fredag, juni 26, 2015

Fluelorten tjuefjorten

Neida, ikke fluelort, for 2014 var vel også et fint år. Her er siste episode av 10-årskavalkaden. Den handler om det året Gunhild Stordalen fikk systemisk sklerodermi. Nyttårsforsettet mitt var mere moro i 2014, og det gikk nesten i oppfyllelse, for dette var det året JEG var på tv. (Siden jeg pleier å oppsummere med hva som var på tv.)

Jess!
Og i avisen! Mange ganger. Jeg liker det like godt som en femåring liker prinsessekjoler og Disney on ice. Den dagen jeg dør og kommer til himmelen, og Gud spør meg hva jeg har bidratt med, kommer jeg sikkert til å svare at jeg har vært i avisen syv ganger.

Tree ...

Fire ...

Fem ...

Gunhild fikk fem tusen det året.
 
Jeg hadde også som nyttårsforsett å ta vare på kjæresten, men nå vet vi jo hvordan dét gikk. Jeg lærte å leve lykkelig alene. I femårsdagboken står det fra onsdag 1. januar 2014: Der var vi i gang igjen. Stemningen er bedre mellom V og meg, så jeg er positiv til det nye året. Je je. Omtrent like positiv som HIV-positiv.


Og du kan se at det var 8 grader den dagen, mot -2 året før.

2014 var det året Helge Lund gikk av som Statoilsjef og en purre pakket i plast ga protesttog hos Bama. Snakkisen var den sinnsyke rumpa til Kardashian. Jeg snakker om den ennå faktisk.

Hjelp, hjelp.
Og så snakket vi litt, nei MYE om dette:

Åh, det var tider!
Grunnloven fylte 200 år, Ebola spredte seg i Afrika og hele Lærdal brant. Han der unge gutten (Martin Ødegaard, var det det?) ble en fotballkjendis, men 2014 må ha vært det året jeg ikke fulgte med i timen, for selv om jeg googlet og leste meg opp nå så klarte jeg bare 6 av 10 på 2014-quizzen. Jeg var travel med å redde et forhold og bli fransklærer, mens jeg jobbet med mitt eget firma og på Toppform som vanlig.

Kort oppsummert gikk det så her.

Verste: Å undervise i fransk 
eller enda verre forresten: At den lille flyttet ut
Smarteste: Å slutte å kjøpe kjøtt som ikke hadde gått ut på dato
Dummeste: Å gi en tur til Mont Blanc i bursdagsgave
Beste kjøp: min egen båt!
Beste tur: Jotunheimstien fra Huldreheimen
Beste kulturopplevelse: Les Miserables i Sandnes Kulturhus
Øvrig opptur: Turgjengen ble dannet og dro til Dovre
Mest leste og kommenterte innlegg: WWYD

Superduperturgjengen!


Her er Jotunheimen sett fra Huldreheimen.
Og båt på vei til Heng.
Personlig maksing: Benkpress: 51 kg, knebøy: 60 kg, markløft: 75 kg
Tur/retur Sandvatn: 2 timer
Siddisløpet: 40 min og 24 sek
3sjøersløpet: 1 time og 57 min

Grr!


Terningkast totalt: 4. Hva med dere?

Og det var det, nå har jeg ferie! God sommer til meg og til alle! Puss, puss og puss.

4 kommentarer:

  1. 2014 - året da alt skjedde.

    Jeg startet året med å fri til Svein, og han sa JA selfølgelig!
    Papirballongene fikk seg profil på instagram. Jeg var i København med den lille Ø`en, bakhodet mitt var på tv under Spellemannasprisen (woho) Ett vårmarked og ett høstmarked, to utdrikningslag og to bryllup, jeg badet i sjøen og spiste is hver dag hele sommeren. Jeg irriterte meg grønn over Petra, men det ble jo bra blogging.
    Hadde PT time 25 mandager og ble ganske sterk! Sprang også Siddisløpet ja, men det er glemt i all smerten...
    Feiret 29 årsdagen min med en gjeng fantastisk jenter, og planla bryllup hver bidige dag!!
    Ja, også mistet jeg jobben og kuttet ut snop i 60 dager. Jeg vet ikke hva som var verst...

    Puss puss puss




    SvarSlett
  2. Hei Malin! Dekning! Sykt mye som skjedde ja! Jeg har helt glemt hvorfor du kuttet godis i 60 dager. Hvorfor var nå det igjen? Ville du bare se om du klarte det? Og enda viktigere: Hvis du fikk velge mellom å aldri spise godis mer, eller aldri spise grøt - hva ville du velge?

    25 PT-timer var ellers det kuleste, nest etter frieriet så klart. Jeg håper de nygifte har det aldeles strålende. Hilse! Her er jeg på vei hjem snart, for å pakke nye sekker og kanskje ta et aloe vera-bad, hvis det finnes, for jeg er solbrent over hele meg. Hurra for sommeren. :)

    (Tur snart? Jeg drar ikke før på søndag.)

    Puss puss på deg <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg mistet jobben og forspiste meg på tax-free snop en hel helg. Enkelt og greit.
      Jeg hadde nok ofret havregrøten altså. Sorri.

      Vi drar til mamma etter jobb i dag - Ironman på søndag. Er det denne søndagen du reiser? Og blir borte hvor lenge?

      Puss puss

      Slett
    2. Ha ha ha! Unnskyld. Det var derfor jeg også sluttet med godis. Det var regelen snarere enn unntaket at jeg spiste til jeg bør kvalm. Derfor havregrøt. :P

      Nå er jeg øyestraks hjemme og her er jeg i to hele dager. Oi oi til iron man! Det er jo nå så klart! Jeg skal heie ordentlig herfra.

      Nå burde man dra og bade et sted, men ååe, da blir det uten deg denne gangen. Jeg er tilbake neste torsdag! Bades da? Ja! :)

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...