onsdag, desember 02, 2015

Mannen i forholdet

Ingen andre har lov å spørre et jentepar om hvem som er mannen i forholdet. Det er ingen mann i forholdet, hello, det er jo derfor det er så bra! Men vi kan snakke om det. Og grunnen til at jeg skriver om det er at dere helt sikkert har gjettet feil hvis dere har gjettet hvem som er det her.

(Den lille østlendingen skriver julekort imens.)

(For nå er det jul i gamle Stavanger.)
(Og på Matmagasinet.)
(Og jeg skulle også skrive kort, men jeg skriver lister i stedet.)

Mannen i forholdet. Jeg dater eksen igjen, det er det som skjer. Vi møtes til ordentlige dater for liksom å bli kjent på ny. På fredag var jeg invitert til løpetur og taco for eksempel, og på søndag var det pilates og havregrøt. Veldig koselig. Og så snakker vi om allslags ting; ikke bare om bøker vi leser og flyktningeting, men om forholdsting. For to jenter betyr ikke det Øy, hvem skal vaske opp; nei nei, det er mye lettere å date en jente sånn sett, for alle jenter elsker å vaske; Men vi kan snakke om hvem som er mannen i forholdet. Det er gøy. Og typisk da at jeg lager en liste.

(Litt vanskelig å lese kanskje, for mitt mest guttete trekk er "gutteskrift".)

Jeg dater hun som går i strutteskjørt og flyr til Oslo for å klippe håret, men tror dere det hjelper? Jeg dater hun som ønsker seg Chanel Christmas Collection til jul til og med, men det hjelper ingenting, for selv om jeg kan bytte bildekk nesten helt alene er jeg den som griner så snart noe er bare BITTELITT trist eller fint eller rørende.

Jeg beklager på alle feministers vegne at alle jentepoengene negative, (jeg så ikke den komme!) men sånn er det på denne listen. 

Østlendingen strikker, søter maten sin i stykker, (Jess. - Min liste, mine kriterier.) har jentefrisyre, jenteklær, og leser jenteblader. Feminin i bøttevis! Mens jeg griner, mangler stedsans, rydder, baker og gjør det hjemmekoselig. Det var mine jentepoeng. Det er jo ikke negativt å bake, men Harald Eia fikk rett hos oss/meg i at guttepoengene henger høyest.

Hvem vant? Ikke at noen av oss er det, men jeg er i alle fall ikke mannen i forholdet.

Andre juleønsker hos den lille østlendingen: Valentino kitten heels.
Er det en slags katt?
Nei, ha ha ha ha. Det er en sko.
Med pels på, eller noe?
Nei, med en litt lavere hæl.
Åh. Okei.
GFGI.
God desember så lenge. Så lenge man ikke har familie eller fulltidsjobb så er det ikke travelt i det hele tatt. Løpetur nå. Puss puss!

28 kommentarer:

  1. Håper at alt løser seg!

    Takk i lige måde. - Og måtte 2016 bli det beste året noensinne.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Sara! Lenge siden! Forutsatt at du er den samme Sara - juristen. (?)

      2016 altså, det året kommer til å ta helt av. Blomster og ballonger! :D

      Slett
  2. Virkelig? Elsker alle jenter å vaske? Hmm, da er ikke jeg jente. ;) Jeg HATER å vaske. :P Men jeg regner med at det ikke var så seriøst ment, sant?

    Spennende med dating! Krysser fingrene for at alt løser sg på den aller beste måten. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var helt seriøst ment. Elsker du ikke å vaske så er du mannen i alle forhold. Er det det du vil??? Nei, nemlig. Så vask, lille pike.

      Takk!

      (Skjer det noe på datingen din?)

      Slett
    2. Haha, da er jeg heller mannen i forholdet. :p Jeg har vasket mye i mitt liv, til og med hatt jobb som rengjøringshjelp da jeg gikk på vgs, men jeg kommer aldri til å like det.

      Jeg dater ikke, tror egentlig vi kan si det så enkelt. Trives best sånn i grunn, det er lenge siden jeg faktisk møtte noen interessante mennesker jeg kunne tenkt meg å date og jeg trives veldig godt med å være single. Jeg regner med at når jeg minst venter det, så treffer jeg noen som fanger oppmerksomheten igjen, men fram til da nyter jeg heller tiden alene. :)

      Slett
    3. For guds skyld, det VAR tull. Nå ble jeg nettopp spurt på annet hold også - elsker du å vaske? Nei, det gjør jeg aldeles ei.

      Nyt tiden alene. Noen ganger er det det beste, det syns jeg i alle fall.

      Slett
  3. jeg vil inviteres i bryllupet deres for jeg har trodd på dere heletiden :-p
    neidda..joda..

