mandag, oktober 27, 2014

Gratulerer med dagen!

Jeg hadde ventet omtrent et år på denne grøtdagen. Årets grøtdag liksom! Jeg har våknet de siste morgenene yr av spenning: Er det i dag, er det i dag? Nei. Okei, da fins det fortsatt nok av tid til å planlegge og lage nye grøtvarianter. Potetgrøt må være kult. Det lagde de i gamle dager, det blir en verdig bursdagsgrøt. Og kanskje en konkurranse for å lodde ut Grøt-boken min. Jess, jeg så det for meg. Helt til ... Gulp, som de sier i donaldbladene.

Var det i går??
Lille Kristine, siden du feiret grøtdagen i går - Var det i går?

Ja.
No! Men jeg har ikke poteter engang! Jeg har to bringebær og en slags glitterfunksjon på picmonkey.
Happy birthday to you.
Det var dén grøten. Heller danse rundt fløten. Bedre lykke neste år.

Da blir det kake.
Jeg har laget kakemenn, helt uten sammenligning for øvrig, for det fikk far til bursdagen sin. Han spiser kakemenn hele året, og hva er vel koseligere enn å dekorere kakemenn i oktober. Med julemusikk!

Hello, lille kakebaby.
For det er så vått for tiden, at inneaktiviteter er det som frister mest. Bare fem dager igjen til halvmaraton, og jeg har ikke fått for mange løpeturer akkurat. Men hello, jeg fikk en i går, og da jogget jeg rundt to av tre vann, så jeg skal nok overleve.

Nydelig høst og nesten to timer joggetur.

Og vips, øs pøs igjen.
Det er sikkert straffen for å ha glemt grøtdagen. Men, det må jeg bare si helt til slutt: Er det straff eller bonus når du plutselig har kledd deg i akkurat det samme som selveste Fotballfruen? Juhu!
Kjære fotballfrue, hva hadde du på deg i går?

??
- Jeg hadde på meg en rar, ullete kjolevest med sorte strømper og en snodig lue til.
- Jeg og! Hvor pussig var vel ikke det?
(Skal akkurat til å ta på meg en snodig lue her.)
Ganske pussig. Det var fordi vil skulle på spa, Fotballfruen og jeg. Jeg har lært av en liten østlending at det gjelder å alltid ha noe å glede seg til, og særlig nå når det er mørkt ute så tenker jeg på det. Her er mine tre glede-seg-ting:

  1. Jeg gleder meg til DNT Oslo sender ut vinterturene sine
  2. Jeg gleder meg til min egen bursdag
  3. Og ny kolleksjon fra Bergans
  4. Og snø! Fire ting, visst.
Noen bedre? Hva gleder dere dere til?

31 kommentarer:

  1. Du er mye finere enn fotballhodet <3

    Helt enig med den lille ang å ha noe å glede seg til. Her er mine:

    1. Feire 8 årsdagen til Kleptomalin og Kroppen. For ett par altså!
    2. Kjøpe julegaver. Eller, egentlig å pakke de inn. Da får jeg julestemning.
    3. Brudemesse
    4. Hotellhelg og turist i egen by.

    Jeg har mye som jeg IKKE gleder meg til med vinteren, men fokus på det positive :D
    Puss puss

    SvarSlett
    Svar
    1. Kleptomalin og kroppen! Grr! Når kommer filmen? Stor fan av de to der.

      Skal dere ha romantisk hotell-i-egen-by-helg? Så kult!

      Og julegaver ja, det blir bra.

      Slett
    2. Takk for spinning på lørdag. Jeg visste ikke at jeg hadde rømt fra deg da jeg løp i garderoben, men jeg føler at jeg skylder deg (eller du skylder meg?) en klem.

      Puss puss!

      Slett
    3. Vi skylder hverdandre en klem <3

      Slett
    4. Knall! (Må jeg ta på meg bh-en?)

      Slett
    5. Uff da, jeg sa aldri det. Jeg får alt for lite kroppskontakt her, men jeg skal slutte å forgripe meg på hyggelige bloggelesere.

