lørdag, oktober 29, 2011

Kommentaren krevde et eget innlegg

Okei! Her kom det en kommentar som jeg godt kan forklare, eller som jeg syns jeg må forsvare.

Okei!
Mellom alle kommentarene om hva slags grøt vi spiser nå for tiden, om det var melkesjokoladeproteinpeanøttsmørbanancottagecheesehavregrøten til Marita, eller min egen sjokomintprottisogkakaoogpeanøttsmøroghavregrynogbyggmelogsaltognatreenogvannoglittmelk eller hvasomhelst (Oh, the joys of porridge!), så kom det en kommentar med SKAMGRØT plutselig. Jeg tenkte Jaha, skamgrøt, hva er det, grøt er vel ingenting å skamme seg over? Men da fikk jeg denne kommentaren tilbake:

Morsomme skrivefeil er understreket, men finn gjerne flere den som kan.
Med store bokstaver og utropstegn! - Så du vet ikke hva SKAMGRØT er? Ikke veldig slemt kanskje, men definitivt litt slemt og i alle fall veldig spot on. Jeg følte meg busted. Jeg spiser grøten min i skjul, så vi kan kalle den for skamgrøt, og da vet jeg alt om skamgrøt likevel. Jeg vil helst spise ALLE måltidene mine i skjul, men de som lukter barnebursdag og ser ut som en skvett sølevann, de vil jeg I ALLE FALL spise i skjul. Ikke se på meg. Alt jeg har å si til mitt forsvar er at kakao (for det må vel være det du tenker på, Viktoria?) skrives med to a-er.


Men hello, alle dere andre som spiser grøt, eller dere andre bloggerne som legger ut bilder av allslags grøt med pynt og proteinpulver. - Spiser dere dette foran andre mennesker, eller er dere som meg, egentlig dønn sjenerte i det virkelig liv? Jeg håper alle er like sjenerte som meg, at dere gjemmer dere og later som det er en vanlig kaffekopp dere har i hånden når dere spiser grøt. Og hvis det lukter kakao lang vei så håper jeg at dere håper sånn som meg at de tror jeg drikker kakao, for det er også meget mer normalt enn sjokomintprottisogkakao-ogpeanøttsmøroghavregrynogbyggmelogsaltognatreenogvannoglittmelk.

Helt vanlig kaffe. Skal bare drikke en kopp kaffe.
Men der er det grøt!
Skamgrøt spises i det skjulte altså. Den kan spises hvor som helst og trylles fram fra alle slags kopper eller bokser eller poser. Den spises så fort at den nesten inhaleres. Og for å gjøre skammen komplett, men dette ville jeg aldri sagt høyt til noen, så har jeg låst meg inn på toaletter for å spise grøt. Oioi, da snakker vi skikkelig skam over grøten sin. Dette er veldig lenge siden og nesten fortrengt, men hvis det skulle lukte kakao på et offentlig toalett så kan jeg ha vært der og smugspist faktisk.

Tryll tryll, her har jeg deilig sølesuppe og den kan spises hvor som helst.

Jeg har fått ny pc! På det øverste bildet. Den er halvveis gul og veldig kul. På dell.no kan man gjøre pcen personlig, og det var så kjekt at jeg bryr meg ingenting om RAM eller harddisk eller andre praktiske ting.

Gult ble nesten kjedelig med alle disse.

Og så må jeg bare si til slutt, før jeg skal til Café Sting på Litteraturuke, at hvis jeg får kommentarer på egne skrivefeil her så kommer jeg nok til å redigere dem bort og svare med et Hæ, jeg skjønner ikke hva du mener, selv om jeg kanskje dør av skam. Mens Viktoria, som skrev skamgrøtkommentaren, er verdens supreste og full av selvironi, det håper jeg, så hun syns nok bare det er kult at jeg fant noen hos henne.

Ha en fortsatt deilig dag, alle fine mennesker!

32 kommentarer:

  1. Ja, Viktoria er FULL av selvironi og skriver derfor om seg selv i tredjeperson. (Hun er nemlig så selvironisk at hun skjelver i raseri og må bruke tredjepersonsformen).

    Dine skrivefeil ja. Det er så mange av dem nå i dette innlegget at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne... Kult at du er på Sting og helt uten redigeringsmuligheter i mange timer... Love it. Gjett hva jeg skal gjøre i mellomtiden? Puss och kram fra kjempeselvironiske meg.

    SvarSlett
  2. Uæææ, KRÆISI! Jeg har nettopp blogget igjen (om Sjokoladepeanøttsmørbanancottagecheesehavregrøten min.. ser at jeg har omdøpt den, det var jo litt uheldig..), og nevnte deg Chassi, også bare BOINK liksom, så kommer jeg inn hit også har du nevnt MEG også! Herregud vi må bli bestevenner!

