tirsdag, august 30, 2011

Hvordan slanke seg

Det kan jeg alt om nemlig. Jeg kan i alle fall én måte å gjøre det på, men den anbefaler jeg over en lav sko nå for tiden. Vær så god, bli slank. Over en lav sko altså. Ikke en som er så lav at den bare vil slanke vekk to kilo, da anbefaler jeg IKKE ketosedietter, men for de andre, for alle som er villige til å sette av et år til livstilsendring med trening og riktig kosthold, så anbefaler jeg EasyLife. Med to store bokstaver. Det funker som fy, og det er fritt for allslags muffins. Jo, ja, det finnes kosterstattere involvert, men det er bare for å sette kroppen raskt i ketose og oppnå vekttapet man ønsker mens kroppen forbrenner sitt eget fett (og for at jeg skal slippe å sette opp en superstrikt diett som klarer det samme). Jeg ville i alle fall foretrukket fettforbrenning framfor å gå konstant sulten i kaloriunderskudd.

Etter ti kilo fettforbrenning (for eksempel) handler EasyLife om sunn mat og trening, og da er det bare det som trengs. Jeg kan ikke oppsummere det bedre enn som så. Det er ikke dyrt heller. Jeg fikk vite fra en kunde i dag at en måned med EasyLife koster mindre enn en måneds forbruk av herballife-pulver, og ingen bør uansett legge ut på pulverdietter på egenhånd. (!)

Jeg har tilbrakt den siste uken på kurs i Drammen, med matprat fra morgen til kveld, men jeg var Easy-fan fra før av.
"Kan du beskrive måltidsrytmen din?" Yes, I can! Akkurat det var forresten et av punktene som puttet meg i spiseforstyrret-kategorien da jeg tok spiseforstyrrelsestesten: "Kan du oppgi hva du spiste i går?" Oh yes, I can.

Trikset er.. Slanketrikset altså, eller livsstilstrikset, er.. Å lære om mat for å spise riktig. Bare det! Ingen skal trenge å spise havregrøten sin uten melk fordi de TROR at det er bedre. Havregrøt vil smake trist og leit uten melk, men aller viktigst er at den vil MANGLE FETT OG PROTEINER, og det vil være synd og skam og spise kjip mat når det bare gjør situasjonen verre. EasyLife-kundene får skreddersydde kostholdsplaner og treningsplaner, og kurs og trening hver uke. En forelesning vil typisk handle om hva som er fett eller proteiner (ynglingsdagen!) eller karbohydrater, og hvordan næringsstoffene pusles sammen til et fornuftig kosthold. It's so easy-pisi, you know!
 
Min tolkning og MIN misjon er at det gjelder å ikke bli karbo-crazy. Karbohydraten er din venn og alle trenger karbohydrater, jeg tror på det. Havregrøt tre ganger om dagen, med masse proteiner til, som gjerne kommer i pulverform, og gjerne aspartam intravenøst hvis det gjør havregrøten god. Det funker som fy. Har man nok av karbo har man nok av alt. Du blir full av energi og får aldri lyst på sjokolade, og HVIS du får lyst på sjokolade, som jeg, så kan du spise store mengder naturellyoghurt med kakao.

Jeg har tusen eksempler fra virkelige livet. Hver gang jeg har kunder som vil ned i vekt, som lurer på hvorfor det ikke skjer noe når de allerede har kuttet ut alt som er godt, så spør jeg dem hva de pleier å spise. Da er svaret (i 120 prosent av tilfellene):

"Til frokost spiser jeg to knekkebrød med magerost."

Og det er da jeg roper "Neeeei!"

Kroppen vil automatisk tolke to knekkebrød som krig og katastrofe, og spare på det den har av reserver, så det gjelder å bli hverken karbo-crazy ELLER fett-crazy. Tre knekkebrød tilsvarer én brødskive, og det må bety at tre knekkebrød er absolutt minste minimum.

Og bodypump funker.

Jeg klarte å la være å krangle da bodypumpdiskusjonen kom opp på kurset (den kommer alltid opp), men altså.. "Jag ville aldri klart 100 kilo i knebøy om jag hadde trent bodypump", sa den ene deltakeren. (!) Åh.. Og jeg klarte å holde meg. Jeg sa ingenting alls.

