lørdag, november 24, 2012

Hvorfor vi ikke vil bli som fotballfruen

Av fare for å skrive det slemmeste jeg har skrevet noen gang så skynder jeg meg å legge til at dette ikke er noe personangrep. (For vennskapelige angrep er vennskapelig ment.) Her er alle venner og jeg vil bare fortelle hvorfor jeg mener at vi ikke må bli som fotballfruen.

Punkt nr 1: Fordi mange (og jeg nevner ikke navn, men jeg har 147 referanser) syns at sånne kropper er for små. Dette er hentet fra forum på kvinneguiden.no, der en bruker ville bli som fotballfruen og etterlyste oppskriften, men fikk store advarsler i stedet.

Punkt nr 2: Fordi...

Du kan ikke spise brød.

Brød som er laget i leirform som heter schlemmertopf (!)

Og som er laget av hvetemel (!)

Til en bitteliten deig som har hevet i et døgn.

Og som ble som et dampbakt butikkbrød!

Kult? :D

(Denne gjennomgangen kan brukes til en oppskrift om min fotballfruegjennomgang blir kjedelig. Jeg har fått en sånn schlemmertopfform til bursdagen, og med denne kan man bake og lage allslags mat sunt og dampet med masse smak. Jeg viser bare til Dagbladets oppskrift på verdens beste brød. Det var denne jeg brukte.)

Men hvorfor ikke bli som fotballfruen.

Punkt nr 3: Hun heter ikke Fotballfrue. Og her refererer jeg til et fotballfrueinnlegg.

LilleMy says:
For oss som åsså vil at kake skal smake godt, e sukrin en helt forjævlig erstatning:) Har prøvd det flere gang, å no bare innser eg at sukrin aldri blir fullgod erstatning nettopp fordi det smake helt merkelig og den kalde følelsen har jo ingenting i en matopplevelse å gjøre… Skal prøve stevia og tagetesse(hete det det?;)) å se om det funke bedre… Så fotballfruen, det smake IKKE det samme:) :)
Fotballfrue says:
Setter pris på at du referer til meg som Caroline. Bloggen heter Fotballfrue, jeg heter Caroline :)
Regner med det er smak og behag. Jeg synes sukrin er en fullverdig erstatning. Selv får jeg veldig vondt i magen av tagatesse, så det kan ikke jeg bruke.
Sukker er også svært vanedannende, noe som kan gjøre det vanskelig å kutte ut i begynnelsen.
- C
  • a says:
    “Fotballfrue says” ……………………………

  • Fotballfrue says:
  • September 23, 2012 at 14:31
  • Også? Jeg heter ikke “fotballfruen”. . :) Grunnen til at det står Fotballfrue, er fordi admin heter det på wordpress, og fordi lesere skal forstå at det er jeg som svarer, og ikke en leser som for eks. heter Caroline. Jeg heter fortsatt ikke “fotballfruen” og når folk snakker til meg er det normalt å bruke navnet mitt. Regner med at du vil bli kalt Andrea, og ikke “a”, selv om du går under det i kommentarfeltet, eller? :p ………..

  • Mariell says:
    Når du selv kaller deg/bloggen din for Fotballfrue syns jeg du bør tåle at du blir omtalt som det i kommentarfeltet. Er ikke alle som vet at du heter Caroline heller, da du ikke signerer alle innlegg med det, og du ikke presenterer deg selv i en sidebar. Av og til oppfattes svarene dine som spydige, men regner med du er supertakknemlig for alle som leser og kommenterer :)
    • Så alle som kaller bloggen sin for noe annet enn navnet sitt, må finne seg i å bli kalt det? Spesielt…
      På samme måte som du sier at jeg må finne meg i det, må jeg få lov til å si fra hva jeg vil bli kalt. Eller mener du det er urimelig? Og hva var spydig med svaret mitt? Det var jo alt annet enn spydig.

