onsdag, september 23, 2015

Turgjengen

Hei fra sofaen! Dere er så kule! Som spør om jeg har det bra. Det er klart jeg har det bra, jeg har det dødsbra. Jeg ble sykemeldt sist uke, for plutselig kjentes det så tungt å stå opp, og å spise og pusse tennene, men helloo, snart bra. Det har vært en travel høst, og kanskje toppet det seg da jeg fikk en ny kjæreste og et frieri fra eksen på bare to dager. Helt sant. Men hello, da er man jo heldig. Og tross all sykdom og nød så har jeg vært på Haukeliseter.

Med det som må være verdens beste turgjeng.
Og verdens flotteste landskap.
 
High five fra Vesle Nup.
Gjengen gikk til Kista mens jeg lå i snøen og nesten besvimte, men hello, jeg var jo med.

Det er derfor jeg har ekstra godt med klær på meg.


Og for å matche de fine blomstene.
(Her er andre blomster som vasker ut.)
I fjor var vi på Dovre og i år var vi på Haukeliseter. Vi trener til å gå Norge på langs, og enn så lenge så har vi mer enn nok å snakke om i alle fall. Det er det viktigste av ALT når man skal gå Norge på langs.


Marte kan underholde hele turen alene egentlig.
Ting å snakke om som krydrer både korte og lange turer:
1. Sex
2. Kjærester
3. Hm ... Jeg føler at det var noe mer.

Hmm.

Jo, det var et øyeblikk det var så fint at vi var nokså stille.
For sånn ser høsten ut på Haukeli.

Sånn.

Ganske flott!?


Sånn.
Det var bare det jeg ville si. Puss puss puss og puss.

25 kommentarer:

  1. for en fin tur, får så lyst å dra på fjellet når jeg ser sånt.
    sier hver vinter at jeg skal pigge fra hytte til hytte men det blir liksom aldri noe av, kanskje på tide å gjøre drømen virkelig :-p
    hvordan går det med deg?
    jeg drikker kulturmelk det hjelper faktisk litt mot stress, bra du hadde vett til å sykemlede deg heia deg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingrid! Takk! Her går det fint, virkelig. Hvordan går det hos deg? Jeg har aldri hørt om kulturmelk for stress. Virker det faktisk? Jeg trodde ikke jeg var stressa, men jeg er vel kanskje det da. Egentlig trodde jeg bare det var jernmangel, men det var det i alle fall ikke. kulturmelk er nokså barskt. Drikker du det bart?

      Slett
  2. det står på kulturmelken at baare tøffinger drikker det.
    jeg synest det hjelper mot stress. kanskje det er jernmangelen som gjør deg stressa,
    uansett hjelper nok kulturmelk.
    Drikker det stortsett bart eller blandet 50/50 med tacosaus.
    skummetu kulturmelk funker også men er vanskelig med skje

    SvarSlett
    Svar
    1. Galen i halen! Du er en tøffing og mye tøffere enn meg, men det visste jeg jo allerede.

      Skal du snart til Skottland? Får du svømt noe? Klem på deg.

      Slett
  3. Kulturmelk og tacosaus?!? Seriøst?! Haha, du er kul Ingrid!
    Blir det litt som rømme og tacosaus når jeg tenker meg om? Og det er jo veldig godt. Jaffal på taco ;)

    Det såg ut som en NYDELIG tur. Virkelig.
    Jeg håper du har det bra Chassolini <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig. Veldig barskt. Tina pleide å blande soyayoghurt, mais og tacosaus, tror jeg. Vi burde kanskje hatt en egen greie vi også.

      Takk, snille Malin. Her går deg dødsbra. I dag har jeg ryddet i kjøkkenskuffene til og med!

      Ses på lørdag! :D

      Slett
    2. Ja det er som Taco in a glass :-D er awsomesauce bokstavelig talt.
      Malin du er også kul :-D
      Hvrdan går det? så fin hytte du har fått.

      Er formen bedre Chassi? Rydde i kjøkkenskuffene hørest barskt ut
      reiser til skottland 8 oktober-22 oktober. får ikke svømt har vært mye syk og operert men om 2 uker blir det svøming :-D

      Slett
    3. Takk snille Ingrid :) Det går veldig bra og hytten blir kjempe fin. Jeg har en flink (handy)mann! Jeg bare lager mat og koster gulvet ;)

      Slett
    4. Takk Ingrid! Er jeg barsk bare for det? Takk takk takk, det hjelper veldig, for jeg har fortsatt lite energi. Jeg skulle sikkert vært sykemeldt, for jeg er fortsatt på jobb, men bare femti prosent.

      Snart Skottland! Og snart svømming. du er god.

      <3

      Slett
  4. Jeg må jo innrømme at jeg sitter igjen etter dette blogginnlegget og er mega nyskjerrig på hva som skjer da, med både ny kjæreste og frieri fra eks på to dager??