Da jeg var liten ville jeg bli lærer og misjonær, og nå syns jeg at jeg har blitt begge deler, hvor kult er vel det! Ikke bare får jeg være allvitende og belærende, men i dag klarte jeg også 3 x 5 pullups (!!) og lærte yogatriks i resepsjonen mens vi diskuterte raw kakao versus vanlig og hvorfor yogadamene har abs. Jeg sto på en hånd med beina bak hodet og ropte "Se, jeg gjør triks!" Og sånn er jobben min, så da er det nesten greit å bli betalt i knapper og glansbilder. :)

64 kommentarer:

  1. "Jeg ville aldri klart 100 kilo i knebøy om jeg hadde trent bodypump"


    Herregud, noe så teit!

    NEI, SELVFØLGELIG IKKE!!

    Jeg tror jeg ville diskutert!

    Eller kanskje jeg ikke hadde giddet likevel.

    SvarSlett
  2. Hun sa faktisk det, og ingen protesterte! Det ble så banalt at jeg ville ikke nådd fram med protestene mine. Hun ville kanskje bare fortelle at hun klarte 100 kilo. Jeg hadde flettet det inn i all verdens samtaler om det var meg. Og dessuten. Det må sies at jeg satt helt bakerst i salen, der det er vanskelig å diskutere i plenum, og at jeg var opptatt innimellom med å skrive facebook-beskjeder til deg. :)

    SvarSlett
  3. Å si noe sånt er på linje med å rette baker for smed. Totalt skivebom. Jaja. Alltid gøy å lese innleggene dine! Siden du ikke slenger rundt deg med dem i tide og utide blir det litt høytidsstemning når de først dukker opp :-D

    SvarSlett
  4. Hei, søteste Marte! Veldig snilt sagt! Jeg feirer syttende mai for ALT du slenger ut selv om du slenger ut noe hver eneste dag.

    Jeg retter kommafeil her i timevis, men hadde det ikke vært for det så skulle jeg lett ha skrevet min egen avis. :P

    SvarSlett
  5. Neimen, nå har jeg allerede rettet kommafeil i timevis! Tjo-hei, hvor tiden flyr! Nå må jeg spise ENDA MER kakaoyoghurt.

    SvarSlett
  6. Haha, det kjenner jeg meg igjen i! Jeg blir gal av renskrivingen, det vil noen ganger ingen ende ta. Skulle ansatt en personlig språkvasker, altså. Andre har au pair. Jeg vil ha språkvasker.

    SvarSlett
  7. Som om du trengte det! Det nekter jeg å tro. Jeg sender heller mitt til deg neste gang.

    SvarSlett
  8. Hehe. vell. det er forskjell på hva som funker på folk . alle er forskjellige :* noen liker grøt,andre loff eller gulrot :D

    SvarSlett
  9. Å rette baker for smed!

    Å, Marte/Malvin! Godt det finnes de som husker de gode gamle uttrykkene som beskriver akkurat hva jeg mener innimellom! :D

    SvarSlett
  10. Lovelyliller: Trikset må være å gjøre hva som helst gjennomført. Enten det er lavkarbo eller ren proteinrik mat som jeg selv kjører beinhardt på. Det er altfor vanlig å velge en sunn frokost av bare frø og egg en dag, for så å velge en sunn frokost av havregryn med vann en dag. Nok en gang er det mor som er eksempelet, men det virker som om dette er gjengse taktikken; plukke opp tips og bruke dem om hverandre.. :)

    Klemmen!

    SvarSlett
  11. Hilde: god morgen! Fant du handlelisten din?

    SvarSlett
  12. Muffins: i dobbel forstand? :) Fritt for både lumskheter og sjokolademuffins liksom?
    Lav sko: mener du sko med lav hel eller lavt skaft?

    Men artig at DU har vært på kurs i EasyLife. De burde kalt det ChassiLife.
    Alt er EasyLife for deg :) Du kunne holdt kurset og gjort det om fra slankekurs til en form for ny religion. :) I am all in Pope Chassi. All in. (Unntatt på å kunne dra hvorsomhelst kun utstyrt med liten gul bag. Hvordan får man til det egentlig?) Puss och kram

    SvarSlett
  13. Chassi: Jeg korrekturleser selvfølgelig anytime!

    Hilde: Ja, det var definitivt Malvin som fikk ordlegge seg der! Hehe.

