torsdag, desember 11, 2008

Rundtur Java

Siden sist har jeg cruiset gjennom Jakarta, Indramayu, Cirebon og Yogyakarta. I dag kjoepte jeg spontant en flybillett til Bali og hopper paa taxien om en halvtime. Jeg har moett en hyggelig franskmann, Thibaut, som vil vise meg surfetriks paa Kuta. Naa haaper jeg paa sol og late dager etter evig turbosightseeing. I dag, for eksempel, tok jeg buss til Boroboudour, verdens stoerste buddhistiske tempel, foer soloppgang klokken fem. Deretter busset vi til Pandaranam, (stoerste hindutempel?) og fikk guidet tur gjennom sultanens palass foer vi tok for oss fuglemarkedet, vannpalasset og en tradisjonell indonesisk buffet. Alt foer flyet til Bali altsaa. I gaar var ogsaa en merkedag da jeg moette Silje som er paa jobb i Indonesia. Dritkult! Mye som skjer, masse goey!







Jeg har gjort masse mer altsaa. Jeg bodde en natt hos en familie i lille fiskelandsbyen Indramayu; bestemor og alle barna sov paa gulvet for at jeg skulle faa det eneste soverommet, jeg har feiret den hinduistiske, eh.. husker ikke navnet, dagen da dyr slaktes midt i gatene til trommespill og stor festivitas. Jeg har hatt litt diare; ubeleilig nok midt i et stroembrudd og stummende moerke. Men uansett, alt topp, fly til Bali naa! Snx!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...