Punkt nr 4: Man blir bitchy av å spise for lite mat. Det vet jeg av egne erfaringer. Jeg kjenner meg selv igjen, som jeg er når jeg er veldig sulten, i kommentarfeltene til fotballfruen. Hun virker å ha lavt blodsukker A.L.L.T.I.D.

Nei, tenk, Lars Kristian er ikke lavere enn meg! Tror du at jeg ville vært sammen med ham da? Jeg har 14 cm stiletthæler og han lener seg på rekkverket. Hvis du absolutt skal spørre så burde du se bedre etter. Du kjenner ikke oss! Få deg et liv.

Punkt nr 5: For lav bmi gjør at mensen forsvinner og man blir beinskjør, og man får andre mangelsykdommer eller symptomer som tapper en totalt for energi og pent hår og hud. Og så vil man bare ligge hjemme og konsentrere seg om å ikke spise.

(Og til dem som likevel vil bli som fotballfruen men som tror at da gjelder det å spise lite mat og trene masse. Nei, det er ikke sånn. Her viser jeg til Børge Fagerli som har en fin forklaring og som har opplevd mange jenter som spiser lite og trener masse, men som ikke går ned i vekt.)

OBS: Dette var til Løpersken som har en niese som har sluttet å spise. Når jeg nå legger ut dette så er det bare fordi Fotballfruen og jeg er bestevenner og fordi hun vet at jeg sier alt jeg sier med et glimt i øyet og i beste mening. Jeg møter også mange som vil bli som fotballfruen og som derfor ikke spiser noenting, og jeg syns det er det skumleste som fins.

I dag er det lørdag, tjohei. Jeg har spist deilig brød med ost og skinke på, og skal snart i julebord. Jeg har også fått en lue som en liten østlending har heklet, det er derfor jeg baker med lue på.

Hvorfor gidder du å være sammen med en østlending som er så liten!?
Fordi hun er så kul.




Håper dere får en nydelig helg!

40 kommentarer:

  1. Ååå, kan jeg få lov til å linke til dette innlegget i kommentarfeltet til fotballfruen *krem* Caroline?! Da trenger jeg ikke reise på ferie for da blir det underholdning i flere uker i form av sinte fotballfrue *kremt* Caroline-tilhengere.
    Hohoho, jeg digger deg Chassi <3 Og jeg er så enig!!
    Kos deg med hjemmelaget brød, som såg helt nydelig ut, og julebord :D :D Knip og klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hjeeelp, nei, Carolinefansen virker farlig, men for en SINNSYKT god idé om man ville hatt ferieunderholdning og ikke var redd for konsekvensene. De hadde kalt østlendingen for altfor liten og Caroline for Mor Teresa, og jeg hadde sikkert begynt å grine om de ertet meg for de store brillene. Helst ikke. ;)

      Takk! Vi skal kose oss og det må du også. <3 <3 <3

      Slett
  2. Svar
    1. Takk! Godt ment alt i sammen, som sagt. :)

      Slett
  3. Oioioi, her kunne vi startet en diskusjon, men det bunner nok ut i at jeg er rasende fra før jeg leste innlegget ditt, og det hjelper ikke :P Men jeg må si jeg er uenig med deg likvel da ;-) som du vel vet :p

    Sånne luer hekler jeg også! Nå strikker jeg pannebånd. Håndarbeidsaften sammen en gang, Dingsen? :-)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Bartis! Ble du rasende eller var du rasende? Hvorfor var du rasende da? Jeg vet at du ikke er enig og det er kjempegreit. Mange vil bli som fotballfruen og det er skummelt når de går ut med intens kondisjonstrening og veldig lite mat. Det er bare det. Syns du det er greit? Hun ville vært et megasunt forbilde om hun ikke var så tynn.

      Jatakk på begges vegne til håndarbeidsaften! Jeg kan skravle mens dere hekler! My place or your place?

