søndag, mars 25, 2012

Pepp pepp

God søndag! Hepp hepp, pepp pepp. Jeg vil bare fortelle om peppy som har kommet oppi grøten min. Hello peppy, welcome to my porridge. Peppy betyr full av energi, og det gjelder mer for grøten enn for meg, men det gjelder i alle fall for grøten. JEG er den eneste i hele verden som sitter i sofaen denne solskinnssøndagen. I følge facebook har alle jeg kjenner grillet påskepølser og drukket take-away-kaffe på kaien i dag, men jeg er bare sliten og har vært det helt siden jeg kom hjem fra fjellet. Jeg leser bok og spiser grøt.

Peppy kommer fra iHerb, the land of thousand porridge possibilities.

Mens porridge kommer fra Stavanger.


Peppy og porridge er bestevenner.
Jeg vet ikke hva peppy betyr egentlig. Det skal bety full av energi, men jeg vet ikke hva det betyr at en grøtblanding er peppy. Det står peppy kernels på pakken (som kan kjøpes her), og jeg tror det betyr at det er sesamfrø i den. Sesamfrø gir popp og pepp i grøten så jeg anbefaler denne blandingen uansett. Man får ikke mer pepp kanskje, men man får en litt annerledes grøt. Har du ikke flybåren grøtblanding fra USA kan du selv putte sesamfrø i grøten, det vil gjøre samme nytte. Kjenn at det popper når du tygger. :)

Pussycat og jeg feirer søndagen som dette nemlig.

Dagen er ennå ung, så nå skal jeg kose meg med søppelserier på pcen. Først Modern Family, og den er jo ikke søppel, men snart går jeg tom, så forslag til nye serier tas i mot med tusen takk. :P Klem!

21 kommentarer:

  1. Jeg vil også ha peppy grøt ;D Håper du har det bra. STor søndagsklem :*

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vil ha den kule grøten som DU hadde! Den som nesten var formet til en ball. :D

      Stor mandagsklem tilbake. :-*

      Slett
  2. parenthood. se én episode, og tenk "så søtt". se to og tenk "så bra skuespill". se tre og tenk "så DØDSBRA skuespill, så DØDSBRA familie, så DØDSBRA handlinger". se resten og bli mer og mer begeistra. jeg er en sånn som eeegentlig ikke klarer å sitte i ro og "bare gjøre én ting", men parenthood kan jeg ligge i senga og se på i timesvis:))

    sesamfrø i grøten? du gjør mye rart altså!

    SvarSlett
  3. Er det den med hun fra .. Er det den med Alicia Flockhart eller noe sånn? Håper jeg ikke dikter opp personer nå. Jeg begynte på Paradise Hotel og koste meg med det i går, så det betyr kanskje at jeg ikke er veldig kresen. Sesamfrø var godt i grøten! Nesten rart at jeg ikke har testet det før. Tusen tusen takk for tips!

    SvarSlett
    Svar
    1. Calista!! Ally McBeal var det jeg tenkte på.

      Slett
    2. Er du sikker? Det hørtes litt ut som du kanskje mente Alicia Florrick, som er i The good wife. Uansett så burde du se på The good wife, for selv om det ikke høres sykt gøy ut så er det det.

      Slett
    3. Jeg tenkte på Flockhart, tror jeg, men jeg tar fortsatt imot gode tips. Du skulle sagt i fra før jeg ble hektet på Paradise Hotel igjen... Oh noes. :)

      Men etterpå!

      Slett
    4. The good wife er kjøpt! Paradise er tydeligvis ikke nok til en hel påskeferie. :P Takk for tips.

      Slett
  4. Den lille østlendingen26 mars, 2012 10:39

    Hepp hepp! Ska sej. "Hepp hepp" er østlandsk for hipp hipp. Hipp hipp er jo forkortelse for hipp hurra liksom. Så Ja. Enig med du. (Flinke!)

    Hepp hepp for pepp pepp. Peppy porridge var nesten perfekt. Men - FORTELL OSS OM POSEN VED SIDEN AV HELLER! Har hørt rykter om at den er ULTRAGOD nemlig. :)

    Du har besvist deg som grøtdronning igjen nå. Lage FANTASTISK grøt med bananprottis liksom. Det er jo nesten ikke mulig...

    NÅ er det LØNSJ (om kun kort tid) og jeg skal spise noe, som jeg tipper, vil være verdens beste dessert. Vil du jeg skal lage sånne til deg og? Om du fortsatt er slapp og vil ligge på sofaen så kan jeg lage ka som helst. Til og med fluff er jeg villig til å lage. Om du vil ha? Puss

    SvarSlett
    Svar
    1. Ho ho! Jeg hadde sikkert dødd av glede om jeg fikk smake min første fluff. :-)))))

      Slett
  5. Den lille østlendingen27 mars, 2012 17:08

    Ok. Det er oppe til vurdering nå....

    SvarSlett
    Svar
    1. Den skal helst smake sjokolade.

      Slett
    2. Og ingen eggeplommer må gå til spille, veldig viktig.

      Slett
  6. Mmm, enda en merkelig ingrediens å putte oppi finurlighetsgrøten! Me like:D

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg opererer med eksperimentering på veldig lavt nivå nå.. Sesamfrø! Tjohei. ;)

      Slett
  7. For en snill kjæreste du har da ;)
    Så flott at det smakte.
    Sjokoladefæst ;)


    Ha en strålende dag begge to :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha! Takk, søte snille Kristine. <3

      Slett
    2. Den lille østlendingen27 mars, 2012 23:16

      SMASK!

      Kristine: Jeg pakket lompene inn i sølvpapir. Og det var så godt at jeg SLIKKET sølvpapiret i kantinen! :P

      Puss puss

      Slett
  8. Havregrøt med sjokolade er fast rutine i dagen min! Er det rart jeg spretter opp av senga om morgenen? :-)

    Så spennende du med peppy, får prøve det neste gang jeg skal bestille fra iHerb!

    SvarSlett
    Svar
    1. Enda bedre er den som heter 10 grains. Klemmen. <3

      Slett
  9. Ååååå, når jeg får vann i springen skal jeg lage grøt. Jeg klarer ikke se på grøtposen engang nå om dagen.

    Smask!

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...