fredag, mai 29, 2015

Kavalkade, sjokolade, tjuetretten

Jeg er ikke ferdig med kavalkaden, det er jo 10 år siden bloggen startet! 2013 føles så nært liksom. Det er rart at det er så lenge siden Høyre og Fremskrittspartiet dannet regjering, eller at de fem statoilansatte døde etter terrorangrepet i Algérie. Eller jeg kan nevne i fleng; Snowdon, kjemisk angrep i Syria, en ikke-europeisk pave (jeg tror han kaller seg Frans og kommer fra Argentina), og så de stygge demonstrasjonene i Egypt. Eller Chris O'Neill og Madeleine! Jeg tok en 2013-quiz og klarte seks av åtte riktige. Noen bedre?

Eller du kan se hvor mange nyheter du kjenner igjen. 
Året mitt var preget av oppturer og nedturer. Neida, det var vel et år som alle andre, men her er mine oppturer og nedturer i alle fall.

Oppturer:

  • Lille Trille Trim ser dagens lys, og jeg ble enehersker i eget selskap. (Fra nå av vil milepælen heller være hver fullførte selvangivelse. MASSE jobb!)
  • Jeg ble student. (Men det var en like stor opptur å slutte egentlig.)
  • New York!
  • Jeg ble tante!
  • Kule kommentarer fra Malin og den lille klumplendingen, og alle dere andre


You see klumper - I see muligheter.

New York, New York. Kanskje tidenes ferie.
Oppturer altså.

Beste blogg:


Fitnessjenta illustrerer matpyramiden 2013.

Matrett:

  • Yoghurt med kakao og appelsin
  • Skimuffins
  • Men på grunn av en samboer spiste jeg mer variert eller noen gang


(Har ikke spist det siden.)
Reiser:



Med Tina på Fannaråken. (Bli med på tur i sommer!)


Nedturer:

  • Helvetesuka (jeg skjønner ikke hva vi tenkte på)
  • Dumpet av den lille - take 1
  • Og så var det den dagen jeg hadde Easylife-kurs og resepsjonisten banket på og sa Det er telefon til deg, og jeg sa Eh, hæ, da må noen ha dødd altså, og hun sa Ja. Og så var det bestemor.
Det ble aldri like kjekt å gå på kafé uten bestemor.

Med Cecilie Skog-effeksten etter et par uker på ski.
High five!

Den lille familiens nykommer.


Studentlivet illustreres med en selfie fra studentdoen. Puss!

Jostedalsbreen med noen dødskule turvenner.

Berganspakken er alltid en fest.

Pus var alltid en fest, om hun kanskje kunne se litt streng og skummel ut.

Den påsken da solen skinte fra morgen til kveld.

Mange gode minner.
Hva gjorde DERE? Nå drar jeg til Bergen, og ingenting hadde vært mer hyggelig enn å finne en hilsen mens jeg sitter på bussen. 7-fjells neste. Riktig god helg!

20 kommentarer:

  1. Ah, Fannaråken <3 Sitter inne og lengter til neste helg, da blir det endelig litt fjell igjen på meg også. Telttur på hvit strand i Skottland fra fredag til søndag med fjelltur lørdag. Er ikke så verst denne helga heller da, buldring i dag og buldring i morgen og attpåtil et bursdagsparty på "toppen av kaka".

    Ha ei strålende helg! Håper det ikke regner altfor ille i Bergen, "liksom skotte"-hilsen fra Glasgow.

    SvarSlett
    Svar
    1. Er det mulig? Jatakk til telttur på hvite strender i Skottland! Det regner vel aldri her. Er det ikke i Skottland det regner så mye? Må være en misforståelse. :-/ (hvis ikke opphold så kommer 7 fjell til å bli maks 4 i år - jeg gjetter gjørmebad nemlig)

      Ha ei strålende helg du også!

      Slett
  2. For et år! Det var mitt første år i en "ordentlig" jobb etter å ha blitt ferdig med studiene. Året jeg fikk meg løpetrener, og lærte meg å unngå skader ved å ikke løpe to much, to often, to soon. Mitt siste år som styrkeløfter, sluttet med benkpress og markløft, tenk det. Festivalsommeren. Bergen. Året hvor jeg dro på flere metallkonserter enn jeg har gjort både før og siden. Det var et fint år.

    Ikke la det gå så lenge til du oppsummerer 2014, da!

    SvarSlett
    Svar
    1. Der ser du hvordan tiden flyr. Jeg husker kjempegodt at du fikk deg en voksen jobb og alt det der, men det føles mer som om det skjedde rundt juletider enn at det skjedde i 2013. Trives du med det nye livet? Hvor fant du løpetreneren? Var han engelsk eller er det bare du som formulerer deg på engelsk? Jeg prøver å løpe nedover med mellomfoten sånn som du sa, og lene meg litt forover, men det er kjempevanskelig og ligner mer på små trippende museskritt. Fortsett å komme med tips i alle fall. Det settes stor pris på.

      Og ja! Hvorfor metall? Hva skjedde der?? :)

      Slett
    2. Løpetreneren min fant jeg på Condis. Mest en tilfeldighet. Han jobbet som PT, og var nysgjerrig på treningen min, siden jeg trente tunge baseløft, ulikt alle andre der. Han hadde bakgrunn i friidrett, og hadde trener II-utdannelse fra Friidrettsforbundet. Han er ikke engelsk, han heter Kjell, men han sa det på den måten. (Men det heter vel too much, osv...)

      Jeg er ikke flink til nedoverbakker selv. Det er skummelt. Men om man er med i løp med kuperte løype, er det i nedoverbakker man vinner på tiden, for det er ikke alle som tør å gutse nedover.