      Slett
    6. Haha, du skal få slippe å ta på deg BH. Jeg har sett pupper før. Jeg ser jo daglig på mine egne. Pretty nice yes. Pupper generellt altså. Ikke mine. Joda. Neida.

      Slett
  2. Shit, så flink du er å løpe! Jeg sliter max med å komme meg ut om dagen. Heldigvis er jeg på jobb og trenger ikke gå på fjellet med hundene!

    Jeg gleder meg til:
    1. Vinter! Ake, leke, stå på ski, alt!
    2. Juleverksted med Smurfen (vi lager alle gavene vi!)
    3. Hønebord med ja, hønsene.:)
    4. Og lønn, slik at jeg kan kjøpe nye regnbukse fra *damtidam* Bergans!

    Håper det blir en skikkelig kald vinter!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og takk. Så snill som sier det! Jeg kommer sikkert ikke til å løpe en meter etter løpet på lørdag, men når man er bittelitt i gang, sånn som nå, så er det jo ingenting som er deiligere.

      Hønene er sikkert jentene, men hvem er smurfen, og hva lager dere? Fine ting å glede seg til i alle fall. :)

      Slett
  3. Smurfen er datteren til min kjære. Hun er snart 16 og helt sjef! Vi lager snoperier og julepynt. Og i tillegg lagde jeg syltetøy tidligere i sommer som jeg også gir bort.

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, så kos! Og syltetøy, hurra! Har dere frukt og bær selv?

      Slett
    2. Ja, veldig koselig. Jeg er jo også hun som elsker å pynte til jul. Vi har 24 dorullnisser (hjemmelaget, så klart) som pryder en hylle på veggen hele desember igjennom!

      Desverre har vi ikke frukt og bær selv, jeg forlover meg med en nabo som lar meg plukke så mye jeg vil. Vi har en blåbærbusk i hagen som holder til litt i grøten nå og da.

      Slett
    3. For en fin nabo. 24 dorullnisser var jo helt galimatias, men det er kanskje noe dere bruker til julekalender? Veldig søtt i alle fall. <3

      Puss på deg

      Slett
  4. Skal du løpe tresjøers? Så gøy! Har løpt det før jeg og. Hva er tidsmålet? Gleder du deg? Hadde løpt selv, men nå skal jeg til New York på fredag :):):)

    Elise K.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kan godt bytte tresjøersbilletten i en new York-billett. Heldige du!

      Jeg håper å komme under to timer, for det har jeg klart før. Men oppkjøringen har ikke vært helt optimal. Jeg har et kne som har streiket litt i høst. Hva løper du på selv?

      Slett
    2. Hm. Jeg løp Stavanger halvmaraton på 1.35 nå i august, og Birkebeinerløpet på rett under 1.38, det ligner nok mer i løypeprofilen, så en plass mellom der tenker jeg.
      Gøy med løp! Verdens beste følelse etterpå. Du må ha masse lykke til. :)

      Slett
    3. Sykt imponerende!!! Åh! Er det løping som er greia di, eller er du god på andre idretter også?

      Slett
    4. Tja, løping er favoritten i hvertfall. Langrenn, rulleski, sykkel og ikke minst fjell er gøy også.

      Slett
    5. Da er du helten min. Alt det kule. :)

      Slett
  5. Hei! Gratulerer med grøtdagen. Som grøtdronning tror jeg fremdeles det er ditt prerogativ å velge hvilken dag du vil grøtdagen skal være. Det er kult, sant?

    Mine ting å glede seg til:

    1: PARIS! PARIS! PARIS!
    2: Julestemning
    3: Langhelg i Oslo nå i November
    4: Din bursdag!

    Puss

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi oi OI! Dronningen av glede-seg-til-ting, dette var bra! Hvorfor gleder du deg til bursdagen min? Er det fordi jeg skal få en kul gave eller noe? :P

      Jeg kan skrive under på hele listen din. Og så gleder jeg meg til du kommer hjem fra Amsterdam!