    Men hva ER egentlig EasyLife? Nå skal det googles.

    SvarSlett
  14. Viktoria: Jeg vet ingenting om sko egentlig! Oh, oh. :S

    Easy life er den beste måten å leve på, for alt er easy-pisi! Man trenger en bag og joggesko for å erobre verden, og en pose nistegrøt for å stille sulten, og en mobiltelefon for å underholde seg selv. Puss!

    SvarSlett
  15. Marte: Nå har jeg utdypet Easylife-prinsippet. It's so easy-pisi, you know. :P


    Vil du korrekturlese? Jeg føler meg forpliktet til å skrie til fitnessbloggen nå, om sunn mat. - At det ikke blir sunt å spise søppel selv om en som heter Kjetil har fått det til å fungere. Men jeg prøver å studere her!! Jeg har ikke tid til å stresse med kommaangst! Kan ikke du si noe fornuftig, så trenger jeg ikke å si noe i det hele tatt. Så kan jeg heller si TommelOpp når du har lagt igjen et klokt svar! :D

    SvarSlett
  16. For et godt forslag, Viktoria! Den nye religionen Chassilife! Sakramentene er havregrøt, fjellturer og pull ups. Holy Chassi deler sin visdom med sine disipler gjennom det magiske internett. Forhåpentligvis er det rom for små pingler som alltid bruker høye og ikke lave sko, som i høyhelte sko (*aldri under 7 cm.*) og ikke greier en eneste pull up.

    SvarSlett
  17. Sykepleieren i meg reagerte kraftig på aspartam intravenøst. For det første tror jeg man kan dø av det, og det vil jo ikke gi grøten noe som helst god smak :)

    Bortsett fra det, så skal jeg snike til meg EasyLife-kunder i min forhåpentlige nye jobb. Det blir gøy! Da skal jeg sniklære også :) og gråte meg til kurs. Jeg er utrolig skeptisk til lavkaloridiett, men du misjonerer fantastisk bra!

    SvarSlett
  18. YAY!!! Jeg føler jeg kopierer deg når jeg skriver sånne utbrudd...bruker du skitt-pomfritt? Om ikke så tar jeg herved som mitt!

    Se, jeg er Marit. Hurra hurra hurra!

    SvarSlett
  19. Hvorfor skal jeg si noe fornuftig, du har jo sagt alt det fornuftige :-D Når det gjelder rettskrivning og kommasetting har du tydeligvis stålkontroll!

    Jeg har vært inne på nettsiden til EasyLife og sett, og nå skjønner jeg HELDIGVIS at det er noe annet enn HerbaLife, som jeg har hørt om, men som jeg synes virker mildt sagt sketchy!

    Jeg synes EasyLife virker fint & fornuftig på alle måter. Jeg er personlig en stor tilhenger av karbohydrater. Og så må jeg innrømme at jeg synder med grøt. Jeg koker den på vann. MEN jeg har jo yoghurt eller skyr eller kesam oppå. Da er det vel greit? Selv om jeg har lagt merke til at proteininnholdet i yoghurt naturell er vesentlig lavere enn i skyr og kesam.

    SvarSlett
  20. Løperjente: Ja det MÅ da være rom for små pingler? Helt enig med deg (selvsagt) på skofronten. Skal det være så skal det være. Høyt er høyt - og ikke halvhøyt. Ikke en eneste pullups på meg heller. ARG. Men jeg skulle veldig gjerne altså.

    Marte: Synes Chassi tok en litt (for) rask forklaring på hva EasyLife EGENTLIG er for henne. Ønsker du mer inngående info om the ChassiLife (metoden - ja, og nå religionen) så kan jeg informere deg LANGT mer utdypende altså!)

    Marit: CONGRATS! Hei som Marit! Mye kjekkere når ALLE snart er ute av skapet (mangler bare løperjente nå...)

    Chassi: Du vet alt om sneakers i alle fall. Langt mer enn meg. Og - nå som du har hatt innlegg som heter "Hvordan slanke seg" venter jeg bare på motvekten "Hvordan bli biff" innlegget. :) Puss puss puss

    SvarSlett
  21. Jeg leste med stor iver i tvunget good-life-mode, til jeg kom til aspartam intravenøst, da ble jeg blind.
    Hilsen forutsigelige fia
    prinsessen som ingen kunne slanke
    ehhhhhhh
    målbinde -))

    SvarSlett
  22. Havregrøt (eller råggrøt, korngrynsgrøt og byggrøt) tre ganger om dagen, med peanøttsmør og lassevis av proteiner i pulverform. Den holder jeg med :D

    Apropos muffins. Jeg har sjokoladecupcakes på gang. Kremen er knallgrønn. Gjett hva det er laget av! (Hint: Det slår nesten cookies av kikerter...)

