mandag, september 07, 2015

Stølslivet

- Fikk du noe fisk?
- En ørret på hvert kast. Fikk du løpt?
- Jepp! Jeg løp opp toppen der. NYDELIG utsikt!
- Ikke sant? Derfra kan du se helt til Stavanger.
- Da gjorde jeg det.(?) Oi, så fine kantareller!
- Til middags.
- Og blåbær!
- Jepp. Vi kan røre det med kunstig sukkerfjas til dessert.
(Bortsett fra at jeg spurte pent om kunstig sukkerfjas i stedet for sukker.)
Her var jeg!
- Hogger du ved mens jeg henter vann?
- Jessir!
Støl med super stemning. Magisk egentlig.
- Plukker du poteter mens jeg fyrer opp?
- Supergjerne!

(Fiskeplass.)

Det beste måltidet noensinne.
- More wine for you?
- Yes, very much please.

Løpetur i Suldalsheiene.
Og gåtur.

Og jeg så helt til Stavanger. I teorien i alle fall.

- Finnes det noe mer lumber jack vi kan finne på nå?
- Nei, da må vi skyte en bjørn eller noe.


TUSEN takk og plis ta meg med igjen.
Og plommesyltetøyet jeg hadde laget, som liksom var mitt bidrag til kosten, var dødsgodt! Med portvin til og med. (Plis prøv, Malin.) Jeg har blitt veldig voksen i det siste. Eller flink til å lage syltetøy i alle fall.

26 kommentarer:

  1. For et deilig innlegg! Hørtes virkelig ut som en helg med alle de essensielle ingrediensene til stede - i perfekt symfoni med hverandre. Skulle gjerne skrevet både dette og hint, men HEI(!) det er en stor rosa elefant i rommet - eller i alle fall i det forrige kommentarfelt - som gjør at alle konversasjon blir rar, feil og anstrengt. Jeg har sikkert skrevet et tosifret antall kommentarer som alle er blitt slettet fordi jeg ikke vet om du vil at vi skal si noe. Så for å gjøre det enkelt - vil du at vi snakker om elefanten, eller fortsetter å spise grøten vår, leser DN og eventuelt kommenterer fotballfruenes rumpestunt i stedet? Din blogg, dine kjøreregler. Suss på snuten. h

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Hege! Jeg vet ikke hvor mange som har sett det du snakker om, og håper kanskje på ikke-så-mange. (?) Jeg har sagt tusen takk til den det gjelder for fin hilsen, men også at dette var dårlig timing og lovlig sent.

      Har fotballfruen gjort et rumpestunt?! Jeg ble litt sjokkert over en forside på Kamille i dag, for hun så spiseforstyrret ut, gjorde hun ikke? Må lese fotballfruen nå.

      Takk for hilsen!

      Slett
    2. Og for all del, jeg ble kjemperørt og alt det der, men når eksen etter halvannet år plutselig kommer på noe sånt så ... Ja. Vet ikke hva jeg skal si. Suss på snuten.

      Slett
  2. Du oppsummerer det fint. <3 Jeg elsker kliss og happy ending-filmer. Jeg løper i sofaen under flyplass-scenene hvor den ene angrer eller endelig tør å si hva hun føler, i det den andre skal gå om bord i et fly med enveisbillett til andre siden av kloden. Jeg er super-pro å gi folk en sjanse til, og jeg oppfordrer alltid andre til å kjempe for kjærligheten, spesielt hvis de finner ut at de har gjort sin livs tabbe. Likevel satte jeg grøten i vrangstrupen da jeg leste innleggene, og tross ultraskjønt kliss, kjente jeg at jeg ble litt uvel. For snakk om elendig timing. Det fine blekner ved siden av det som nesten kvalifiserer til slemt. Det romantiske får en bismak av sjalusi. Du har jo (endelig?) gått videre. Du har funnet igjen gleden, og ser at den ikke avhenger av noen andre. Du kan gjøre DEG glad. Og så har du møtt en annen som får blogginnleggene dine til å smile og kvitre, og tillegger termen rosablogger en ny, deilig dimensjon. Så nå løper jeg ikke i sofaen. Jeg sitter mer og holder pusten. For hvordan blir denne slutten mest happy?
    Jeg vil ikke ta noens side. Jeg kjenner jo ingen av dere, og det vil alltid være to versjoner - minst. Så jeg gjør som jeg alltid har gjort, heier på kjærligheten - for alle og enhver, og deg i sær!