      Slett
    2. Either or, jeg har sofa med plass til alle, men det e'kke mye spennende her i porsgrunn. you pick ;)

      Neida, jeg VAR rasende, ble ikke rasende pga innlegget ditt nei :) Jeg synes ikke hun er så halvgæærnt fobilde, jovisst er hun tynn, men hun ser jo ikke anorektisk ut? Og jeg har inntrykk av at hun spiser ganske mye, og balansert, hun spiser jo til og med sjokolade før hun har kravlet ut av senga :-P
      Oooog hun trener jo styrke, tror ikke hun har som mål og se sterk ut, men hun er vel en løpejente, og de er jo gjerne litt tynne og udefinerte?

      Slett
    3. Du er velkommen hit hva tid som helst!

      Kanskje ser hun ikke anorektisk ut, men hun ser absolutt ut som hun har en BMI av typen "undervektig", og det er skadelig det også. Men igjen, det som er mest skadelig det er for andre å etterligne henne - uten å vite helt hvordan de skal gå fram og uten å klare å stoppe i tide.

      Slett
    4. Det er jeg helt enig i. Jeg er en av de lettpåvirkelige, men har heldigvis skjønt at jeg aldri kommer til å se ut som henne eller andre slanke, pene damer, ei heller som deg og andre muskelbunter, så innimellom slår det meg at jeg bare må være den beste versjonen av meg selv. KLisjé :D

      Men ja, folk bør ikke prøve å etterligne noen soim helst, i hvertfall ikke henne, hun bare er sånn, det er ikke alle forunt å se sånn ut. Takk og lov for mangfold :-)

      Kommer til jul! har dere ribbe på julaften? ;)

      Slett
    5. Er jeg en muskelbunt? :P

      På julaften får du ribbe, og både da og alle andre dager skal du få verdens beste sjokoladehavregrøt. <3 <3

      Slett
    6. Ja, er du ikke? Muskelrumpe, muskelarmer, rett og slet et muskeltroll!

      Jippi, julen er trygg :-) Tipper din sjokoladehavregrøt er bedre enn min!

      Slett
  4. Eh..ville bare si god helg, og se hvordan det sto til jeg da..så..GOD HELG!

    SvarSlett
    Svar
    1. God helg, kjære Kristin! Det var koselig.

      Slett
  5. I Love you so mutch <3

    Du skriver akkurat det jeg trenger å høre/lese, akkurat når jeg trenger å lese/høre det. Er så glad for at jeg har fått deg og bitte-lille i livet mitt. Hver gang jeg har tekstet eller snakket med dere kjenner jeg en bølge av positiv og god energi strømme gjennom kroppen (hørtes FORFERDELIG klisjeaktig ut, men det er HELT sant!!).

    Ingen vil være fruen til en fotball. Alle skulle hatt en venninne som Super-C! <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære snille fine Tina.

      We love you!!! Det er det fineste jeg har hørt på lenge! Du er altfor snill. Nå går jeg sporenstreks ut på kjøkkenet og lager en porsjon premiehavregrøt som du kan få på skitur i romjulen. ;)

      Jeg er glad du ikke ser ut som en fotball. Kjempeklem på deg!

      Slett
  6. Ahahahaha! Herlig underholdende! Du er tøff :D

    Håper du koste deg på julebord i går (for det gjorde nemlig jeg), og at du har en nydelig søndag <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe. Jotakk, snille Vilde. ;)
      Du ser at det var Lille My i dialogen der. Det fins flere av dere! :D

      Vi koste oss på julebord, men som to pensjonister eller som Askepott så dro vi hjem til tolv og tålte bare to glass vin.

      Nydelig søndag til deg også! I dag skal vi endelig se James Bond.

      Slett
    2. Er du festløve selv, eller Askepott sånn som oss? Altså kjempekule helt til klokken blir tolv. ;)

      Slett
  7. men duu, jeg lurer på en ting. hva synes du om Dedication nå til dags? i mine øye har hun nærmest eksakt kropp jeg hadde da jeg var på mitt sykeste... hun sier hun er helt frisk da. men det gjør jo alle.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann! Det vil jeg ikke spekulere i. (Men ja, at de er friske, det sier de alle, det er i alle fall sikkert.)