    SvarSlett
  23. Oi, holdt på å glemme kakaoen. Ingen grøt uten kakao...vent...ikke noe LIV uten kakao!

    SvarSlett
  24. Kakaogrøt. Ja, jeg prøvde det etter å ha lest meg rundt her inne og etterpå satt jeg igjen med følelsen av å ha spist tidenes lass med varm sjokoladekakerøre. Varm!

    Godt var det også.

    SvarSlett
  25. Løperjente: Hei, fine du! Kan livet være easy med 7 centimeter høye hæler? Hjelp! Det høres ikke easy ut. Kan Holy Chassi få anbefale eh.. sneakers? Se, nå skjems jeg bare. Jeg snakker ikke tysk heller, du kan være holy selv.

    SvarSlett
  26. Pulsilivet: Haha, til sykepleierkommentaren. Og nei, du har helt rett! Hva vet vel grøten om jeg tar aspartam intravenøst! Må sprute aspartamen oppi grøten så klart. Takk. :) Jeg kan kurse deg, vi skal bli verdens beste pt/kostholds-team. :P

    SvarSlett
  27. Jepp! Jobben er min, så nå er det bare å komme over hit og være verdens beste team!

    Victoria: jeg har alltid vært ute av skapet jeg :) ingenting å skjule, bortsett fra at jeg vil at google skal holde seg unna bloggen min ;)

    SvarSlett
  28. Du nevnte selvsagt at du benket 50 kg første gang du prøvde?

    SvarSlett
  29. Chassi:Livet med heler er easi når man er født med føtter som passer i stilett! Ingen grunn til å skjemmes, du som kan fransk.

    Viktoria, altså! Matcher vi i sko også?? Makan:) De små pinglene får iallfall de sterke til å føle seg enda sterkere. Vi har alle vår oppgave i livet!

    SvarSlett
  30. Løperjente: Ja. Vi matcher i allefall SKOSMAK. Jeg går også i flate sko innimellom. Men det er fordi jeg løper til tog og buss og jo tilbringer tid med fine mennesker som Chassi som går ALLE STEDER HUN SKAL. (Ja, unntatt til Drammen type. Ellers går hun til ALT. Snakk om EasyLife liksom). Og DET kan bli langt i stillett!
    Ja - som små pingler får vi nok de sterke til å føle seg helt uovervinnelige! :)

    Marit: På ingen måte meningen å plassere deg ufrivillig inn i et hvilket som helst skap. Godt å få det på det rene. :) Og - grattis med NY jobb (?) (Om jeg forstår siste kommentar korrekt!)

    Chassi: Du kan jo ikke skjemmes for noe som helst. Du er jo Holy Chassi nå. :) Føler ikke lenger puss och kram er tilstrekkelig - men sier det alikevel. puss och kram

    SvarSlett
  31. Marit: Så bra at du heter Marit! Liker deg mye bedre sånn. Lavkalori ja, men når deltakerne tar av 1-2 kilo i uken på ren fettforbrenning, og vi vet at 1 kilo fett inneholder 9000 kalorier, så er det det ikke rart at de er høye på livet og fulle av energi. :P

    SvarSlett
  32. Her er jeg og poster link til den første jeg tenkte på når jeg så bildet ;D http://www.artige.no/bilde/11293

    SvarSlett
  33. MarteDet gjør vel ingenting om det er mindre proteiner i yoghurt enn i oh-holy-sweet-CC? Flisespikkeri. Det finnes ENDA mer proteiner i proteinpulver, men jeg syns ikke du skal bytte når du allerede har den kuleste grøten. (!) Det ville bare vært feil å kutte melk for å gjøre grøten magrere, mente jeg.

    Nei takk, til at jeg sa noe smart. Jeg skrev bare mye sint ser det ut som! Oi oi. Alldeles ikke meningen! :o Du ville vært mye snillere og mye klokere, jeg overlater mr. Fitness til deg fra nå av. :)

    SvarSlett
  34. Viktoria: Jeg sender en bøtte av respekt til dere to med de skyhøye hælene!

