mandag, august 24, 2015

Sommeren 2015

Det frister mest å oppsummere sommeren med de to siste ukene. Er det lov? Det er jo dette vi kommer til å huske. Sommeren 2015 har vært en tropedrøm, med evig sol og bråmodne plommer, (jeg har plukket plommer allerede!) og holy moly, det er VARMT på loftet mitt. Nå har jeg glemt at jeg gikk skitur så sent som St.Hans, og at veien mot Jotunheimen var snøstengt i juli, for nå er det joggesko og måkeskrik som gjelder; og bading og bikini; og av alle ting: jeg har til og med en date på gang. It's all been super sweet.

Sommeren på søndag.

Sommeren jeg gikk over fjellet i trusa.

Sommeren på heia.


Sommeren i skogen.
Sommeren på stølen.

Sommeren med ryggsekk.
På lørdag gikk jeg meg vill igjen. Jeg vet ikke om det var et råd som skulle gjelde for alle turer, men en gang jeg ringte gråtende til far fordi jeg hadde gått meg vill så sa han Ser du en elv? Følg den, og det gjør jeg nå hver gang. Men det gjelder nok ikke alltid, for det virket ikke på lørdag. Andre tips?

Sommeren har uansett tørket ut alle elvene.

(Der er Prekestolen!)

Super sommermat.

Super nistemat.

(Kantarellen har også kommet allerede.)

(Og blåbær og tyttebær.)
Tank u, sommeren. Kan jeg få flytte til fjells? Takk, da gjør jeg det. Jeg flytter til stølen min. Snakkes!

17 kommentarer:

  1. fortell alt om din romantiske erobring? nå er jeg spent :-)
    bonde eller budeie?

    hørest helt utrolig awsome ut. jeg synest de to siste ukene har vært kjipe godt vær, men langt fra skottland og mye trening/sykehusbesøk. hardt med høst. Jeg liker juli <3
    :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjæreste Ingrid. Har du sett Jakten på kjærligheten i det siste? ;D

      Det er vel hverken bonde eller budeie, og heldigvis for det, men en jente ja. Gutter er så kjedelige. Og så kan jeg ikke si mer. ;)

      Synd at ikke august var like kul for deg. Hva tid får du dra tilbake til Skottland?

      Slett
    2. si ifra når du vil si mer da :}

      Slett
    3. Ha ha! Okei, jeg har en fun fact. Hun har aldri smakt cottage cheese! Sikkert ikke tunfisk heller. Så enn så lenge har jeg lagt et lokk på mine egne sære matvaner og bare blitt dønn normal. Det betyr at om du skulle se meg på kafé med en softis plutselig må du late som ingenting. Helt normalt. Typisk meg. Ok? ;D

      Slett
  2. Haha var mer morsommere måte å spørre på
    jjenter er best
    ojoj kult jeg håper hun bor i nordens paris :-D

    oktober blir det skottland følest alt for lenge til men hverdagen kaller.
    men er blitt litt sykkling ifine været

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha! Nei vel. Heldigvis for meg så bor hun ikke i nordens Paris heller. Det hadde blitt like langt som det er for deg å dra til Skottland omtrent. ;)

      Sykling er bra! Nå kom jeg klissvåt hjem på sykkelen selv, og det kjentes veldig deilig etterpå i alle fall.

      Ha en nydelig kveld, fine du. <3

      Slett
  3. hehe men jeg må jo ned på stavanger nivå og så til skottland :-p tar vel 3 timer til stavanger 6-8 til skottland :-p
    men details smetails. avstand er kjedelig så glad det ileflal er nærmere
    så deilig det hørest topp ut.

    takk ble ne litt sær kveld fikk brve fra sykehuset om at jeg må HIV teste meg siden svikt i rutinene dems har utsatt meg for smitte, går sikkert bra men litt kjedelig å stresse med sånt :-p
    håper du spiser noe godt og får varmen i deg
    peanøttgrøt kan nok lages med peanøttmel.

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønner. :)

      Men til resten: Er det fåkkings sant?! Kan de si sånn uten å gi deg en million i erstatning bare for idiotisk tabbe og skremselsfaktor? Åh! Går sikkert bra, men jeg skal heie på deg for det om.

      Ok til peanøttgrøt! Nå har jeg laget paleogrøten med peanøttmel, og det ble også toppers. Stor klem!

      Slett
  4. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/fylkeslegen-varsler-tilsynssak-etter-botox-tabben/a/23512344/ mhm helt sant O_O hehe satser på ingen erstatning eller hiv.

    så koselig peanøtt er bra
    god helg :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Heeelt sykt! Har du fått tatt testen nå? Har det gått bra?

      Det er sikkert ikke nødvendig, men jeg krysser alle fingre fremdeles.

      God mandag! :*

      Slett
  5. Så koselig med dating! Jeg har fortsatt 11 dager igjen her på Playitas, eller 10,5 da. Plukket opp leiesykkelen i dag som jeg skal ha i 7 dager og tok en liten sykkeltur. Seinere skal jeg på svømmekurs, for jeg har et lite håp om å bli en racer på crawl.

    Føler vel egentlig at sommeren min har bestått av Lisboaturen og denne turen her. Ellers har det vært lite sommerfølelse.

    Å flytte til Stølen høres for øvrig ut som en ypperlig idé, kos deg. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig! :D
      Og DU da, hvor heldig er vel du? Selv kan jeg ikke crawle i det hele tatt, så ekstra imponert over hårete feriemål.

      Jeg har ingen støl å flytte til ennå, men når den bare er på plass så er jeg long gone. Hadde ikke det vært kult? (Det hadde sikkert vært kult i én uke.)

      Kjempeklem på deg! Kos deg selv!

      Slett
    2. Haha, jeg kan ikke crawle selv, og etter 2 instruksjonstimer må jeg innse at noen racer på crawl blir jeg ikke i ferien, men jeg får i det minste et lite grunnlag, så får jeg melde meg på et 8-ukers nybegynnerkurs når jeg kommer hjem. :p

      Sier meg ellers enig med deg, én uke på Stølen eller for min del familiehytta hadde sikkert vært kult, men så tror jeg det hadde blitt litt ensomt og tungvint. Hytta er hytte i ordets rette forstand, uten innlagt vann og uten strøm. Jeg synes jo det er tøft å klare seg uten pc her nede, pcen klarte jeg nemlig å glemme, så jeg må klare meg med mobilen.

      Spent på neste oppdatering om dating altså, jeg lever på andres datingerfaringer og kjærlighetsliv for sånt er det dårlig med i mitt liv. ;)

      Slett
    3. Skal du det da? Ta enda et crawle-kurs?! Åh, så imponert.

      Du må date du også, det er kjempegøy. Den siste oppdateringen herfra er at daten bor langt borte, men at det i alle fall er kjempegøy. Hun har ennå ikke smakt cottage cheese, men syns at paleo-grøt var dødsgodt. Prottisgrøt not so much.

      Slett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Alltid litt spent på de der ... :)

      Slett
    2. Bare dobbeltpost. :p Surfer med mobilen her nede og den er i blant litt treg til å oppdatere, også blir det dobbelt.

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...