tirsdag, mars 29, 2016

Lillyhammer

Amerikanerne på langturen hadde god kjennskap til Lillehammer faktisk, fordi de hadde sett serien på Netflix. Veldig kult! Da vi skiltes på Finse for en uke siden skulle amerikanerne ta en rundtur i Europa; "We borrowed a car, you know, so I think we'll go to Stockholm tomorrow. And then London, because Chris has an aunt there." (Hele Europa er liksom lilleputtland for dem.) Mens jeg selv skulle jeg gå mer på ski i Lillehammer.

Hello Lillyhammer!
Det blir mye påskemas dette, men altså, nå har vi ikke flere fridager på en hel måned. Det er dette jeg skal leve på helt til mai! Hva har dere gjort i påsken? Jeg har gått på ski, og oi, her kommer enda flere bilder. :P


Jeg møtte en liten østlending i Lillehammer.
Og i skumringen gikk vi til denne megasjarmerende hytten som heter Krokbua.
Med mer grøt ...

Og flere skiturer.

Men nå med påsketemperatur og appelsiner.
Og preparerte løyper!
Østis tar oppvasken ute.
Nei, det var deilig altså. Og så fikk vi noen dager i Lillehammer, med varmekabler og full bevertning fra en generøs jubilant, og store og små familiemedlemmer. Hafjell (veldig stort!), Maihaugen (vinterstengt), og en koselig by (hvor alle gikk med skiklær) med bare glade mennesker.

Med Mari for eksempel! Det er hun som er i midten.


Og en dag tente vi OL-ilden og løp dritfort/superslow (potato/potata) i Lysgårdsbakkene.
Mmh, elsker påske! Flere høydepunkt kan nevnes i fleng:
  • Påskenøtter
  • Mer sjokolade 
  • Flotte mennesker - Nei, det sa jeg kanskje
  • Sol!

Beklager den oppramsende skolestilen, men det er liksom sånn påskereferatet skal være. Det er en tradisjon det også, for Alle var enige om at det var en fin tur. 

God tirsdag, og over og ut fra Stavanger. Det pøsregner her forresten.

8 kommentarer:

  1. Så kjekt å få se bilder og lese. Du har jo vært borte i en evighet - VELKOMMEN HJEM TIL REGNET!
    Det ser alltid så idyllisk ut når du er ute på skitur. Er det alltid idyll? Eller har du hatt lyst å dra hjem tidlig?

    SvarSlett
    Svar
    1. Lilla Malin!

      Jeg har savnet å kunne si Lilla Malin til noen, men ellers (jo, og lille østis) har jeg ikke savnet noenting. Det er alltid topp, så jeg skulle ønske du ville bli med å prøve.

      Man må like å fryse litt og slite litt, for da blir det enda bedre etterpå, men du er jo en treningsperson som løfter tunge ting. Du burde likt dette også.

      Gleder meg til å se deg igjen. :)

      Slett
  2. Godt mulig jeg hadde likt det, men jeg liker ikke å fryse. Jeg hater å fryse!
    Men en skitur i fint vær, med lett sekk og fine sletter hadde nok vært veldig veldig kjekt! Jeg lover at jeg skal bli med en gang ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. I know. Vi frøys ikke i påsken, men det fins det jo ingen garanti mot. Jeg er full av triks som håndvarmere, fotvarmere, dunvotter og ullsåler, men ok, ser poenget.

      En gang! :D

      Slett
  3. Åh, fine bilder! Ser ut som du har hatt en helt fantastisk mars! Siden du sier at neste tur er i mai, så regner jeg det blir masse bloggings i april :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Har dere hatt det fint selv? Jeg vet bare at du har vært på fin kunstustilling.

      Det blir lett det ja. Bloggings altså. ;)

      Slett
  4. Vi hadde en fin påske, veldig kjedelig i forhold til din. Masse mat, trening og chill. Masse mat gjorde susen, jeg ble dritsterk på trening :D I alt bortsett fra pullups såklart.

    Hurra for bloggings!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha, ikke vær så sikker på det. Det er ikke alle som liker å gå på ski 6-10 timer til dagen og være uten dekning, venner og tv. For å ikke snakke om hvor dårlig JEG har blitt på pullups nå. Jeg har visnet helt bort i armene! Hvor mange klarer du?

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...