    Bortsett fra det, så kan jeg jo si at jeg spiser ikke SÅ mye grøt. Bare en gang om dagen, kanskje? Helst når jeg har lyst på noe søtt, og for å unngå å gå på Statoil og kjøpe 150 gram Stratos.


    (Og når det er sagt, så haaaateeeer jeg at hverken blogspot eller blogg.no har sånn "si fra når andre kommenterer'a, når du først har kommentert sjæl"-funksjon.) Liksom. (Men jeg skal da alltids stikke innom igjen, altså.)

    SvarSlett
  3. Viktoria: Oioi, hva har jeg gjort. Takk for den! Jeg sitter sent på lørdagskvelden med bare angst og skriveforstyrrelser. Kan man angre? Jeg kaster stein og glasshus og vil helst lime hele huset sammen igjen!

    SvarSlett
  4. Chassi: Barehyggeligværsågod. Du kaster ikke bare steinen nå altså- men HELE fuckings glasshuset?! Ha ha. Jeg har STOR tro på KARMA og forholder meg veldig rolig til både stein- og huskastere av den grunn.

    Ja, og du er virkelig veldig skriveforstyrret, stakkars lille du. Bruke lørdagskvelden til sånt? Jeg derimot kastet ut kommentaren på 2 minutter. Og da blir kakao til kako innimellom. Guess what? Ingen døde. Det gikk så fint. Jeg kan faktisk dra det så langt at jeg anbefaler deg en skrivefeil eller to. Det er befriende! Så bruker jeg heller tiden min på noe artigere enn rettskriving. Puss puss

    SvarSlett
  5. I feel so stupid. Skriveskam er verre enn verst!

    SvarSlett
  6. "for det lukter jo typisk langt vei nemlig". "Lang vei", kanskje? I sympati med Viktoria;)

    Jeg spiser, om mulig, all mat i smug, siden jeg er en "i bolker-spiser".

    SvarSlett
  7. Marita: Kræisikult!!! Best friends. :) Jeg er helt enig i at havregrøt er verdens beste løsning for alt som ligner søtsaker (selv om det ikke var det du skrev egentlig). Hold meg oppdatert da! <3

    SvarSlett
  8. Løperjente: Typisk deg å være på hennes lag, men jeg kunne ikke lurt deg med skrivefeilen, så der sier jeg bare takk og bukk. Jeg skal aldri mer oppfordre noen til å lete etter feil, for nå skulle jeg gjerne vært lykkelig uvitende heller. Men feilen er fikset! Verre med glasshusene jeg kaster. Kan ikke fikse feil i kommentarene nemlig.. :)

    Fine du! Ha en nydelig søndag.

    SvarSlett
  9. Observant observatør30 oktober, 2011 09:58

    Du har skrevet "med store bokstaver og utropstegn".. Jeg ser de store bokstavene, men ingen utropstegn i kommentaren. Kaster du både stein og glasshus kan jo alt lett gå i surr. Ro ned. Pust med magen. Du er toppers uansett. Det er to ting som er så bra med dette og det er at man blir sterk av å kaste glasshus!

    SvarSlett
  10. Hihihi! Jeg blir i så EVIG godt humør av å lese nye innlegg herfra, altså!

    Ehh...joo...jeg er vel en smule flau over grøtene mine iblant, men jeg spiser dem pent opp i full offentlighet. Mat må man ha i seg, og en jente som jeg skal ha i seg MYE! Da må man spise hvorenn man befinner seg.

    Men det er jo tross alt bedre at hele forelesningssalen snur seg nysgjerrig fordi det luker barnebursdag, enn at de kaster sure blikk over skulderen fordi det lukter kattedo og søppelhaug (les: tunfisk og blomkål i skjønn forening)?

    SvarSlett
  11. Lure luringen: Så lurt!!! For jeg kan jo ikke endre kommentaren akkurat! Jeg gidder ikke redigere mer i det hele tatt faktisk. Kommentaren (som må være din, frk Observatør?) har en kommafeil også, men det kan jo ikke endres, og nå er stillingen sikkert uavgjort likevel og da er det ikke så farlig lenger.

    Glasshus coming up! Jeg kaster et glasshus i retning østlandet. Du kan få låne det hvis du vil bli sterk eller bare få ut aggresjon, det fungerer dødsbra.

    SvarSlett
  12. Lille My: Takk, så koselig å høre! Og bra poeng med skamgrøt, for det er jo ikke bare maten som er flau, det er vel så mye det å måtte spise når ingen andre spiser. Eller kanskje man ikke vil spise det som serveres, eller vil spise noe mer i tillegg.. Da er det kult med en backup-boks.

