onsdag, desember 21, 2016

Hvem er hvem?

Jeg har fått så fine kjøleskap og mail, og til og med en tegning! at jeg skjems over å ikke ha en enda bedre plan med dette, men javel, så var det kanskje en unnskyldning for å snoke i andres kjøleskap. Jeg har fått svar fra alle unntatt en, så jeg mistenker sistemann for å mistet mailen min i spamboksen. Hvis Norges mest sexy kvinne svarer Klart du skal få kjøleskapet mitt, jeg må bare rydde ut snusen til kjendiskjæresten min, så kan vel du også sende et kjøleskap, Moshonista? Du skulle representert de smarte!

Men altså, jeg har fått så fine kjøleskap at tusen tusen takk. Så nå spør jeg Hvem er hvem. Det er 21. desember, fortsatt adventskalender og en lusen grøtbok i premie; La oss leke kjøleskapsleken.

En oppvarming først.
Kjønn: Kvinne.
Deler kjøleskap med: 1 stor og 2 små.
Forhold til mat: Bevisst! Alt er planlagt og H-melk betyr som alle vet lavkarbo.
Matbudsjett: Relativt høyt, men jeg ser også eldoradotomater baki der.
Lederegenskaper: Oh shit, nå kom jeg på at jeg har lovet å ikke tulle med Fotballfruen. Jeg gir meg. She's a person, you know. Over til neste.

Synd det, for ryddighet tyder på gode lederegenskaper.

Vi har seks kandidater med hvert sitt kjøleskap.

Malin - blodfersk småbarnsmor. For tiden hjemme. Deler kjøleskap med mann og barn.
Min kommentar: Jeg vet at Malin steker vafler hver søndag, og kjøleskapet sier at dette er en omsorgsperson. Et kjøleskap som er forberedt på besøk og oppvartning.
Egen kommentar: Godt jeg har en baby å skylde på.

Linnéa - forfatter og superblogger. Deler kjøleskap med en mann. Et mer anstrengt forhold til mat.
Min kommentar: Lite partyfaktor til å være en musiker og en forfatter, men LITT partyfaktor ser jeg.
Egen kommentar: Jeg tok ut snusen til samboeren, men jeg gidder ikke line opp sånn som fotballfruen gjør.

Siri - løper og legefrue. Deler kjøleskap med en mann.
Min kommentar: Spiser godis hver dag.
Egen kommentar: Alt det gode pleier å være i de andre kjøkkenskapene!

Lille Kristine - blogger og personlig trener. Deler kjøleskap med en mann.
Min kommentar: Liker å lage sunn snacks. Et mer anstrengt forhold til mat. Ekstrovert. Makspuls.
Egen kommentarHar du et kjøleskap med masse næring til kropp og sjel er det mye lettere å spise sunn mat. (Stikkordet her er masse.)

Lille T - den mystiske som savner eksen sin. Singelkjøleskap.
Min kommentar: Nokså avslappet forhold til mat. Mat er næring liksom. (Hjelp, jeg bare gjetter!) Ryddig = gode lederegenskaper, og nøktern. Introvert.
Egen kommentar:  Får jeg drikke litt av alkohol-hylla først? (Svaret der var nei.)

Chassi - den selvopptatte som sniker seg inn i egen konkurranse. Deler kjøleskap med en dame, uten at det øker kosefaktoren i dette kjøleskapet. Ikke det grann.
Min kommentar: Et vanemenneske og en kontrollfrik. Økonomisk. Introvert.
Egen kommentar: Hei, dette er jo meg, men som ekstra kommentar: Dette er dessverre representativt.

Her kommer de!
Nummer 1. Overflod.
Nummer 2. Stakkarslig.

Det neste kommer i listeform, for eieren er på ferie! Her er innholdet, med eierens kommentarer:
sylta agurk, skiva rødbeter på glass, ketchup, sennep, fiskesaus, barbequesaus, tabasco, sursøt saus, glass med olivener, crème fraîche (måtte google for å få gravis og cirkumfleks riktig her, for å si det sånn), matfløte, gresk yoghurt, Jarlsberg, en skalk brie, kaviar, et rart, men godt veganerpålegg (tror det er noe linsebasert), bringebærsyltetøy, pesto, brunost, meierismør, bremykt, tomat- og chilikrem fra Oliviers&co, hummus, AA-batterier, gulrøtter (et par skikkelig råtne og ekle), avocado, rødbete, gul løk, rødløk, sjarlottløk, hvitløk, epler, agurk, en halv squash, pepsi max, kokosdryck.
Illustrert med morens kjøleskap og en pokémonfigur. Nummer 3.
Værsågod neste:
Nummer 4. Propud og pepsi max.
Og neste:
Nummer 5. Rømme og syltetøy.
Og helt til slutt:
Nummer 6. Øl, vin og mandariner.
Fortsatt god førjulstid! Jeg har ikke kjøpt en eneste gave, så jeg kan like gjerne blogge kjøleskap.

8 kommentarer:

  1. Jeg har gitt bloggen din 1000 klikk de siste dagene fordi jeg har gledet meg sånn til dette! Skuffer ikke! Venter litt med gjettinga.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha. Skrulleguri. :*

      Takk igjen for bra bidrag. Kjøleskap er gøy! Neste gang skal alle få vise trusesamlingen sin.

      Slett
  2. Info: Jeg bor ikke med Sondre, men en kompis. S snuser ikke!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ups! Takk for oppklaring! Ville det vært mer fest og bohem om Sondre var med på kjøleskapet? :P

      Slett
  3. Jeg tipper:
    1. Lille Kristine
    2. Chassi
    3. Siri
    4. Linnéa
    5. Malin
    6. Lille-T

    SvarSlett
  4. Svar
    1. Skjønner ikke hvilke som er feil!

      Slett
    2. Øh. Jeg er feil selvfølgelig. Kan jeg skylde på desember? Bittelille julaften og ikke begynt på gavene. Unnskyld! Alt var riktig, Ane Rose. Jeg trodde i farten du hadde byttet om Malin og Siri. Halloo, en babymor som reiser på ferie og ikke engang har syltetøy og jordbæryoghurt i kjøleskapet. Sry.

      Du vant!

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...