    Men fortell hvordan Easylife er for Chassi! Pretty plis. I bytte mot en biffdiett. :D

    SvarSlett
  35. Ingalill: Du altså. Jeg lo høyt helt mutt putt alene i stuen!! Ikke bli blind!!! Prinsessen som ingen kunne slanke, du liksom. Hoho! :)

    SvarSlett
  36. LilleMy: Så kult!! Nå fikk jeg se bilde av den også. I love it! Sista. <3

    SvarSlett
  37. BryspaldVarm sjokoladekakerøre, den skal jeg huske! Så bra at det ble bra!! Nå har jeg oppskriften din også. Du vet hva de sier... Once you go porridge, you never go back.

    SvarSlett
  38. Smilemarit i skapet: Vi pleide liksom alltid å kalle deg det...

    Skitt-pomm-fritt, vi blir verdens beste team, og det blir lett som en babyplett!!!!! Jeg gleder meg. :)

    SvarSlett
  39. Pinglo: Takk! Det var det jeg skulle ropt fra den bakerste raden, der jeg egentlig satt og skrev facebook-meldinger til dere jentene som trente styrke og hadde det så mye kulere enn en kursidiot i Drammen! Det hadde vært hur-kult-som-helst å si noe sånt. :P

    SvarSlett
  40. Løperjente: Oida. Hva slags bein er det som IKKE passer i stilett? Jeg har nokså små og smale bein altså..? Du ser for deg en joggeskoelefant sikkert, very nice. Godt at jeg kan fransk da. Chassi er fransk, you know. Veldig vanlig navn i Frankrike. Og min mor er frankofil.

    SvarSlett
  41. Viktoria: Hei, fine du!! Ellers ingenting å si til kommentaren, du kommenterer bare til alle de andre, men jeg tar i mot et puss og sender et stort tilbake. :)

    SvarSlett
  42. Elvi: Woho! Oh, the joys of sjokoladegrøt!! Sh'bam!!

    SvarSlett
  43. Chassi: Du ser ikke akkurat ut som en joggeskoelefant, men hvis du hadde sett tærne mine, ville du skjønt hva jeg mener! De er formet som en spiss sko, noe som medfører problemer med å finne smale nok løpesko. Dessuten tør vel ingen fornærme Holy Chassi;) Kan du forresten anbefale noen Zola-bøker?

    Viktoria: Beklager, men du må vente enda lengre på teen din. Bihulebetennelse har overtatt hodet mitt, og energien strekker seg kun til jobb og knapt en 10k. Neste uke, jeg lover! Heler over 10 cm. er litt upraktisk hvis man går over 5 km., og det gjør nok Chassi. Det som alle burde ha i mente, er at høye heler avlaster! Så det så. Knebøy med høye heler burde vel gi ekstra belastning(?), men vil sannsynligvis ikke være en suksess blant gutta..

    SvarSlett
  44. Går du med hæler over ti centimeter? Da sklir du rett inn i naturalismen. Nei, det mente jeg åpenbart ikke. Jeg vet hva du jobber med, og da får du ti centimeter til å se ut som verdens kuleste. Respekt! Jeg skulle gjerne sett deg sånn i levende live. Virkelig! :P

    Emile Zola skriver om horer og gruver og elendighet, og det liker jeg, så egentlig er jeg nokså begeistret for naturalismen jeg også. Akkurat som fjellnerden. Jeg har lest Germinal, Nana og Therese Raquin, og likte dem veldig godt alle sammen. Særlig Germinal. Håper du prøver. :)

    SvarSlett
  45. Good! Takk for Germinal tipset, den har jeg ikke lest, men de 2 andre er strålende.

    Spesielt,
    Horen Nana som nekter å barbere seg under armene og vil sluke hele verden med sin hårete blomst
    (, plutselig fikk jeg synet tilbake)

    SvarSlett
  46. Så deilig å høre om noen som også tenker forbrenning istedet for å kutte ned på all mat og leve i underskudd :) Skriver endel om det på siden min!

