 oktober, 2012 19:40

    Malin: C <3 kastanjegrøt og grøt laget av bokhvete. Og mest av alt grøt av steel cut oats. Jeg likte grøt av emmer særs godt. Men etter at gluten-allergien kom ble det en trist avskjed... Har du testet sjokoladegrøt endelig???

    SvarSlett
  10. Den lille østlendingen26 oktober, 2012 19:53

    Nei nei nei. Enkorn. Enkorn. Grøt av ENKORN!!!! Vi hadde ett omfattende prosjekt for en tid tilbake. Svedjerug. Enmer og enkorn. Steel cuts og vanlig. Vi lagde grøt av spelt. Åjåjåj. Mens dere andre hadde juleverksteder i fjor hadde vi GRØTverksteder nemlig. Helt sant. Jeg lagde "sauser" til og alt. Av peanøttmel og alskens. Så ble vi kvalme en dag. Og så spiste vi ikke grøt på MANGE dager. Men så begynte vi plutselig. Heldigvis. Puss och kram

    SvarSlett
  11. Herlighet, dere kunnne laget grøtbok!
    Det er jo så poppis nå om dagen - blogger og matforfatter :)

    I kveld testet jeg Sats Tasta, og jeg følte meg som en gris i en hønsegård (les: malplassert)
    Utrolig fresht og fint senter, men når man er vant med treningsutstyr fra 90 tallet, ble det for mye å holde styr på. Håper det bedrer seg etterhvert, og at timen dere skal på i morgen er kul. Jeg snakket med PT`en som har timen - hyggelig fyr :)

    God helg videre fine :D

    SvarSlett
    Svar
    1. I like SATS Tasta. Så heldig du er! Hvis du får gi bort gratisuker noen gang og ikke har noen å gi dem til så tar vi gjerne imot og tester andre timer med deg.

      God helg videre! Håper du har det fint i Haugesund!

      Slett
  12. Eg er så skuffa over at eg gjekk glipp av grautdagen, eg sat berre heime heile dagen og lekte student.

    Men, siden me pratar om graut!
    Den beste eg har klart å lage til no har heil havre i frå Holli Mølle. Kok opp før du legg deg, skyll gryna om morgonen og kok opp med vatn og mjølk. Og masse kokosolje.

    SvarSlett
    Svar
    1. Har du fått ny blogg? Jeg kommer ikke inn, men jeg likte tittelen. Keep me posted! :P

      Slett
  13. Fikk du ikke viet dagen til grøt?! Neste år. :)

    Jeg har prøvd hel havre fra Holli Mølle. Helt utrolig kult! Men da er det at steel cut blir enda litt kulere, for da får man mer konsistens. Og masse kokosolje? Åh, så digg det hørtes ut!

    God søndag! klem på deg!

    SvarSlett
  14. åh, TAKK for det innlegget. Nå slipper jeg å trene mage i dag ;)

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...