tirsdag, februar 15, 2011

Takk for at dere gidder!

Jeg er totalt amøbe på kjøkkenet! Jeg lager aldri mat som tar mer enn to minutter eller trenger mer enn én gryte, og dét er definitivt en grunn til det blir så mye grøt på meg. Det hender også altfor ofte at kjøleskapet mitt er HELT tomt og at jeg bare har havregryn (eller ikke det engang, kanskje bare rugmel og kruskakli) og proteinpulver, men sånt blir det mat av!

Jeg kan legge til at søketreff nummer tre blant folk som leser bloggen er "Ekkel mat", og som jeg har nevnt allerede så spiser jeg ofte maten min i skjul fordi det ser ekkelt ut. Så sent som i dag fikk jeg høre om en fremmed som hadde tatt hele veien inn på bloggen for å lese om grøt men som syns det så så forferdelig ekkelt ut at hun måtte fortrenge alle bildene og slette alle cookies og linker for å aldri ramle inn hit igjen.

Men! Selv om jeg er kjøkkenamøbe med tomt kjøleskap og spiseforstyrrelser får jeg verdens hyggeligste kommentarer fra folk som har sett lyset i form av grøt og skylder det på meg!

Det er så gøy!!

Jeg kan illustrere det gøye med noen matbilder fra den siste uken på Gran Canaria. Det er jo så spennende å lage mat i andre land fordi det finnes annerledes mat i butikkene, så bortsett fra medbrakt bringebærproteinpulver har jeg bare brukt lokal supermarkedmat her.

Introducing... Feriegrøt!

Først sjokolademusli (!) og proteinpulver. Jeg fant aldri kakao uten sukker (og jeg lette iherdig!), men vi fant en musli med små sjokoladebiter som faktisk hadde et veldig okei næringsinnhold. Og så var vi jo på ferie.


Her er sjokolademusli og sagspon. Næringsinnholdet ble enda bedre av ekstra sagspon.

Sjokolademusli, sagspon og en branflakes som også hadde kakao og et nokså okei næringsinnhold (!). Nå har grøten blitt mer avansert.

Men så gikk vi tom for sjokolademusli og da laget jeg grøt av sagspon og proteinpulver og tilsatte olivenolje (!) for å få et okei næringsinnhold. Jeg var veldig fornøyd med denne også.

Sånn ser sagsponet ut.

Og til slutt en sjokolademuslivariant med kiwi, bananskiver og kokosyoghurt dandert som pynt.

...What? Med pynt!?

Det er fordi dette er Maya sin frokost.


Likevel er jeg grøtdronning! Tusen takk! Fortsett å spise grøt alle sammen.

15 kommentarer:

  1. Made my day xD
    Håper du koser deg på kuropphold :)

    SvarSlett
  2. hehe, jeg tenkte: endelig noe som så godt ut, og så var det selvfølgelig venninna sin frokost, jaja.

    PS, Det bildet må vel være arrangert? for du ligger vel ikke og soler deg? (uten faktor 50?)
    Rystende,
    Rystet - av latter gjorde jeg også av denne cookieslettende fremmede :-)

    SvarSlett
  3. wohoo! Jeg spiste nesten bare sånn ... sagspon:p da jeg bodde i valencia:)
    og maten din er ikke ekkel! jeg blir kjempeinspirert av alle kreasjonene dine^^

    SvarSlett
  4. Haha, jeg dør!! "Ekkel mat"... Det er nesten så jeg må prøve å søke deg opp på den måten! hysterisk :) Faktisk må jeg innrømme at jeg ikke synes det ser ekkelt ut, men det er kanskje fordi jeg VET det er godt!

    Og du er ihvertfall ikke alene om å "spise i skjul", hehe. En dag hadde jeg med havregrøt på jobben (med proteinpulver og hele pakka) og passet på å kaste det i meg den stunden jeg var alene på pauserommet! Men jeg ble ferska og JA, det ble kommentarer om både det ene og det andre :p

    SV: TUSEN takk, jeg trenger å høre sånt! Leser jo bare om de som spiser MAKS 1800 kalorier om dagen ca, hva skjer med den gamle greia om at alle skal ha minst 2000 eller noe? Ah, hysteriet! (Jeg er hysterisk selv altså, det er ikke det, hehe).

    Jenter som spiser er definitit kulest ja! Synes du er helt rå Chassi, både du og grøten din :)

    SvarSlett
  5. Grøt er vel ikke ekkelt vel? Kunne ikke klare meg uten havregrøt hver morgen!

    ..og får man så fin og flat mage av å spise ekkel grøt, ja da...!!!

    SvarSlett
  6. Nå kan jeg dø lykkelig.

    Jenny: Yay! Story of my life! :D Selv om man jobber på treningssenter der alle har sære spisevaner er det tryggest å gjemme grøten sin godt når den er sort av pulver og blandes i en kopp med vannkokervann.

    Tid for trening: Du er så søt! Tre ganger daglig. :)

    SvarSlett
  7. Chassi: Hihihi..søte..jeg har boikottet facebook, så jeg aner ikke hva som kommer av kommentarer der..;) jeg skal vel innom en tur på lørdag å sjekke tenker jeg..snakk om time-consuming aktivitet. jeg måtte ta meg i nakken!

    Gulerøttene er borte!!:D spist..må fylles på igjen..ses vi snart?

    SvarSlett
  8. Det står Done til oppfordringen om å rydde i kjøleskapet sitt. ; )

    Vi ses i april! hvis du ikke kommer på overraskelsesbesøk før det. -Og det håper jeg du gjør, ingenting er som overraskelsesbesøk.

    SvarSlett
  9. Haha, havregrynsgrøt er det beste som finnes dersom man kan å lage det:-) Synes man skal få spise den maten man vil uten at andre legger seg bort i det.

    SvarSlett
  10. Jess, jeg er så enig! Nå sitter jeg faktisk med pulvergrøten i fullt auditorium foran NIH Fitness, så jeg blir tøffere og tøffere. Beste som fins.

    Dagens tredje. :S

    SvarSlett
  11. Heisan Chassi! Eg har eit dårleg forhold til havregarut. Har aldri vore noko fan av den type måltid, men då eg gjekk Jostedalsbreen på langs i tenåringsalder tvang nærmast makkeren min til at eg SKULLE ete for å ha noko å gå på. Eg fylte motvillig opp i skåla, og tok ei skei. Kjendte kor det vaks i munnen, og sa berre det at eg skal på do / latrina i full fart. Tok meg meg skåla og kasta heile grauten i snøen og gjekk tilbake med tom skål. Gjett om dama angra..blei jo ihjel svolten att med eingong. :)
    Den andre minnerverdige historia er då eg spydde som f.. etter gullet i NM ( 800m). Då var det havregrauten som ville vise seg fram...hehe

    -springerinne-

    SvarSlett
  12. Hei fine!! For en sørgelig historie! Bortsett fra at du fikk gå Josten på langs og vunnet NM for det er helt utrolig bra. :)

    Mener du at du kunne vunnet uten havregrøt eller var det kanskje verdt det å spise vond grøt?

    SvarSlett
  13. Nydelig kropp! :) Hvordan klarer du det?

    -Helene
    http://smallh.blogg.no

    SvarSlett
  14. Takk for det! Jeg spiser mye grøt og lite fett, det er dritlett! Og så tar jeg CLA for ekstra fettforbrenning. ;)

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...