fredag, januar 30, 2015

Mat og trening

For det er jo det det handler om: Mat og trening. Kjære dagbok, nå har det blitt svært lite trening her. Jeg har vært så lenge forkjølet at jeg har funnet meg helt nye hobbyer. Nå går det mer i tjukke bøker og ukesabonnement på tv2, men jeg skal begynne å trene igjen. Jeg har laget et fleksiprogram for eksempel. For da kan jeg trene hele kroppen hver gang og variere etter som det passer. Det ser sånn ut:

Det blir bra.

Og jeg spiser allerede mindre sjokolade. Det ble mange atkins-barer da de plutselig var på 10-kronerstilbud på Rimi, men nå har jeg gitt resten av lageret (minus to - oh, oh) til en liten østlending, og hun skulle gjemme dem langt bort. Så det er enda et skritt i riktig retning.

Og så har jeg meldt meg på Siddisløpet. Jeg løp på 40 minutter i fjor, og har veldig lyst å løpe på under 40 i år, så jeg har laget meg et løpeprogram. Men selv om det begynte på mandag så har det ikke blitt testet ut ennå. Det det ser sånn ut:

Det blir skambra.
Mange fine planer. Og fordi det nærmer seg lange skiturer har jeg laget et program til det også, og det ser sånn ut:

Ut å gå med ryggsekk liksom.
Og en venninne som skal gå en ordentlig topp i Alpene har bedt meg med på bakkeløping med staver. Sikkert det som kalles elghufsing på østlandet, men fordi ingen driver med her tror jeg ikke vi har et ord for det engang. Og alt dette skal bli så kult!

With broccoli on top!

- At jeg kommer til å bli sprekere enn noengang. Yay. Gode ting kommer til den som venter. Enn så lenge er det de andre som trener og lager sunne ting, mens jeg legger listen litt lavere. Jeg tror jeg sendte dette illustrerende bildet på en melding en dag, sikkert i anledning en sånn Vi får kul og fancy mat levert på døren-facebookstatus:

(Men ble det ikke ekstra flott da jeg drysset kakao på toppen også?)
Og det tordner og regner og snør om hverandre. Jeg har blitt spurt om å være turleder til Sandvatn i dag, men jeg føler ikke at jeg er i stand til å passe på andre enn meg selv, så jeg har sagt nei. Og det skal blåse kuling, uffameg.

Så vi koser oss hjemme.
 Og den lille sier det er bra at jeg har blitt tjukkere.



Men jeg gleder meg VELDIG til å plutselig være i toppform igjen.

Skjer det noe spennende hos dere? God helg!
Puss og puss!

20 kommentarer:

  1. Kjære deg, håper ikke det var min happy med mat på døra i småbarnslogistikk-verden-status som gikk deg til hodet og ble liggende som en tung bør!
    Januar, altså. Ikke årets beste måned.
    Klemmer fra øst

    SvarSlett
    Svar
    1. Er du også på Mat på døren-kjøret?' Ai ai. Men det var ikke du, og om så var så hadde det vært helt okei. Her i oljebyen er det comme il faut i alle fall, (Kjenner jeg har lyst å si noe fransk når det er du, men litt usikker på jeg skulle ha puttet på bindestreker der.) og så vanlig at her er man helt kommunist eller veldig fattig hvis man handler selv.

      I morgen er det februar!

      Går det bra med dere alle? Stor klem tilbake.

      Slett
  2. Svar
    1. Lille Liller, er det sant? Bli fort frisk igjen. Jeg sender gode tanker din vei. <3

      Slett
  3. Nei, er det JEG som er den med mat på døren?!?! For jeg synes ikke noen er verken kommunist eller fattig student om man handler selv. Jeg handler jo også i butikken selv om jeg får middag på døren...:////

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha! Ja, det var du.

      Nei, det var det ikke. Og det ville ikke vært soennende om det bare var du, for det som er så spennende er at alle har det. Lurer på om sånne tilbud fins i andre land, eller om det er et oljebarnasyndrom. Ingenting i veien med å få mat levert på døren. Selv lever jeg av å fortelle andre hva de skal spise, så jeg er absolutt avhengig av at folk kjøper tjenester man ikke kjøpte før. :P

      Bildet var bare tull. Jeg er kanskje kommunist og veldig fattig, men jeg ville spist grøt uansett.

      Har du planer for i morgen? Vil du bli med på musikal og sushi? :D

      Slett
  4. De har nok dette tilbudet i flere land. Jeg har vanskelig for å tro at lille Norge er først ute med dette konseptet - oljebarnsyndrom eller ei.

    Jeg er veldig med på både musikal og sushi og gleder meg masse :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kul! Jeg gleder meg også, og spiller Beauty and the beast-musikk nå, inspirert av deg.

      Men snille søte du, det var ikke ment som kritikk her, hverken den ene eller den andre veien. Vikkan og jeg har moret oss over velstanden vi omgås, for det er visst ikke helt likt i hovedstaden og blant bekjente av henne. Bortsett fra deg og Svein har jeg ingen venner uten båt og hytte, så dere er befriende normale begge to. På alle vis! Dere er de to eneste jeg kjenner som spiser havregrøt til middag, jo.

      Love you both.

      Slett
    2. Haha, jeg tok det ikke som kritikk kjære deg :*
      Nå skal jeg spise havregrøt!!! Nomnomnom :D

      Slett
    3. Godt! Ble litt usikker der. :)

      Slett
  5. Den lille Østlendingen31 januar, 2015 16:40

    Hvem andre er i tidsklemma? Og er villige til å outscourse middagshandling?

    https://www.hellofresh.com - leverer i Australia, Tyskland, UK, US, Nederland, Østerrike og Belgia
    https://www.blueapron.com - leverer bare i US?
    https://www.plated.com - Utvalgte byer i US
    https://www.gousto.co.uk - London only?
    http://panier-recette.com -i FRANKRIKE? (Pardon my french. Jeg er usikker...)

