mandag, juli 27, 2015

Turist i Oslo

Håper dere vet hvor flott dere har det, for dere har det KJEMPEFLOTT. Jeg har gått og gått, og vært turist i Oslo; og uten engang å sveipe innom Marka, eller bruke en krone på shopping, så har det vært helt kongerino. Så kult at jeg klarer ikke å IKKE glise gjennom hele byen. Bra by!

Selskapet også, - supert!
  • Bloggevenner (jeg vet ikke om jeg skal linke eller om dere er superhemmelige)
  • Dater (4real!)
  • Frognerparken (jeg tror jo at jeg har vært her før, men jeg følte at jeg var i Paris)
  • Bislett
  • Tre pullups i Tufteparken
  • Grünerløkka (og alle menneskene er så pene!)
  • Piknik på Torshov
  • Hotellfrokost (to ganger hver dag, det er MITT partytriks)
  • Sjøbadet på Sørenga (åh!)

Hva mer har jeg opplevd ... tenke, tenke.

Jeg har jo vært i Jotunheimen enda en gang.
 
Men jeg mister en leser hver gang jeg skriver om fjellturer.

And I'm a sucker for followers.
Så dette er bare bilder som illustrerer at Norge er fint å feriere i.
Med flora og fauna.


Og at sommeren har vært litt sånn høstfrisk.


Nesten vinterfrisk.

Men Oslo altså, jeg flytter snart bort.

Bare fordi det er så flotte folk der, og fordi jeg ikke rakk å bade på Sørenga.

Og fordi jeg kunne rukket flere kaféer og kanskje kaffe med Frida.

(Det var superdupert i Jotunheimen også. Vi gikk fra Herredalen til Tomashelleren og Yksendalsbu, Fondsbu, Bygdin, og plutselig fikk vi champagne hos Solbjørg før vi dro hjem. Mye snø og vann i elvene. 5 grader og frisk bris.)

Hvis jeg ikke skulle fortalt om bare Oslo så kunne jeg sagt at NÅ, etter å ha varmet opp i fire uker, skal jeg dra på tur alene - og gå like langt på fire dager. Klar ferdig, siste innspurt. Jeg drar på onsdag og må hjem på søndag, men jeg rekker akkurat Haukeli - Ådneram hvis jeg pakker sekken lett og småløper. Det er en åttedagers tur, men vi brukte bare syv på ski sist gang.

Jeg kunne også sagt at jeg har laget lasagne og at det ble tidenes middag. Jeg måtte fylle formen med pølser og blomkål fordi den var så veldig stor, men allikevel. :D

Det er fint å være hjemme i Stavanger også.
Puss puss, så får du en suss.

15 kommentarer:

  1. Oi, jeg glemte Mathallen! Mathallen var jo nesten som Mathallen i Barcelona! Nam nam, fiskeburger. Snart åpner en mathall i Stavanger også btw.

    SvarSlett
  2. Men du går vel ikke på fjellet alene? Helt fra Haukeli til Ådneram? Har ingen fortalt deg at du aldri må gå alene?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei anonym. Takk som spør! Men det er liksom lov når man er turleder, da anbefales man å gå alene og øve seg på ting. (?). Kanskje ikke så mye øve seg på ting, men jeg går alene innimellom og syns at det er ganske deilig. Da kan jeg gå så fort jeg vil og høre lese mange bøker.

      Går du i fjellet selv?

      Slett
  3. Jeg har liten fjellerfaring men vil veldig gjerne! :D

    Skal du lede noen flere turer fremover?

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Nå er jeg ikke turleder før 2. oktober og da er avreise fra Stavanger. Hvor bor du? Mulig jeg plutselig får en høsttur fra Oslo også plutselig, men da kan jeg gi beskjed.

      Vil du bli med på denne? https://www.stf.no/aktiviteter/vis/811122/

      :D

      Slett
  4. Den så litt vel heftig ut. Gi lyd om Osloturen blir litt enklere er du grei!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig gjerne! Du kan trene med noen småturer så lenge.

      Puss på deg

      Slett
  5. Godt å høre at du liker Oslo, du var liksom ikke så tydelig på det når du var her ;-)
    Kjempegøy å treffe deg, Frida gikk glipp av noe bra!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er heller ikke særlig god på poker. ;)

      Takk for at du var med på å gjøre byen så bra. Jeg gleder meg allerede til neste gang. Til Oslo by night! :D

      Kjempeklem!

      Slett
  6. Hvordan klarer dere å turistere i Oslo uten å bruke penger.
    Jeg kommer meg ikke ut av OsloS engang uten av lappene flyr.
    Du har helt rett - alle er pene på Grunerløkka - og velkledde.
    - og turbildene dine er så flotte at jeg nesten, nesten vurderer - norgesferie.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var ikke om å gjøre å ikke bruke penger, men jeg er ikke så fæl (eller god på, alt ettersom) shopping uansett. Tror bare jeg betalte for en fiskeburger og en tekopp hele helgen.

      Men da Maiken og jeg gikk forbi Litteraturhuset fortalte jeg om kule du! Hun er bokfan deluxe, og fan av bloggen din. Heldige jeg som har fått treffe deg, Ingalill. :-*

      Slett
    2. Ja, det var tider det, unge, og tannlause som vi var, noen av oss......

      Slett
    3. Oh boy, er det så lenge siden? Og så tok jeg ut fortannen for å vise meg? Ikke rart det ble med det ene treffet.

      Jeg har fått et fullt fint tannsett siden sist. We should hook up! <3

      Slett
  7. Altså. Megasmigret. Vi får forsøke oss på et senere tidspunkt. :*

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...