mandag, oktober 05, 2015

Hei fra fjellet

På Blåfjellenden bor det - nei, ingen BOR jo der, men det finnes i alle fall en kar der som leser denne hemmelige bloggen. Så da jeg kom til hytta på lørdag kunne mister Blåfjell hilse meg med Hei, Chassi! Er du syk altså? Hysj. Nei da, jeg er vel ikke det. Jeg må bare lade batteriene.

Dette er Blåfjellenden. Favorittladestasjonen.
Så jeg bare mmm, lader meg.
Her.
For da legen sa på fredag at Hello, du er jo dødssyk. Eller nei, for det kan man vel ikke si når man har vært hos legen. Men fortsatt syk i alle fall. - Så tok det én time før jeg hadde pakket sekken og rømt.
Hit.
(Hvor mange bilder kan man legge ut?)

Hit.
 Til Sandvatn, Blåfjellenden og Songesand.
(Kan godt vise på et kart.)
 Med hyggelig selskap på veien.
(Dette er Margaret.)
 Og akkurat der og da kunne jeg ikke hatt det bedre.

Høstfjellet altså.
Det er så fint.
Og så går man der og lukter på blomstene. 
På frosne blåbær, for eksempel.

Og bonsai-skogen ned mot Flørli.
Og helt nede i Lysefjorden ventet to stk foreldre som kjørte meg til Songesand.

Takk for det!
Og så kunne jeg dra hjem med båten i dag.
Takk for det.
Og det var det.

Bok: Peter James - Skomannen.
Niste: Nøtter og morsom sjokolade jeg har fått av de polske naboene mine.
Middag: Restemat fra snille mennesker.
Sekk: 8 kg. Jeg pakket ikke sovepose engang.
Planer framover: Å støvsuge. Wish me luck!

14 kommentarer:

  1. Håper det går bedre med deg. Ser ut som tur er god medisin i hvert fall.
    Har du gode tips mot blemmer på tær? Gå på så fine turer at jeg glemmer det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello lil' T!

      Hva slags sko bruker du? Kan det hjelpe å bytte? Jeg har ingen tips, bortsett fra å klippe tåneglene og være føre var med sportstape før gnagsåret kommer.

      Jeg har det superduper, men tusen takk for det. :). Hvor går du turer selv?

      Slett
    2. Ja, søren. Jeg vet jo egentlig det, men har vært litt for hashtag inaktiv det siste året så jeg hadde visst glemt det. Har bare gått en litt lang tur på asfalt etter en litt lengre tur i byfjellene. Med to par forskjellige joggesko. Kastet et par denne uka, så har bestemt meg for å gå innom Löplabbet og kjøpe nye en dag, så da kan jeg høre hva de har å si. Takk for tips, du får si fra om du kommer på mer lurt. Glad det går bedre med deg.

      Slett
    3. Og byfjellene betyr Bergen? Dere er så heldige som har byfjellene! Jeg skal gi lyd om jeg kommer på noe lurt, men Løplabbet hørtes veldig lurt ut. (Hvis du ikke bor i Bergen men i Stavanger, så har jeg en veldig god rabatt på Løpis. Gi lyd!)

      Slett
  2. For en deilig tur! Nydelige farger. Nydelig jente. Du, hvem er denne kule dama som spiser grøt med sukker og vikingmelk på? Hun virker hvertfall skikkelig-skikkelig bra.

    Puss på deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjæreste Pia, hello! Ja, Margaret er dødskul. Tvers igjennom kul på alle vis. Hun var der med sin skotske mor, og de fikk oss alle til å spise porridge (ka då, grøt?) på skotsk vis. Som betyr null kanel eller noe! Bare melk (=luksus i Skottland) oppå grøten. Kjemperart.

      Kjempepuss tilbakers.

      Slett
  3. Blåfjellenden - ladestasjon ok, du har helt rett....

    Jeg fikk ikke med meg at du hadde startet fra Lortabu. Det er en tur jeg gjerne skulle ha tatt - i det været vi hadde lørdag.
    Høy himmel og vidt utsyn. Ikke mye mellom deg og Han (muligens) over.
    Og så avslutte ned til Flørli....
    Litt misunnlig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, mister Johnsen!

      Det beste med hele turen var fra sandvatn til Blåfjellenden, for hvor flaut det enn er: den hadde jeg ikke gått før! Jeg skrøyt av den til alle på hytten. Fantastisk høyfjellslandskap! Det var den beste turen på lenge.

      Ses snart i heia. :)

      Slett
  4. N.y.d.e.l.i.g.e. bilder. Savner fjellet selv om jeg var der for en uke siden. Snart skal jeg kjøpe ny skalljakke til turbruk. Hurra!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Heidi! How are you og hvor gikk du for en uke siden? Og hva slags jakke skal du kjøpe? (Du kan kjøpe en av meg hvis du vil.)

      Stor klem på deg.

      Slett
    2. Hei, fine!
      Jeg har det bare bra, takk som spør. Turen gikk på Mofjellet i to dager til ende og jeg koste meg maks. Har vært på jobbintervju i MiR, så jeg håper Mofjellet blir mitt nye nærturområde på 1-2-3.

      Jakkevalget falt på Norrøna Bitihorn dri3. Oransje. Tror den blir toppers. Takk for tilbudet - men tipper at jeg hadde måttet ha en størrelse større enn dine. (Uten at jeg tar det for gitt, så får du vel en ny ladning fra Bergans snart? Wii!)

      Har du det bra? Var fitness convention morsomt? Er energien tilbake? Er du fortsatt på løpetur med idrettslæreren? Er du blitt bestis med terrengskoene?

      Håper sola skinner din vei og passer godt på deg!

      Klem tilbake

      Slett
    3. Takk som spør sjøl! Mofjellet høres fint ut. Jeg har nesten vært der og jeg likte meg veldig godt. De har en superduper fjellsportgruppe der! Jeg hadde mye å gjøre med den gjengen da jeg var litt mer aktiv selv.

      Fitness Convention var morsomt og lærerikt og veldig behagelig å være med på, fordi jeg hadde nesten alle timene mine ute og været var jo en drøm. Energien er litt tilbake, men ikke helt. Idrettslæreren er det verre med. Jeg tror ikke hun vil se meg mer akkurat nå. Terrengskoene og jeg er helt alene igjen. ;(

      Jeg håper sola skinner på DEG.

      Kjempeklem. <3

      Slett
    4. Skal notere meg den superdupre fjellsportgruppa bak øret så lenge. Takk for tips.

      Utetrening i den sola som har vært er det beste som fins.

      Fortsett å samle på energi og håp at læreren finner tilbake til deg<3 Trøstetips: Kjøp deg en ny gul ting?

      Slett
    5. Takk, snille du. Jeg kjøpte et par tight på fitness convention. Kanskje det hjelper å kle seg veldig fargerikt før jeg skal på jobb nå? Jepp, bra triks. Du er god, Heidi.

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...