fredag, juli 17, 2015

Hvordan dra på singeltur

  • Øv inn noen partytriks
  • Få en sånn grønn singellue
  • Ikke vær turlederen
 
Ingen fikk sett partytriksene mine, for jeg var jo turlederen. Eller kanskje kartorientering kan regnes som et partytriks? Nei, det kan det ikke.
Men se så fin lue.
Igjen har jeg vært på singeltur! Men jeg skjønte så vidt før vi dro at det er ikke turlederne som skal sjekkes, det er bare deltakerne. Jeg skulle få vise vei med kartet mitt, og bare så vidt det, for vi var tre turledere med. Tretti single over Jotunheimen - klar, ferdig, gå.

Flotte mennesker.
Dagstur Fondsbu, 2 timer
Fondsbu - Olavsbu, 7 timer pga føret.

Skiføret that is.

Og tåken.

Og noen krevende elver.

Olavsbu - Gjendebu, 5 timer

På grunn av snøen.


Og hadde det ikke vært så kaldt som det var så hadde det vært mye vanskeligere.
Her er Olavsbu.

Topptur fra Gjendebu, 3-8 timer
Jeg gikk den på 3 timer. Ikke fordi jeg gikk så fort, no no, men fordi jeg lærte en gang på Mont Blanc at jeg ikke liker høyder i det hele tatt. Så jeg gikk en bitteliten topp med dem som ikke likte høyder. (I could tell you but I'll have to kill you. De andre turlederne tror fremdeles at jeg ofret meg.)
Bitteliten topp her.
Gjendebu - Gjendesheim, 5 timer.
Her gikk jeg også en VELDIG enkel vei, for da det var noen deltakere som ikke ville gå Bukkelægret så fulgte jeg dem heller langs vannet.

Alt 1: Bukkelægret


Alt 2: Snarveien med båten
 
og blomsterstien.

Det har vært en nydelig tur. Jeg tror det ble noen par også, for jeg så flere som satt ekstra tett på bussen hjem, men det aller beste var at dette var en gjeng med megasosiale mennesker. Jeg har fått tretti nye venner på facebook!

Beste partytriks: Det var ei der som sang helt nydelige kjærlighetssanger fra gamle Hardanger eller noe. Jeg gråt hver gang, og hun erter meg ennå på facebook.

Bok: Ingen! Så sosial kan jeg ikke huske å ha vært noen gang. På fjellet altså.

Fra Jotunheimen dro jeg rett til Hardangervidda, så det kommer nok enda mer ganske snart. Først skal jeg på bytur med bibliotek og kafé - med vanlige klær, og parfyme! Og så kanskje trene muskler som ikke har blitt brukt på flere uker. Solen skinner i Stavanger. God fredag!

5 kommentarer:

  1. Altså - grønn lue, grønn jakke og grønn sekk! Noen har litt tungt for det, de burde jo forstått at du også skulle sjekkes!!

    SvarSlett
    Svar
    1. I know! Alle bare "det er fordi en jeger er min venn", og jeg bare "nei".

      Ville du trøstesjekket meg litt hvis du var der? :)

      Slett
    2. Jeg ville så absolutt sjekket deg! :*

      Slett
    3. Takk! Det settes stor pris på, bare så du vet det. Gi bare beskjed om du selv trenger sjekking en dag.

      <3

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...