    TAKK for julekort er nesten tradisjon dette. Så utrolig koselig. jeg må få adresser i retur. vil jo også sende julekort.
    spennende jeg hadde tippet østis som mann siden hun jobber mye, har fany karriere og innså hva hun hadde en takt forsent og generelt fordi hun har ltt sånn god maskulin energi.

    jeg er ialefall ikke mannen i forholdet mitt :-p
    koselig med inlegg om sånne tylle damersomlikerdamer ting

    SvarSlett
    Svar
    1. fancy karriere ikke vagina(fanny)

      Slett
    2. Juhu! Kort nummer en har nådd fram. Syns du ikke at min tegning var den fineste? Det syns jeg. Det likner Malin på en prikk.

      Utrolig morsomt sagt - at Østis har en god maskulin energi. Ha ha! Morsomt at du har trodd på oss hele tiden også, for jeg tror ikke selv på den lille engang. Spennende. ;)

      Slett
    3. Fant var et fint ord! Aldri hørt det før, men skal implementere det inn i språket. Er det et fint eller stygt ord? Kan du putte det i en setning så jeg får en kontekst? :P

      Slett
    4. Fanny er vel britisk tror ikke det er kjempe fint men jeg liker det, tror det brukes litt som fitte. "you are such a fanny"

      klart jeg har troen. skal ta quizen din nå

      Slett
    5. Da blir det ikke brukt. ;)

      Slett
    6. men det er jo litt søt også
      å det heter jo Fanny pack :-p rompetaske

      Slett
    7. Fanny pack høres ut som en familiefilm. :D

      Slett
  4. Oi! Fant en quiz med hele fasiten: http://quiz.start.no/22299

    "Er du mannen i forholdet?"

    Men jeg ble ikke det der heller.

    SvarSlett
    Svar
    1. ble fluff og rosa tyll som passer ganske greit med vorkligheten

      Slett
  5. Hvordan er det å finne tilbake til noe som dere begge sikkert har sørget litt over å ha mistet? (JA, jeg vet dere bare dater, men dere finner tilbake til slutt, sant?)

    Du må egentlig ikke svare heller, men jeg lurer veldig oppriktig på det. For jeg har lyst til å være der dere er. Men så er det sikkert vanskelig det også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kan svare på alt jeg. Vi er ikke helt tilbake ennå, så selv syns jeg aller mest at det blir spennende å se hva som skjer videre framover. Pr nå: skummelt.

      Klem på deg, T.

      Slett
    2. Klem på deg også!

      (og veldig hyggelig at du svarer. Heier på deg.)

      Slett
    3. Klart jeg gjør! Veldig hyggelig at du bryr deg. ;)

      Slett
  6. Det er veldig tydelig hvem som er mann i vårt forhold, men han er også den som griner lettest. Jeg har steinansikt, men bytter alle lyspærer. Det er kanskje ikke så mandig når jeg tenker meg om...

    Jeg tror ikke det viktigste i et forhold er en feminin og en maskulin, men at evt motsetninger ikke krasjer. Look at me all grown up and shit..;-)

    XOXO

    SvarSlett
    Svar
    1. Yo, Malin på Hawaii, all grown up and shit. Skulle ikke du vært all aloha and shit?

      Det var utrolig søtt å høre at Svein griner lettest. Han er sikkert ingen sutrekopp for det om, men det er fint å se at menn kan gråte. Lyspærer er mandig der jeg kommer fra.

      Kjempeklem! Kjekt å høre fra dere. kos dere videre!

      Slett
  7. Du har så mange skjønne lesere som kommenterer C! :*

    Sara: ja, er det juristen? Altså 2016 blir fab. Garant-fucking-tee you :D

    Maije: Møter du ingen interessante mennesker? Jeg møter sjeldent folk jeg vil ligge med - men haugevis av kjekke folk overalt. Du må ta av deg de negative brillene og sette på deg julebrillene!

    Ingrid: Åh! Så kjekke kommentarer!! Så kjekt at du setter pris på julekort! Julekort er stas altså. På jobben så sluttet de med det for mange år siden - så derfor kjøper jeg med EGNE julekort og sender ut.

    T: Hva gikk galt i forholdet ditt?

    Malin: Eg savne deg! :* Nå er jeg lei av Hawaii.


    SvarSlett
    Svar
    1. Eg savne deg og lille :-) Men eg e IKKJE lei Hawaii. Hawaii e awesome!!!!

      Slett
  8. Jeg vet ikke hvem som er mannen i mitt ekteskap, vi elsker å vaske begge to. Men jeg lurer på om jeg kanskje er den mest romantiske. I går fikk jeg et kort hvor det stod: «Vær klar til å forlate huset kl 07.00 på torsdag.»
    En hyggelig overraskelse når hun fortalte hva vi skulle, men når jeg bare leste kortet hørtes det ut som jeg ble kastet ut.

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...