fredag, desember 30, 2011

Årets blogginnlegg

For snart er jo året slutt! Dette innlegget er så bra at jeg forteller om det til kunder på Toppform og til vilt fremmede mennesker når det er snakk om blodsukker eller hvorfor man i det hele tatt skal velge én type mat framfor en annen. Jeg ville ikke valgt den samme maten som Ann-Kristin i bloggen (havregrøten når ikke helt opp hos henne) men hun har gjort en dritkul test når hun her måler blodsukkeret sitt etter fem VELDIG forskjellige frokoster. Og tenk å ofre seg sånn for vitenskapen! Jeg ville ikke spist 7 dl honnikorn for en god historie. Jeg ville ikke spist de tre brødskivene engang.

Her er årets blogginnlegg i følge meg: Blodsukkermålinger!

Om hva som skjer med kroppen etter fem forskjellige frokoster. Hurra, så bra!!

Ann-Kristin Grodås i Bli Sunn-bloggen tester fem forskjellige frokoster som inneholder like mange kalorier: smoothie, brødskiver, havregrøt, lavkarbo og honnikorn, og tallene er ganske spennende; Honnikorn gir blodsukker på over 10. (!) Min morfar som har diabetes ble bekymret da han i jula hadde fått blodsukker på over 8, så dette er HØYT. Selv om lavkarbo gir lavest blodsukker så syns jeg at havregrøten klarer seg greit. Det er greit med litt energi sånn på morgenkvisten.

Se, så høyt på honnikorn.

Og så må jeg si all ære til Ann-Kristin som spiser 7dl honnikorn i forskningsøyemed.
Jeg har også målt blodsukkeret mitt sånn for moro, og jeg kan fortelle at det er virkelig moro. Skulle nesten ønske jeg hadde diabetes.

Snart er det nyttår, og jeg skal se Sonny på teateret midt på nyttårsaften og så skal jeg på fest til noen mennesker jeg ikke kjenner. Det er akkurat som det skal være på nyttårsaften.. Andre som har kule planer? Eller kule blogginnlegg?? Ha en nydelig fredag, kjære alle.

8 kommentarer:

  1. nå har jo han diabetes og da er det jo en grunn til å uroe seg. et helt friskt menneske kan fint få høyt blodsukker uten et eneste problem :* jeg skal vell på fyllafest som vanlig XD

    SvarSlett
  2. Ha ha ha. Jeg vet fint lite om diabetes egentlig. SELVFØLGELIG er det sånn! Jeg håper du får en fantastisk feiring i morgen. Lots of love!

    SvarSlett
  3. Blodsukkermåler koster 50 kr på apoteket! Løp og kjøøøøøp! :D Bare å stikke i vei!

    Godt nytt år søta :D

    SvarSlett
  4. Hey..Godt Nytt År..!

    SvarSlett
  5. Tone: Takk for det! Haha! Det skal bli nyttårsforsettet mitt å stikke meg ihjel på en blodsukkermåler. Godt nyttår, fine du!

    Tid for trening: GODT NYTTÅR!!

    SvarSlett
  6. Det er mitt forsett iaf :P Skal lage min egen test etter forskjellige mat. Sjokolade en dag, nøtter en annen dag, osv. Blir feeeett!

    SvarSlett
  7. Hei!! Så utrolig morsomt at du har skrevet om meg. Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke har sett dette før, men TUSEN TAKK :) 7 dl honnikorn er ikke å anbefale, det blei med denne testen - resten av pakka gikk i søpla!!

    SvarSlett
  8. VELDIG hyggelig. Jeg syns det var en sinnsykt bra test! Du må være forskermateriale!

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...