      Slett
    2. Den lille Østlendingen27 oktober, 2014 21:19

      Jepp. Så er jeg dronningen av å glede meg til ting. Det kan jeg fint leve med.

      Jeg gleder meg til bursdagen din - for nå har jeg kjøpt gave! Og det er jo alltid kjekt å gi bort noe. Sant, vel?

      Og forresten "KA DÅ GRØT" feks. kan kun oversettes til østlandsk med "Grøt Lissom" - ingenting annet kan brukes - og det er på ingen måte dekkende.

      Jge gleder meg og til å komme hjem fra flyplassen som jeg bor på... Amsterdam du liksom...

      Slett
    3. Jeg googlet "hva da" nå, og jeg får treff på setning som "hva da pensum" og "hva da effektive mageøvelser". De mangler komma (gjør de ikke?) men det må vel bety at man kan si sånne setninger uten å være siddis. Jooo. :)

      Jeg gleder meg til gave. :D

      Slett
  6. Ah, kakemenn! <3 Det kunne jeg også lett spist hele året, men da er det nok en viss fare for at jeg hadde trillet rundt om sommeren også og ikke bare i julesesongen, hihi :) Og herlighet så trendy du er da, hehe, likte forresten din versjon av antrekket best ;)

    Jeg gleder meg til juleferie hjemme i Norge, da skal jeg spise kakemenn hver dag og forhåpentligvis gå minst like ofte på ski; Det blir bra det!
    Før den tid er det også julemarkeder her i Skottland med "mulled wine", det blir også bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Juhu! High five for kakemenn-fans!

      Hyggelig å høre fra deg, Eva.

      Er jeg trendy når jeg kler meg som fotballhodet? Juhu igjen! Det kan jeg like. Og mulled wine kunne jeg likt om de bare hadde det her. Er Skottland god på julestemning?

      Slett
  7. Den lille Østlendingen på Schiphol27 oktober, 2014 21:44

    Forresten - så kan jeg glede meg over ting tilbake og... ikke bare fremover. For eksempel kan jeg glede meg over det faktum at jeg nesten er sikker på at du ikke har bh på deg på det første bildet. Jeg gleder meg over det faktum at du er venstrehendt - og at alle selfies som inkluderer hender derfor blir motsatt av slik jeg ville tatt dem :) Jeg gleder meg over fine bilder. Og høstfarger. Og grøt kokt i en gryte. Og Questbarer. Nå tester jeg så og si ut questbardietten. Det er godt jaffal. :) Og det faktum at jeg nettopp fikk gresk yoghurt og frisk luft. Jeg gleder meg stadig over strutteskjørt og en god natts søvn. Åh.

    Puss och kram

    SvarSlett
    Svar
    1. He he he. Jeg smiler her jeg sitter bh-løs i sofaen. Jess, frøken. Korrekt! Men ser du at jeg velger å kjøre bil med venstre hånd og da knipser jeg med høyre, så jeg KAN gjøre begge deler.

      Du må ikke teste questbar-dietten, for den er mye verre enn de to daglige barene du driver og spiser nå. Sjekk ut questbar-dietten på verdensveven. DER er det mye questbarer.

      Jeg gleder meg også over strutteskjørtet. Så mye at jeg kommer til å drømme om det i natt.

      Puss puss puss

      Slett
  8. O-store-grøtguru. Jeg søker svar på ett av livets store spørsmål. Etter fire dager på koppegrøtdietten så savner jeg en kokeplate. Hvorfor blir kokt grøt dobbelt så stor og dobbelt så god?

    Glad for tilbakemelding

    SvarSlett
    Svar
    1. O, lille-fine-østis. Fire dager på koppegrøtdietten? Har du dratt til Amsterdam eller noe? Selv teltet har en primus i det minste. Du må dra hjem sporenstreks og besøke din o-store-grøtguru. SPORENSTREKS! Kanskje hvis du hadde hatt lettkokte gryn eller noe. Nei, du hadde jo bokhveteflak, og selv det var vanskelig. Kom hjem bebbis.

      <3

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...