    SvarSlett
  47. Hæ? Jesus kristus, hvordan gikk jeg glipp av det? Må ha lest denne på fransk da. Innbiller meg at jeg får med meg det viktigste, men gjør visst ikke det. Æsj da, Nana. Germinal er den eneste jeg faktisk husker, så derfor anbefales den. Har du lest Tyvenes by, btw? For en god tittel, jeg fikk den anbefalt av bergenserne i går. Jeg sitter i et gammelt trehus på Nøstet og har en tekopp i fanget, så dette ville vært en god dag for litteratur, og ikke bloggetull.

    SvarSlett
  48. Kunnskapsriktrening: Åh, supert! Jeg finner ikke siden din fra denne linken, men jeg skal finne den i det store bloggesystemet mitt (som insisterer på at jeg har 122 uleste innlegg nå). Det gleder jeg meg til!

    Kroppen er en naturlig forbrenningsmaskin (Som Therese Mathiesen poengterte i Dagbladet i går), og jeg er enig med Helsedirektoratet i at det handler om å gi kroppen riktig mat til riktig tid. Og så tripler jeg proteinanbefalingene til Helsedirektoratet, og så lever jeg lykkelig på min egen løsning, og så anbefaler den til andre.

    SvarSlett
  49. Chassi: Selvsagt vil jeg fortelle om hvordan EasypisiCassilife virker i bytte mot å bli biff. En liten pris å betale! Jeg må bare komme meg av iPhone og over på noe med tastatur. At alt er EasypisiCassilife betyr ikke at det er beskrevet med to ord. Tror også det må bli høyst privat (?) - og du vil mest sannsynlig få et tøyseblogginlegg via e-post i kveld. :)

    Løperjente: Hva? Har du også bihulebetennelse? Jeg fikk konstatert det forrige torsdag. Antibiotikakur ble avsluttet i går kveld. Vi deler så mye mer enn te og skofetisjer! Jeg vil også bemerke at Chassi har perfekte killerheels-føtter. Muligens prikk like dine. Men Holy Chassi bruker jo alltid apostlenes hester. Da
    må sneakers til. Ikke stress med te altså - postkassen renner over av artige saker for tiden.


    Puss och kram og god helg - yo all of you.

    SvarSlett
  50. Jippi-Yay!! Jeg gleder meg!

    SvarSlett
  51. Chassi: Så sånn er nemlig EasypisiCassilife sett UTENFRA. Gleder meg nå til biffe-programmet... men akkurat NÅ håper jeg du sover. Og at du sover helt til 8, minst. Puss.til deg

    SvarSlett
  52. Haha, jeg sover aldri. Jeg lager nattgrøt med kokosessens! Der har du biffetips! Hele kollektivet er oppe nå, bortsett fra hun som fortsatt sover på badegulvet. Kan jeg få flytte inn hit på permanent basis? Jeg føler at vi utfyller hverandre veldig godt i rølpekollektivet. :D

    SvarSlett
  53. Chassi: Åh. Ble det godt? Det MÅ jo ha blitt godt. Kokosessens. JUMMY. Jeg laget frokostgrøt med SjokoladeSTEVIA og peanøttmel fra iHerb. HER er det god plass rundt frokostbordet - ei heller fulle jenter på badegulvet. To ubrukte soverom er det derimot. Kom hit heller. Jeg kan lage GRØT i tillegg og serverve deg sjokolade/vanilje-te fra LØV.

    SvarSlett
  54. Vakre Viktoria: Haha, har du også bihulebetennelse!? For et sammentreff! Min varer til våren kommer, dog med varierende styrke, så medisin er uaktuelt, sier legen. Jeg håper å slepe killer heels-føttene mine i marka når te har dempet trykket litt.

    Chassi: For å oppnå maks respekt, er briller og heler en perfekt kombinasjon! Imidlertid må det være gøy, som en avveksling, å ha en jobb hvor man ifører seg joggesko! Jeg bruker ikke bukse, engang. Fine boktips; tusen takk! Som en fin-på-det-frøken, høres det en smule dirty ut med manglende barbering.. Det hadde vært spennende å møtes! Tenk for en kul helg det ville blitt: Grøt, te, litteratur og trening!

    Dette er nesten en frokostklubb: Her er det ingen fulle jenter, men en trøtt hund, en småsliten løperinne, te og snart grøt.

