torsdag, mai 10, 2012

En fantasihistorie

Hei! Jeg har tatt verdens beste bilder uten kort i kameraet, så vær så snill å SE FOR DERE hvor kult dette er. Åh, så sinnsykt irriterende, men dette er altså historien om, dam-ta-da-da... enda en grøt, bare uten de illustrerende bildene. Hva kan jeg si. Har man først begynt å dokumentere frokosten sin så er det vanskelig å slutte.

Det var en gang, i går, at jeg surfet på alt og ingenting. Jeg leste på treningsprogrammer og jeg leste noen blogger som handlet om bloggere og bloggelesere, og det virket som om alle bloggene sa akkurat det samme, så jeg gjorde det lureste jeg har gjort på lenge, jeg søkte på oatmeal i bloglovin. Dagens tips. Plutselig kunne jeg lese om grøt så kul at man aldri hadde drømt at det var mulig. Revolutionize your breakfast, skriver The oatmeal artist. Yay! Og jeg var all in.

Thank you!!!!! Jeg var ekstatisk.

Så etter en evighet under kakaogrøtens regime så laget jeg en grøt med sitron og valmuefrø.(!) Det høres kanskje ut som en kake for gamle mennesker, men dere skulle bare sett. Var den god, lurer kanskje noen.. Og da må jeg si: Den var akkurat passe god! Jeg tok mange bilder i alle vinkler, i tilfelle det ble lenge til neste gang, men så... Åå-åå-åå, så har jeg knipset uten kort i kameraet. Jeg håper dere kan se for dere denne grøtfesten av havregryn, sitron og valmuefrø.


Med stjerneskudd og bittesmå ballonger.

Eller så kan jeg vise hvordan den så ut hos havregrøtartisten.

Akkurat som en kake for gamle mennesker.

Poenget med denne historien er at det finnes et hav av helt sinnsykt kule havregrøtblogger fra USA. De ligger liksom så langt framme der, så vær så snill å sjekke dem ut. Mange har kakao i seg også. :-)
I rest my case.

Bare et lite parentes...

Jeg har jogget også! Noen som kan se hvor?
Noen som kan gjette om det var slitsomt?

Og så har vi fått te i posten fra Tina Muff. :-)))))

Ha en nydelig torsdag! Klem klem klem.

26 kommentarer:

  1. Søte, søte du! Synd med bildene, og litt av et sammentreff at jeg også har stått å fantasert ved sitronflaska de siste dagene; men ikke turt. Den vanlige, kjente grøten er så fin :)

    Ha en fin dag, herlig løpevær hadde du sikkert også! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var en ekte sitron! Og hvis jeg var deg ville jeg starte med å koke grøten uten fiberhusk. Ha ha. :*

      Slett
    2. Glemte forresten, HURRA FOR GRØTOPPDAGELSE!!!!

      Slett
    3. Den lille østlendingen10 mai, 2012 17:53

      The pride: Jeg kan ikke si et knyst hos deg fortsatt... bloggen din er svært selektiv og ønsker ikke nærkontakt med bittesmå østlendinger....

      Slett
    4. Ekte sitron er notert! Kjøper veldig sjeldent det, men må selvfølgelig prøve :)

      En bittebitteliten skje (østlendingen kan sikkert vise deg) gjør ikke noe forskjell i grøten, med unntak av å gjøre den ekstra fiberrik! Da er det jo verdt det :)

      Lille østlending, jeg forstår ikke hva det kan være... ikke klarer jeg å ''adde meg selv'' på bloglovin' heller; om det i det heletatt er mulig?

      Slett
    5. Nå har jeg også sjekket ''the oatmeal artist'' - du er en utrolig effektiv oppdagelseschassi, den beste! :)

      Slett
    6. Fantastisk fin blogg. Gi lyd om du finner noe kult du også!