    Jeg ble i allefall LITT klokere...

    SvarSlett
    Svar
    1. Og jeg ble kjempeklok nå!

      Helt alene på lørdagskvelden her. Vil du komme på sykebesøk? :P

      Slett
  6. Hei!
    Endelig nytt innlegg. Alle hjerter gleder seg! Har offisielt boikotta ff siden de siste skandalene (håper ikke det skjer noe mer snadder der inne, men håper derimot at bloggen går under snart), så nå sjekker jeg chassibloggen for oppdateringer sikkert ti ganger daglig.

    Veldig bra timing med forslag til treningsopplegg nå. Jeg har printa ut både fleksiprogram og langturprogram. Gleder meg til å prøve.

    Ellers kjøpt meg truger og funderer på når første trugetur blir! Det blir moro.

    Jeg googler bilder av Grønland og drømmer meg bort. Har begynt å spare til tidenes mest awesome ferie :)))

    God bedring! Håper hverdagen blir litt mindre stressende i februar.

    SvarSlett
    Svar
    1. Den lille Østlendingen31 januar, 2015 23:09

      Heidi! Grønland? På skikkelig?

      :D

      Slett
    2. På skikkelig :D Har allerede laga en egen sparekonto. Blir sommer-fotturer på meg, ingen polfaring enda!

      (Google "Greenland hiking". Å. M. G.)

      Slett
    3. Hei Heidi!

      Så kjekt å høre fra deg, og HELLO, skal du gå Grønland??? Så kult! Sommertur høres enda kjekkere ut! Hvor lenge og hvor langt og med hvem? På langs eller? Oh shit, si at du skal gå på langs på sommertur. Det vil jeg også.

      Voldsomt hyggelig at du vil teste programmene også. Du ser det er bare de første ukene jeg la ut her, så hvis du vil ha resten må du sende meg en mail hvis jeg glemmer å legge det ut.

      Ha en fortsatt deilig dag :)

      Slett
  7. Den lille Østlendingen03 februar, 2015 15:48

    Dette er ikke filmfrue Heidi? Sant? Please fortell massevis om deg selv. Hvor går turen i sommer feks? Og går du noe på ski? Og har du noen turplaner fremover? Og hvor bor du? Og hvor gammel er du? Har du katt? Bor du i et lite hus på landet? Med egen hage? Og epletrær? Liker du rød eller blå best? Og kan du fransk?

    Puss och kram

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo - jeg er filmfrue-Heidi! (Er det nedtur?)
      Ånei, nå tror dere jeg er superkul som skal over Grønland. Har ikke erfaring med isbreer, klatring osv. Jeg skal bare rusle rundt med nordlendingen i vårt eget tempo. Ca. to uker. Håper på å sove halvparten av nettene ute (gratis, og hele Grønland er åpent for fri ferdsel!) Googler mye etter folk som har gått sommerturer der, men det er visst ikke så mange - ikke som forteller internett om det i så fall.

      Jeg kan svare på noen av spørsmålene allikevel (sant?);
      2015 er det første hele jobbeåret mitt, så jeg får lite feriepenger. Kjipern. HVIS jeg sparer nok på forhånd blir det G medio august, hvis ikke fjellturer i Norge.
      Skal på lokal trugetur på søndag!
      Sikler på alle DnT-turer i sommer. Jotunheimen, Rondane, Breheimen, Tafjordfjellene - whatever. Og Møysalen i Nordland. Og Lyngsalpene, Troms. Og hele Aurlandsdal-ruta. Mange ønsker!
      Jeg drømmer om å bo i Nordland, og når jeg flytter dit skal jeg kjøpe fjellski. Foreløpig går jeg kun på vanlig langrenn.
      Har ikke katt, men derimot samme gule lampe som Chassi - teller det? Forøvrig også flust med andre gule ting i leiligheten.
      Liker blå best. Er litt guttejente. Spør hvilken farge jeg liker dårligst? Rosa. Grøss.
      Kan dessverre ikke fransk. Jeg hadde tysk i fem år, og (tulle)snakker det relativt ofte.

      Hva er deres planer fremover? :)


      Klem til dere

      Slett
    2. Det er opptur!

      Du er superkul uansett, men dette var den kuleste planen. Virkelig! Hvordan kom dere på det? Grønland på ski er jo ut! Heller ordne seg selv med et telt. Jeg fikk lyst å gjøre akkurat det samme, så si i fra om dere trenger selskap. En grøtkoker eller noe.

      Planene her er fra Finse og rundtomkring i påsken, og med telt i Jotunheimen i sommer. Men ellers satser bare jeg på en lang alenetur i mars og lange DNT-turer i sommer. Masse fri blir masse moro i fjellet.

      Og så kult at vi har samme lampe! Sånt er fun fact man kan like.

      Klem på deg

      Slett
  8. Har løpt maraton - pappa kjøpte bok om de 50 kuleste maratonene i verden - leste om maraton på Nordpolen, fant ut at det var veldig dyrt, sa til pappa at maraton på Grønland hadde vært kult - pappa kjøpte reisebok om Grønland - har gått vekk fra maraton (for slitsomt), men vil på langtur. Tommel opp for pappa som faktisk hører på alt som kommer ut av meg :) Jeg trenger minst én grøtkoker, du er velkommen!

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...