      Metall, ja. Det dreier seg om en bestemt trommis. Hvis jeg sier det på den måten, høres jeg forelska ut. Men det er altså en kollega av mannen som spiller i metallband, og akkurat det året var vi på mye konserter ;)

      Slett
    3. Det tviler jeg ikke på, at nedover er greia liksom. Jeg kan ta kemsomhelst i oppoverbakker. Det følte jeg nå på 7-ffjellsturen i alle fall. Men KEMSOMHELST kan gruse meg når det går nedover. Både på ski, sykkel og med terrengsko. Ålreit. Jeg trenger en condis-PT.

      Slett
  3. 2013 var året med de store kontrastene.
    Reiste til London med Svein i januar.
    Bloggen ble med på 30 days challenge, jeg ødela nok en mac, strikket både skappeljakke og Marius vognteppe. Siste var til Leon, mitt lille fadderbarn som kom i februar.
    Var på Bergenfest samme helg som søskenbarnet mitt døde i en bilulykke. Vi fikk Per rundt den tiden og mulig det er derfor jeg er så glad i den katten...
    Farmoren til Svein og Bessen min døde med noen dagers mellomrom og faren til Svein fikk kreft.
    I november dro vi 3 uker til USA og jeg bestemte meg for å fri... :)

    Også gjorde jeg masse kjekt med deg :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Shit, det var mye. Jeg husker jo nesten alt dette, og noe føles som i går og noe føles lenge siden. Shit, livet altså. Terningkast på 2013 ..? Jeg tror jeg ville sagt fire.

      Mye moro med deg trekker opp så klart. :)

      Slett
    2. Og i dag er det to år og dager siden du og Svein var her på 4-stjerners middag. Kuli! Jeg har en kalender også nemlig, så jeg har stålkontroll på årene når jeg bare sjekker. :)

      Slett
  4. Hei!
    Da var det på tide å kommentere bloggen din for første gang! Har lest den super-lenge, men som med alle andre blogger leser jeg uten å legge fra meg en kommentar. Men ikke denne gangen :D

    Hm, 2013. Da leverte jeg bachelor i ernæring, mat og kultur i Kristiansand! Også flyttet jeg til Bergen. Løp mitt første halvmaraton. Reiste veldig lite, tror jeg. Klarer faktisk ikke å komme på om jeg var på noe særlig reise. Får litt panikk nå, for så på en gammel episode av Skavlan og der sa en ekspert i hukommelse at livet består av det man husker :O Det nekter jeg å leve for, for med mindre jeg har bilder av det, så husker jeg det ikke... Så livet består av det som skjer NÅ. Så det så!

    Gleder meg til neste årskavalkade! De (og resten av bloggen din!) er veldig kjekke! :)

    Hilsen Svanhild

    SvarSlett
    Svar
    1. Neimen, hello there! Det gøyeste for MIN del er at jeg får høre hvem dere er, og hva dere gjør, når jeg legger ut en rapport. Hyggelig å hilse på! Kommer du fra Kristiansand da? Søsteren min har omtrent flyttet dit nå og sier bare fine ting, så da er du heldig.

      Skavlan-eksperten har kanskje rett i at livet består av det man husker, men det kan også være at det man husker er det man har bilder av, og hadde det ikke vært for bloggen vet jeg ikke om jeg hadde husket det pøkk. Årene går litt inn i hverandre og det viktigste er uansett nå. High five til det.

      Jeg har brukket en finger, så det er vanskelig å skrive nå, men SNART kommer kavalkade og siste nytt.

      Hilsen Chassi.

      Slett
  5. Jeg elsker disse innleggene! Du gjør så mye gøy :)

    Jeg er så dårlig på å huske hva som skjedde hvilket år! På hver kavalkade har jeg prøvd å tenke etter hva jeg gjorde, men det er helt umulig. Men 2013 er jo bare to år siden, det burde jeg jo klare..
    - Ble ferdig med PT-greiene på NIH
    - Jeg var også i New York
    - Oppdaget hvor fint det er å sykle rundt Maridalsvannet og ble nyforelska i Oslo
    - Fikk ny kjæreste (ikke Oslo altså)

    Hurra, jeg husker bare de bra tingene! Det skjedde jo sikkert kjipe ting også, men jeg husker ikke :D


    SvarSlett
    Svar
    1. Maikeeen! :)

      Mye bra! Har du samme pt-greiene på NIH som jeg har? Og enda viktigere: Har du meldt deg på årets Fitness Convention? Det har jeg, og da kan vi endelig ta en kaffe mellom slagene.

      Gratulerer med "ny" kjæreste, og hurra for gode ting!

      Slett
    2. Det jeg har av NIH-fag er altså pt og kostholdsveileder fra henholdsvis Bergen og Oslo.

      Slett
    3. Jeg har det samme ja, PT og kostholdsveileder. Jeg skal på convention i Oslo til høsten! Hvis det er den du også skal på så blir det kaffe som bare det :D

      Slett
    4. Woop woop!! :D

      Kan du klare å finne meg på facebook? Eller sende meg en mail?

      Slett
    5. Har sendt melding på face :)

      Slett
    6. Nei, ikke til meg. (?)

      Jeg svarte til og med en fremmed Leah Lykke nå, i tilfelle det var deg. Dét var bare ei som skulle selge meg evig lykke, så jeg er redd du har sendt meldingen feil.

      Slett
  6. Haha. Jeg er helt sikker på at det er deg på det bildet! En friskus i gult med noe slags turmat tror jeg. Men dette har skjedd meg før, så kan du ikke se på facebook når du trykker på meldinger, så ved siden av der det står Innboks øverst så står det Anna (fordi jeg har face på nynorsk) og der havner det masse rar post som man ikke får beskjed om!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jo meg!! Kan du prøve å bli venn?

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...