      Ha en nydelig søndag!

      Slett
    2. og etter tiiidenes mest diplomatiske innlegg nekter du bare å svare! :p jeg er rystet...

      Slett
  8. Fantastisk underholdning på en kjedelig søndagskveld! :)

    SvarSlett
  9. GOD, I LOVE YOU! Heia brød, østlendinger og lave sko :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hurra! Og jeg elsker alle som elsker meg. Fine du. :)

      Slett
  10. Endelig tilgang til kommentarfeltet ditt igjen, så jeg sier TAKK av hele mitt hjerte! Jeg håper alle som tukler med maten, leser dette og ombestemmer seg. På ett punkt, før man blir skikkelig syk, greier man nemlig å tenke seg om.

    Man kan nok diskutere Fotballfruen og andre bloggere i evigheter. De fleste spiser nok litt, men neppe de porsjonene de viser frem. Min svært anorektiske venninne spiste både kake og sjokolade, Barte-Nina, nettopp for å vise at hun var frisk. Uheldigvis ble det inntrykket kraftig redusert av at hennes BMI var omtrent 13.

    Igjen, tusen takk<3

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg er litt treig på facebook, men det var en kjempefin mail, og nå var det en kjempefin hilsen her også. Men kan du bruke dette her? Jeg skulle så gjerne sagt tusen fornuftige ting, men jeg redd det ikke hjelper før fotballfruen sier det samme.

      Hvis hun faktisk VIL ha tips så blir jeg veldig glad for mail altså. Der er jeg mye flinkere til å svare. :)

      Tusen takk selv. <3

      Slett
  11. Av alle blogger jeg leser er dette favoritten :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Er det sant? Så kult! Da føler jeg meg heldig. Du er jo også fra Stavanger! Hvor trener du? (Ikke fordi det er det eneste som bryr meg, men fordi du har bilde fra et treningssenter på bloggen din.)

      Klemmen!

      Slett
    2. Ingenting i veien med å være over gjennomsnittet interessert i treningssenter! Jeg trener på SiS! Men bildet er for øvrig fra VT i Bergen hvor jeg opprinnelig kom fra en gang i gamle dager :)

      Slett
    3. SiS er bra! Jeg er der selv en VELDIG sjelden gang innimellom.

      Slett
    4. Skal si hei hvis jeg ser deg!

      Slett
  12. Fantastisk, fantastisk! Dette er bra humor :):) men ja, som du skriver, ikke så gøy når folk vil kopiere...
    En annen ting jeg syns er påfallende, er at hun fremstiller seg selv som så sykt avslappet, og begrunner det med at hun bruker masse fløte og smør. Men ei skive, det blir for meget!

    Forresten, nok et gullkorn fra dagens innlegg hos fotballfrue:
    "Så vi slo på stortromma og bestilte både frappuccino og vanilla latte" (Fra starbucks).. "Så nå er vi sikkert mette frem til middag"

    SvarSlett
    Svar
    1. Er det sant? Ha ha! Ser for meg at hun faktisk trommet stort på store trommer helt til middag - for å forbrenne flest mulig kalorier. ;)

      Slett
  13. haha, du er vittig! ^^ det kunne kanskje ha blitt litt mye å lese så mye om bestevenninna di i ett jafs (æsj, jafs), så det var bra at du la inn en liten brødpause på midten der:p

    SvarSlett
    Svar
    1. Jess, det funker alltid! Bestevenninna mi og jeg har ofte sånne brødpauser sammen.

      Slett

  14. what in super male vitality alex jones meme super male vitality superbeta male vitality male vitality no side effects arginine: This consistent section increases sexual fervor, improves execution and general prosperity. It also advances and improves stream in the weak penis. It in like manner called amino destructive that has various therapeutic points of interest that keep up the resistant system and assembles sensation and orgasmic control. It is the second kind of nitric oxide that may convey loosening up outcomes for allure and it enables the prepared system to hold its young flexibility.
    http://www.cureidea.com/vitality-male-enhancement/

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...