    Seriøst, du har virkelig dyrket stølslivet for alt det er verdt! Og det overgår alle rumpenyheter, tro meg! Men bare for å oppdatere deg - FF er på forsiden i Det Nye, avbildet i genser og med rumpen bar. Akurat som Donald Duck - som noen skrev så hysterisk morsomt på Instagram. Ganske oppbrukt konsept, og samtidig forstår jeg ikke hvordan hun klarer å gjøre noe så hinsides teit, nok en gang! Selv om teamet som laget saken sikkert kom opp med idéen og må ta sin del av kritikken, så kan man jo fortsart si nei. Kan man ikke?

    Kamille har jeg ikke sett. Men blir ikke overrasket. Noen bilder må jo vise den innlysende sannheten. For SF er dama, akkurat det trenger man vel ikke å diskutere. Men igjen, hvem er ikke det? ;)

    Mandagsblunk med smilehull. h

    SvarSlett
    Svar
    1. DU oppsummerte det fint! Du oppsummerte det kjempefint. Takk, Hege.

      Jeg må sjekke Det Nye!! Ho ho ho! Kamille var ikke verdig et parentes engang om det finnes et donald-bilde av Carro med rumpa bar. Hvordan toppe dét? Må sjekke instagram også. Takk for underholdning og avbrekk til andre vanskelige ting! :D

      Slett
    2. Woæææ, jeg har sett det! Det ligger jo ute! http://www.klikk.no/mote/detnye/livsstil/article1614144.ece

      :D
      :D
      :D

      Slett
  3. Takk for fin (men slitsom) tur i går :*

    Det Nye forsiden....hun er virkelig like dum som en fotball. "Se på meg som ikke tar meg selv så høytidlig, mihihihi"

    SvarSlett
    Svar
    1. Kult at du blir med igjen neste mandag! :D

      Slett
  4. Ah! Endelig kan jeg kommentere!

    Jeg gadd ikke å skrive en lang kommentar, for så å oppdage at den blir slettet tvert.

    Uansett, paleochallenge godt i gang! Det går ganske greit, men jeg savner laktosefri gresk yoghurt, ketchup som gjør en neongrønn innvendig, og søtning som gjør en enda mer selvlysende. Jeg føler meg ikke slapp eller noe. Men jeg lider fortsatt under "fettskrekken" som etablerte seg i meg på 90-tallet. Så jeg spiser kanskje mer karbo i form av frukt og grønt, til fordel for massive mengder kokosfett, enn det jeg burde. Det som skuffer meg helt vanvittig mye er at jeg føler meg så til de grader oppblåst. Jeg har jo IBS, så er vant med slike plager, men jeg trodde jeg skulle bli kvitt dem ved å unngå melkeprodukter og sukkeralkoholer (herunder massive mengder questbars). Men den gang ei. Og jeg skjønner ikke helt hva jeg gjør feil. Jeg prøver å ikke spise mat med mye FODMAPs. Jeg mistenker at det likevel blir vel mye grønnsaker, og kanskje i overkant mye protein (mellom 150 g - 200g daglig......). Ka du trur kjære kostholdsguru?

    Når det gjelder kjærlighet så er det lett å mene mye om andres valg og handlinger som ikke vedgår en selv. Jeg har sagt til deg hva jeg tror og vet, og det står jeg fast ved. Jeg håper du tar de valgene som føles riktig for deg, herunder at du tør å stole på dine egne og andres følelser :-*

    SvarSlett
    Svar
    1. Uttrykket "til fordel for" i den setningen ble vel feil? Det skulle vel stått "i motsetning til".. Eller hva? Var ikke du engang veldig opptatt av rettskriving? :-P

      Slett
    2. Endelig! :D

      Jeg har jo ikke fått introdusert paleotesten ennå. Det må jeg gjøre. Det må bli en egen kjempespennende sak, ser du. Tenk at du har spist søtningsfritt i TO dager allerede! Respekt.
      Kokosfett er fett, det må vel være greit. Kan du være oppblåst fordi du spiser så mye frukt og grønt? Jeg vet jo ikke hva du mener med mye, men det kan jo være ganske mye når det er du, og når alt annet er utelukket. Ups. Mye prottis, men ikke mer enn meg.