    SvarSlett
  55. Lekre Løperjente: (Kan du bokstavrim kan også JEG vise deg at jeg kan...) Hund? Hva slags hund? Ha ha ha - fin på det frøken du liksom - som ikke engang bruker bukse på jobb!! Så du går bare i trusa? Jeg for min del bruker skjørt eller kjole. Det hadde vært EKSTREMT deilig med joggrbukse innimellom. Men veldig PRAKTISK med skjørt. VELDIG.

    Verdens beste Chassi: Jeg spiser banan/kakaogrøt til lunsj nummer 1. Det er godt. Det smaker jo faktisk banan! Hurra!

    Marit: Ryktene går om KOKOSMEL fra iHerb! Jeg finner jo også kokosmel - men finnes det også den fettreduserte megafiber-saken som er i Norske helsekostbutikker? Nå har jeg gått meg vill i iHerbjungelen og finner ikke ut igjen. Jeg trenger hjelp! Jeg sitter her - midt mellom VaniljeSTEVIA og fullfett kokosmel. Anyone?

    SvarSlett
  56. Vene Viktoria: (Hah!) Jeg kveles! Skjørt- og kjolejente, jeg også! Donald er ikke forbildet mitt, heldigvis for både kolleger og meg selv. Jepp, kjole/skjørt er særdeles praktisk og mye finere enn kjedelige bukser! Hunden er den som hindrer meg i å løpe 28 km. på asfalt, og har åpenbart en hensiktsmessig funksjon, i tillegg til å være en løpevakthundterrierkompis.

    Jeg får liksom ikke helt til dette med smakstilsetning i grøten, og iallfall ikke stevia. Hmm, jeg gjør åpenbart noe feil.

    SvarSlett
  57. Likesinnede, litterære Løperjente: (AHA - Jeg så deg og DOBLET!). Jeg ble jo ikke overrasket. Skjørt passer GODT med killer heels. Man vil jo ikke skjule fine sko under lange bukser? Vi er så like. Men vi er også som hund og katt. Jeg har nemlig ikke hund men katt(er). Jeg må bare balansere ut det hele litt - så vi ikke er SKUMMELT like mener jeg. God bedring - og fortsatt god helg!

    Chassi: O store grøtguru - du må åpenbart ta Løperjente under dine vinger for å lære henne om smakstilsetning i grøt. Løperjente har så mye godt i vente... hun vet ikke hva hun går glipp av. Jeg kan selvsagt lære henne opp så godt jeg kan... men det beste er jo å bli lært opp av mesteren selv. Puss på deg

    SvarSlett
  58. Hei :-) Er du i Bergen om dagen? Jeg løp nesten på ei som lignet deg en prikk utenfor 7- eleven her i Bergen i går ettermiddag

    SvarSlett
  59. Alle: Alle er kule, selv om ingen av kommentarene her er til meg.

    SvarSlett
  60. Christine: Det var meg! Hadde jeg en gul bag eller en grønn termoskopp med grøt? Jeg har løpt i skyttel mellom Psyk og SiB Sentrum og Seven Eleven siden torsdag. Si hei neste gang!

    SvarSlett
  61. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  62. He, he... Husker ikke hva du hadde med deg... Jeg så et "kjent" ansikt og det tok meg noen skritt før jeg koblet at det var deg :-)
    Kos deg i Bergen da

    SvarSlett
  63. Dette blir nesten som eventyret om pannekaken: Vakre, vene, velskapte Viktoria: Hunden elsker katter, men det er dessverre ikke gjensidig! Like greit at vi ikke er dobbelgjengere, siden det er litt flaut å være fjortis-like når man ikke er fjortis.

    Jaaaa, lær meg dette med smakstilsetninger i grøten! Jeg kan ikke lære Chassi noe som helst til gjengjeld, men jeg kan mase om Viktoriavennlige bøker til du blir lei!

    SvarSlett
  64. Lekre, likesinnende, litterære, langbeinte/Lettbeinte (stryk det som eventuelt IKKE passer) Løperjente: Enig. Ojda. En hund som elsker katter? Hva slags terrier? Da har du MYE hund i LITEN hund altså. Terriere er alltid sånn? Jack Russel?

    Viktoriavennlige bøker? Whats that about? Gi meg tips. Noe jeg kan glede meg til å gjøre i juleferien (herre - jeg har ikke tid til å lese noe skjønnlitterært før den tid). Puss på deg - og god søndag.

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...