    Makrell i tomat og peanøttsmør vil man heller ikke lukte. :P

    Klem på deg!

    SvarSlett
  13. Løperjente: Jeg tar i mot all hjelp jeg kan få og vil være deg evig takknemmelig for alle små skrivefeil du kan finne! :)

    Hva er en "i bolker spiser"? Min misjon er nå å er å bli kjent med allverdens rare spisemåter/ metoder vi har.
    Jeg er typisk skam(grøt)spiser. Å være en skamspiser (eller i sjul-spiser om du vil) innebærer følgende: Innimellom vil man gå i sjul/ skammer seg fordi maten rett og slett lukter og ser sinnsykt ut. Innimellom fordi høylytte kunder på butikken kan kommentere at "Errrru på slankern eller? Bare KLI og DRITT her jo!" og innimellom fordi det bare passer seg så sinnsykt dårlig å spise når man er i møter/ er på besøk eller det kun er en time siden alle andre spiste. Oj. Og nå MÅ jeg spise liksom. Rett etterpå. Også trives jeg også best med å spise ALLE måltider alene (i allefall nesten alene). Lunsj inntas typisk på kontoret mens jeg jobber. Litt fordi jeg har mye å gjøre, dels fordi man spiser 2 LUNSJER (fordelt i to omganger) og dels fordi man vil unngå kommentarer fra kollegaer over merkelig grøt og tunfisk-stank. :P

    SvarSlett
  14. Lur luring/ observant observatør31 oktober, 2011 07:40

    Chassi: Tusen takk for glasshuset. Vi mangler typisk sånt på Østlandet. Vi har speltlomper men mangler glasshus. Nå skal jeg ikke kaste en eneste stein. Bare være snill og og god. Men hvordan går det med deg nå da? Helt uten glasshus? Skal du nå kaste alt rundt omkring i alle slags retninger?

    SvarSlett
  15. Takk for at du er så snill og god! Værsågod til glasshus, men du trenger ikke kaste lomper hitover. Vi har helt VANLIGE lomper og VANLIGE pølser på Vestlandet, og det er minst like godt!

    Nå kaster jeg faktisk ingenting for nå leser jeg en stor blå bok i den blå sofaen min. Det blir sløve dager med lave jernlager. :-)

    SvarSlett
  16. Chassi: Takk, jeg har hatt en finfin søndag, hvor rulleskiene fikk trille rolig i bratte motbakker, mens regnet pisket ned. Herlig! Te og bøker måtte til etterpå, slik at kroppen fikk hvile. Formen er ikke på topp, nei. Koooser du deg? Lite blod og jern her også:/ Hvilken stor, blå bok leser du?

    Viktoria: Buhu, nå gjør du det vanskelig for meg! "Takknemmelig"- nei, "takknemlig", "sjul"- nei, "skjul".. Nå legger jeg bort rødpennen;) Jeg spiser i bolker, hvilket vil si først alle grønnsakene, så tunfisken, så litt ost osv. Altså; ikke fisk, grønnsaker, potet samtidig i munnen, men etter et periodesystem. Folk stusser, hvilket medfører at ingen ser dette lenger. Jeg oppfører meg normalt blant andre, og tar frem særegenhetene når jeg er alene. Blås i de idiotene som klager på den sunne maten din! Du ser jo fantastisk ut, mens slike folk gjerne ser ut som/er sofapoteter. Klart kostholdet har betydning! Skinn ivei, lille stjerne, og spis grøten din med stolthet!

    SvarSlett
  17. Mangler du jern du også?! Jeg mangler så mye jern at jeg skal ta 200 mg til dagen! Vanlig dagsbehov er 15 mg, men lageret mitt er heeelt tomt. Og jeg er fortsatt tom for energi så jeg håper dette vil hjelpe.

    SvarSlett
  18. Løperjente: !! Åh!! Jeg gjør det nok vanskelig for alle... jeg er mest opptatt av innhold - og skriver like raskt som jeg tenker... og rettskriver LITE. Men nå er jeg uansett så høy på livet av verdens søteste kommentarer - at jeg aldri kommer til å bry meg om små skjønnhetsfeil i rettskrivingen min. Jeg er MEST opptatt av å skinne fra nå av! Puss puss puss puss

    SvarSlett
  19. Chassi: Dette kan like gjerne skrives under det nyeste innlegget ditt, men har du sjekket deg for glutenallergi? Jepp, det har betydning for jernopptaket i kroppen.

    Viktoria: Høy på livet er bra! Jeg har en fryktelig streng rødpenn, både for innhold og rettskriving, og er egentlig ganske ufyselig i så måte.