      Når det gjelder kjærlighet så stoler jeg på andres følelser både nå og da. Nå er følelsene på, mens før var de av. Og for the record, jeg spurte en liten østis om ikke hun også hadde sagt nei. Og det hadde hun. ;)

      Du er bra som bryr deg, Tinafina.

      (Jeg syns "til fordel for" virket veldig riktig.)

      Slett
  5. One - two - one - two. Det var vel ikke så vanskelig?

    SvarSlett
  6. Hei!

    Jeg vil bare gi deg (og egentlig den lille også) en kjempeklem.
    Det er så synd at timing også teller.

    Men det er fint at dere begge er så sterke (bokstavlig talt, tror jeg), at det ordner seg uansett. På et vis, liksom.

    Jeg heier på deg. Og jeg heier på kjærligheten når den føles riktig. Og jeg heier på alle de fine turene du begir deg ut på. Det ligger mye fint foran deg.

    Mvh
    Lille-T (som har blitt stor).

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lille-T! (Hvor stor har du blitt?)

      Takk for klem! Elsker klemmer. Det er min oppfatning også, at det ordner seg alltid til slutt. For snille piker. Og alle har vi mange fine turer foran oss, og livet er godt å leve! Vet ikke om det var det du ville si, men takk for at du minnet meg på det allikevel. Neste tur her er mere plommeplukking på Heng. Har du noen turplaner selv?

      Mvh Chassi

      Slett
    2. Jeg har INGEN planer. Helt sant. Det kan være fint det også (haha, not, jeg er nysingel). Jeg har kanskje en plan da, å løpe mye, og å bli flinkere å styrke meg. Og ligge på sofaen etterpå. Det liker jeg, nemlig.

      Håper på flere planer etterlevert.

      Og det var forresten akkurat det jeg ville si.

      Slett
    3. Oi, er du nysingel. Hadde jeg ikke nettopp blitt opptatt selv så hadde jeg helt sikkert flørtet med deg nå, men i stedet skal jeg heller si at singel kan være bra. Og hvis du bruker singeltiden til å komme i kjempeform føler du deg helt sikkert megakul når du skal på sjekkeren. Det gjorde jeg.

      Kjempeklem på deg

      Slett
  7. Hei!
    Vil bare si at gjør det som er best for deg:)
    Stølslivet ser fantastisk ut! Ble det godt syltetøy?
    Jeg løp KK-mila i helga på en overraskende god tid, nå skal jeg løpe enda mer!
    Klem fra Mia

    SvarSlett
    Svar
    1. Dere er så snille. Takk, Mia. <3

      Hva løp du KK-mila på? Nysgjerrig! Jeg har aldri løpt et milløp, men det skulle jeg ønske jeg hadde. Alle dere andre kan sammenligne dere med hvemsomhelst. Plis si det.

      Klem fra meg

      Slett
    2. Tiden i seg selv er ikke imponerende, men mtp grunnlaget e æ fornøyd. Løp på 57.16. I dag er det sognsvann medsols, også er det mila på Oslo Maraton også er det Oslos Bratteste. Når jeg får løpt litt mil under beina skal det bli litt lengre løp :)

      Slett
  8. Jeg fikk et glass plommesyltetøy Mia, og det var KJEMPE GODT!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for den, Malin. <3

      Det syns jeg og! :D

      Slett
  9. Her har det tydeligvis skjedd ting, hurra for kjærligheten!


    Rask klem fra Løpejenta.

    SvarSlett
  10. Høres ut som en fantastisk tur! :) Den kjærligheten altså!

    SvarSlett
  11. livet er noen ganger som en romantisk komedie men flest ganger er det litt annerledes.
    ting skjer ikke med fin musikk og akkurat i siste liten men med to takter bak og litt på snei.
    jeg tror at alle mennesker kan ha det bra og være lykkelige, at det ikke finnes bare en rette men at kjærlighet kan bygges som broer mellom mennesker. så må man jo bare selv finne den broforbindelsen som passer best. :-)

    her er det syekhusliv igjenn heldgivis slipper jeg snart fri
    turen så vanvittig flott ut turbilder er stas :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Den her var helt utrolig fin, Ingrid. Virkelig. Det er det klokeste på lenge. Takk!

      Kom deg ut av sykehuset så fort som mulig!

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...