      Slett
  2. Håper du også får en kjempefin torsdag. spiste maaasse rømmegrøt i går etter en lang grøtpause. var godt ja :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hurra! Jeg tør nesten ikke tenke på hvordan grøten kunne blitt hvis jeg var litt rausere med fettet, som du er. Rømmegrøt er deilig. :D

      Slett
  3. Den lille østlendingen10 mai, 2012 17:50

    Jeg kan vitne på at grøten var tipp topp og tommel opp. Den SÅ veldig annerledes ut og smakte som en deilig sitronkake. Hvordan i all verden har det for seg at det ikke ble bilde av grøt versjon nr. 7654 ? Merkelig.

    Hurra for te fra verdens søteste lille Muff.

    Jeg kan jo gjette hvor - men føler at det blir litt lettere urettferdig. Jeg kan la noen andre prøve seg...

    Puss och kram

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er vel bare grei. :) Noen hadde puttet minnekortet i pc-en og ikke puttet det tilbake igjen, så ingenting var lagret på kameraet. Puss på deg. :)

      Slett
    2. Hurra for verdens fineste østlending og verdens fineste vestlending!!:)) Og hurra for nye grøteksperimenter!!

      Kanskje jeg låner et tips eller to og BRILJERER med min eksepsjonelle kulinarisme (er det et ord??:P) på TURLEDERKURS i helgen!! Er det noe jeg har forstått så er (havre)grøt tipptopp turmat!! Har jeg rett mine fineste tur-mentorer?!:)

      Dere GJETTER forresten ALDRI hva jeg har meldt meg på!!! :D

      Hurramegrundt og kjempeklem! :)

      Slett
    3. Hva da!? Langtur i Tafjordfjellene? Sommerturlederkurs? 7-fjellsløpet? Der gikk jeg tom for idéer, men hvis det ikke er en av dem så kommer østlendingen til å gjette det uansett hva det er. Hun gjettet at hun skulle få en hodelykt i innflyttingsgave, hvem klarer vel det? Turmat = havregrøt. You'll win them all.

      Kjempeklem tilbakers!

      Slett
    4. Rett på 3. forsøket!! :D

      Bergensalper here I come!! :D

      Slett
    5. Thanks for the kind comments about my recipe, everyone! :)

      Lauren (The Oatmeal Artist)

      Slett
  4. Sitrongrøt høres i grunnen veldig godt ut! Men grøt er muligens det eneste området i livet hvor jeg er veldig konservativ. Samme hva jeg prøver liker jeg best den gode gamle havregrøten :)

    PS: Jeg er grønn av misunnelse på alle dere superjentene som skal på 7-fjellsturen!! Lucky lucky you! Nå er det like før jeg flytter hjemreisedatoen min!

    SvarSlett
    Svar
    1. Gjør det! :D Hvordan lager du grøten din?

      Slett
    2. Havregryn, melk, litt salt og litt stevia med kanel på toppen. Minimalist grøt! Eller med cottage cheese og bær når jeg føler meg helt crazy! :D

      Slett
    3. Det høres helt supert ut. Du burde prøve med ballonger, og proteinpulver selvfølgelig, men jeg kunne godt likt denne.

      Slett
  5. Jeg holder meg også stort sett til standarden:

    Havregryn, kruskakli, kokosmel, vailjeprotein, litt splanda og MASSE kanel + evt noen mandler i hvis jeg trenger litt ekstra energi. Nommenom!

    Har trstet ut flere varianter, men det ender alltid med at jeg går tilbake til denne.
    jeg er nok rar, men sjokoladegrøt har aldri blitt neon favoritt her i heimen. Lenge leve vanilje og kanel! =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ingenting rart med det. Har du prøvd peanøttgrøt også? Eller kokos? :P

      Slett
  6. Og nå blir det kveldsgrøt på denne jenta fremover, og det kommer nok til å gå mye i sjoko-peanøtt, for jeg har bestilt proteinpulver fra My Revolution.

    Gleder meg :)

    Og jeg gleder meg til neste helg og neste helg der og fryd og fryd :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hurra for at formen er bra! Plis legg ut referat fra det nye treningsopplegget snart. Plis plis plis! Puss puss puss.

      Slett
  7. Den lille østlendingen13 mai, 2012 08:30

    Tipptopp og tommel opp Marit: Hurra! Jeg gleder meg OG. Veldig. Du kan få kveldsgrøt på hyttetur altså. I massevis. Puss och kram

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...