torsdag, juli 17, 2014

Sånn koga eg

eg he ein teknikk så eg bruga når eg koga,
bruge samme teknikk på alt
eg sedde bare på så det stenne og trekke litt,
bittelitt varme så vidt du kjenne någe
så sedde eg på follt, heilt på follt,
bare la det koga opp fosskoga de siste fem minuttane,
bare skrua heilt, foll goffe, bare la det koga opp,
bare la det renna øve, bare la det renna,
sånn koga eg


Summer edition.

Classic edition.

2 x OIAJ!

Eller quick fix.

Bare la det renna.
Sånn koga eg. (Kul sang)
 
 Nå er jeg i Chamonix. (!) Eller snart i alle fall. Så fortsatt god sommer, og masse kjærlighet. Puss!

7 kommentarer:

  1. Kos dere masse, MASSE! På tur. Jeg kjenner jeg er meget misunnelig. Men snart skal jeg ut på tur å ligge i telt, koke kaffe på primus og være i ett med naturen.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sykt flott her. C er i feriemodus og internettstreiker ;) Vi kommer sterkere tilbake!

      Men, hvor i telt? Og når? Og med hvem?

      Slett
    2. Juhu, Ingrid! Det skal jeg også når jeg kommer hjem. Så heldige vi er! Ses på fjellet!

      Slett
  2. Hurra! Kos dere i Chamonix. Og på veien dit! Jeg lurer på om man kan bruke samme fremgangsmåte for grøt om man er på toppen av Chamonix?

    Bli han anneledes då?!
    Puss på dere begge

    SvarSlett
    Svar
    1. Pia! Tenker du på fosskoke-fremgangsmåten? Nå tester vi ut en gammel grøt på nytt vis her i Chamonix. Håper C ofrer det en strofe i ett blogginnlegg snart. The perfect porridge - uten kokeplate... og samtidig skriver om iHerb-tips til tur. Hun har MANGE fjelltips den fjell-jenta der altså!

      Har du det fint? Jobbe helt til jul og ikke penger til proteinpulver? Du er helten min(!) puss och oppmuntringsklem fra Chamonix

      Slett
    2. Hei Pia! I Chamonix er det termosgrøt som gjelder. Med bokhveteflak blir det nesten ordentlig grøt av det. :D Og hos deg da? Noe nytt der?

      Det er altfor fint her, det må jeg bare si. Nå planlegges mat til Mont Blanc. Da kan man ikke være på termos engang, så her vurderes snickers som nistemat. (!)

      Puss tilbakers!

      Slett
    3. Bære - ikke være. ;)

      Slett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...