    Håper alt er vel!

    SvarSlett
    Svar
    1. He he. Jo, jeg måtte si til eksen at det var et nydelig frieri og takk for fine ord, men fordi timingen var så dårlig og fordi det kom litt brått på så har jeg sagt nei. Kjæresten er også spolt tilbake et hakk, til dating igjen, men det skyldtes andre grunner. Ting skjer altså! Fortsatt overveldet her.

      Slett
  5. Nå har jeg fulgt bloggen din leeenge, så nå må jeg skrive bare for å skyte litt. Må le hver gang, digger skrivemåten din! :) Ser ut som du går veldig mange fine og kjekke turer, blir veldig inspirert! Skal du gå Norge på langs nå? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei trikaro! Kult navn, hva betyr det?

      Tusen takk for at du kommer innom og skyter litt. Det settes veldig stor pris på. Ja, jeg går kjempemange og fine turer. Gjør du det selv også? Norge på langs tror jeg ikke det kommer til å bli, men jeg har veldig lyst på en lenger tur. Vet ikke hvor, men en som er mer behagelig enn både Grønland og Norge på langs, hvis det er mulig.

      Slett
    2. Det er ikke noe mer avansert enn en forkortelse på triathlon Karoline, det var så langt min fantasi og kreativitet kunne strekke seg :) Jeg er veldig glad i å gå/løpe i fjellet, så er heldigvis heldig med at jeg bor i nærheten av mange fine turområder! Klart det er mulig, er nok litt hva man gjør turen til selv også, går jo an å gå Norge på langs i etapper også, gode opplevelser og mindre stress og planlegging :)

      Slett
    3. Kult! Da tror jeg kanskje at jeg følger deg - eller i alle fall har sett deg - på instagram. Kan det stemme? Døøøødskult med triatlon. Respekt.

      Hva slags turområder er det du bruker? Jeg vil også få til mer løping i fjellet. :P

      Slett
    4. Det kan nok hende ja, jeg er ihvertfall på instagram :)

      Bruker mye områdene rundt Lifjell, Dalsnuten, Storaberget, Vårlivarden. Mye gøy der. Så liker jeg veldig godt Blåfjellenden :)
      Ja, er veldig gøy å løpe i fjellet! Du har nå gjort litt av det du da :)

      Slett
    5. Aha, så du er jo superlokal! JEG liker Blåfjellenden! All time favorite! Hva tid skal vi på tur sammen? Knærne mine skrangler litt når jeg løper, men til helgen skal jeg i alle fall på tur. Vil du bli med? Håper jeg ikke er for sent ute nå. Plis oppdag kommentaren min og svar.

      Slett
    6. Hah, superlokal, kan vel ikke bli mer lokal enn det :)
      Blåfjell er gull! Kjedelig med skader, vondt i terreng også? jeg har et løp i helgen, men er da flere timer enn det på en helg så, hadde vært gøy det, alltid kult med turkamerater!
      Hjelper å si plis, fordi da oppdager jeg kommentaren :)

      Slett
    7. Plis plis plis, hvis det faktisk hjelper, for nå glemte jeg nesten å svare. Hva tid er løpet ditt? Jeg fikk nettopp avlyst en tur jeg skulle lede, så nå er jeg åpen fir hva som helst. Og værmeldingen er super! Jeg tenker enten Lysefjorden eller Blåfjellområdet.

      Gi lyd, her eller på mail.

      Slett
  6. *eller skryte som det også heter, ikke skyte, det vil jeg ikke

    SvarSlett
    Svar
    1. Enda bedre! Dobbel takk. Hvem er du selv da?

      Slett
  7. MER BEHAGELIG ENN GRØNLAND? Det går jo ikke! På Grønland er det ikke dekning. Og alt handler bare om å være varm nok (behagelig) og mett nok (behagelig).

    ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Din rållsekopp! Grønland virker kaldt og ensformig. Er det lov å si? Men at du er kul som har vært der, DET er i alle fall sikkert.

      Slett
  8. For en tur! Det var virkelig flott. Jeg er sikker på at vi snakket om noe mer enn sex og kjærester, men jeg kan ikke forestille meg at det skulle være like viktig.

    Det må evt være praten om grøt. Eller New York? Eller tarmen? Eller ketose? Eller skatterett? Eller peniser? Eller pulsklokker? Anyway.

    Hva sier appetitten til grøt nå? Ikke la oss vente i spenning!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Pia! Det var så flott, jeg kunne ikke vært mer enig. Gleder meg til Lysefjorden nesten gang. :)

      Snakket vi om New York? Tarmen sikkert - jess. Og ketose? Oh boy, jeg skulle fulgt bedre med, dette er jo favorittemaene mine. Ikke så mye skatterett, men peniser - jada, hvorfor ikke.

      Apetitten på grøt er meget bedre, takk som spør.

      Gratulerer med pullups, fine du. <3

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...