    SvarSlett
  20. Hadde DU det? Glutenallergi? Jeg spiser gluten hele dagen, håper det ikke er det.. :S

    Den røde pennen din er pokker så bra, jeg lo høyt da du tråkket på den lille østlendingen. Ha ha!

    SvarSlett
  21. Løperjente: Jeg kan GODT like de som er litt strenge. Trives typisk dårlig med slappfisker - på alle måter. Hård hånd og rød penn er bra for de fleste.

    Chassi: Du ler vel ikke når noen tråkker på noen som er mindre enn deg?! HUSK: Det er SNART jul - og nissen ser deg.

    SvarSlett
  22. Chassi: Endelig gir bloggen din meg adgang til å kommentere igjen! Jeg har hørt at glutenallergi forhindrer opptak av jern. Hvis man er allergisk, kan man stappe seg med jerntabletter uten at det hjelper det dugg! Sjekk det, og husk at intoleranse ikke nødvendigvis er synlig på blodprøver. Huff, jeg har en fryktelig streng rødpenn.. Stakkars lille østlending!

    Viktoria: Latskap liker vi ikke; helt enig! Denne lille perfeksjonisten får intens kløe av skrivefeil og diverse andre trekk som ikke bør nevnes her (noen kan føle seg truffet og løperjente lynsjes). Jeg tråkket ikke på deg, da!

    SvarSlett
  23. Løperjente: Så glad jeg er for å høre lyd fra deg igjen. Trodde du hadde løpt deg bort i skogen der en liten stund.

    Himmel og hav. Jeg er en bitte liten, veldig flink, pinke. Min største last i livet er NYSGJERRIGHET. Du må derfor være så grei å nevne det du får kløe av. Om ikke får jeg aldri mer sove - og jeg sliter med søvnløshet! Puss puss puss og en ekstra klem til deg fordi det er fredag (og bitte lille meg er i ekstra godt fredagshumør)

    Chassi: Der ser du. Løperjente tråkket ikke på meg. Hun ville ikke skitne til den lille fine kjolen min! *Lykkelig*

    SvarSlett
  24. Viktoria: Unnskyld. Jeg lo mest fordi det var så forfriskende freidig. Det var pokker så frekt egentlig. Jeg tror løperjenten kan være skikkelig bitchy og det var litt kult, og så håpet jeg på en chick figth..

    Jeg har tenkt å rømme vekk fra jul, men hvis det finnes en nisse så har jeg gjort mye annet snilt.

    SvarSlett
  25. Løperjente: Takk for tipset, det var virkelig veldig interessant. Jeg nevnte det hos legen i dag og vi fikk satt opp en test til neste gangen. Men da MÅ det synes på blodprøven.. Hm.

    FOR EN STRENG RØDPENN!! Ho ho!

    SvarSlett
  26. Begge to: Ja takk, vil gjerne høre hva dere får kløe av. Jeg er verdens verste slappfisk for tiden, så jeg burde selv vært lynsjet siden det var så usexy. HVA MÅ JEG ELLERS SLUTTE Å VÆRE? Kom med det. :P

    SvarSlett
  27. Chassi: Chick-fight du... dream on :P

    Ceep up the christmas spirit. Nissen ser deg! Har du vært snill i år - så finner nissen deg UANSETT hvor du forsøker å gjemme deg unna... :) JEG ELSKER JUL. ELSKER ELSKER ELSKER JUL.

    SvarSlett
  28. Jeg får blant annet kløe (det er mildt sagt, siden jeg blir skikkelig sint) nettopp av folk som tråkker på andre. Jeg har en i overkant velutviklet rettferdighetssans, og prøver å unngå slik tramping selv. Vesle Viktoria tråkker jeg iallfall ikke på, idet hun er mindre enn meg!

    Dessuten, Chassi; grunnen til at du/jeg er slappe, er fordi vi ikke har vært late inntil nå. I motsetning til mange andre, burde vi roet ned for lenge siden!

    SvarSlett
  29. Viktoria; Og jeg elsker deg. :-))))

    Løperjente: Du ser ikke så stor ut du heller, men det er hyggeligst å ikke tråkke på noen. Hvordan er formen din nå?

    SvarSlett
  30. Jeg jobber igjen! Og løper! Liten knekk i dag, men regner med at morgendagen blir mye bedre (hurra for optimisme!). Hva med deg?

    Forøvrig er jeg ikke så veldig høy uten sko;) På jobb tangerer jeg vel 1,75 m. og det sier mest om hælene!

    SvarSlett
  31. Hahhaha fantastisk! Beste innlegget jeg har lest på lenge! ler høyt :D Må si du traff bra der ja

    SvarSlett
  32. Du skulle hatt en blogg, Løperjente!!

    Takk til anonym. :-)))))

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...