onsdag, april 27, 2011

Mest til mor

Hei igjen! Mor har begynt å printe ut bloggerapporter og lime dem inn i hytteboken (!), så dette er mest til henne. Hun har selv sendt meg bildene, jeg bare publiserer, og hun sendte dem ikke før i dag så nå har vel andre mennesker glemt påsken for lenge siden, men vær så god, her er vær og føre loggført fra påsken på Songesand 2011.

Det mor vil vite aller mest er nemlig hva slags vær vi har hatt:

- Vi har hatt veldig fint vær og hele Norge har hatt fint vær og alle snakker om det. Vi har hatt temperaturer langt over 20 grader og vi har hatt det hele tiden.

Mens det far vil vite er hvor mye fisk han har fått og hva som er gjort av praktisk arbeid:

- Han fikk én steinbit og saget mange trær for å få bedre utsikt mot elven.

Men jeg vet ikke hva slags bilder hun har sendt meg så jeg aner ikke hva slags diger ball han har i båten.

Bestemor vil vite om hun var med denne gangen også:


- Og det var hun! Hun hadde med seg påskeegg og påskete og påskekaffe som hun har hvert år, og vi hadde påskequiz fra Se og Hør og vi kniste og fniste av alt vi ikke visste. :)

Og så er det viktig å huske hvem andre som har vært med:

- Jeg kom på skjærtorsdag og lille bror kom med kjæresten på påskeaften, mens lille søster, stakkars, måtte bli igjen i Bergen med masteroppgaven.

Har vi gjort noe denne påsken?

Vi gikk jo tur! Her har jeg stjålet kakao fra DNT-hytten, og den måtte jeg bære i hånden hele dagen, og far har fått nye joggesko.

Men ja:
Vi spiste frokostene på terrassen! Jeg bakte som vanlig rundstykker til alle men hadde som vanlig spist havregrøt før dere andre sto opp.

Og vi flyttet oss mellom terrassene avhengig av solforholdene.

Og en dag spiste vi appelsinene våre på campingstoler i en snøfonn!

Hei mor!

Har vi ellers gjort noe spennende?

- Nei.. vi har ikke det.


Jo, jeg har gjort noe spennende!

Sånn vil jeg selv huske påsken best:


Jeg satte to verdensrekorder denne påsken, det gjorde jeg rett og slett. Først da jeg løp over fjellet på veien inn og deretter da jeg knuste den første rekorden på veien tilbake. Det var stas! Jeg fant veien helt av meg selv (og jeg har gått meg vill på alle slags vis i dette fjellet!) og løp mange mil og høydemeter i ren bananrus.

Jeg har noen bilder selv også:

Først en kjapp matpause (tunfisk og appelsin) og kartpause, for det tar noen timer å løpe Lysefjorden selv når det er snakk om verdensrekorder. Og som alltid when alone.. med nesten ingen klær.

Den grønne flekken i tåken til venstre er Songesand og målet mitt, der bor vi.

Og klar ferdig gå.

Det fins mange sånne så dem må man trampe vekk.

Og her er Lysefjorden sett fra Prekestolen.

Jeg løp hjem på fire timer og det var hur kult som helst! Men siden da har jeg bare sittet i sofaen og spist mye mat og skrevet om hva jeg har spist. :P

(Det var innlegg nummer 444, klokken nærmer seg halv tre (på natten ja) og nå skal jeg koke havregrøt igjen.)

P.S! Jeg har kjøpt avocado til havregrøten men jeg gruer meg til å prøve. Finnes det en oppskrift? Skal jeg røre den inn eller legge den oppå grøten, og hva slags proteinpulver vil passe best? Jeg tenker vanilje. (?)

10 kommentarer:

  1. Som jeg koser meg med bloggen din..You're on-of-a-kind!

    (Hoggorm? Det var det jeg visste! Dattera mi har akk begynt på Orientering, scares med to death!)

    SvarSlett
  2. Snille du. :) Men si til henne at hun må trampe dem vekk, det går alltid bra!

    SvarSlett
  3. Haha, du er herlig! Men HALLO, appelsin og tunfisk = æsj(?) merkelig kombinasjon...

    SvarSlett
  4. Så fin påske det ser ut til at du har hatt! Artig med bilder og ikke minst bildekommentarene, haha! Kan ikke annet enn å smile når man leser denne bloggen altså:-)Avocado i havregrøt har jeg ikke prøvd, jeg vil tro at å mose den og dermed røre den inn blir best? Vanilje hørtes i alle fall ut som et godt alternativ å starte med:-)

    SvarSlett
  5. Det blir verdens beste hyttebok!

    Grøt er grøt, og da må avocadoen moses. Og DU er dronningen, så da venter vi andre (eller jeg) på hva som er best. Men...jeg kan godt teste med kokosmel og avocado om du vil ha hjelp :)

    SvarSlett
  6. Haha, du er jo helt fantastisk! Men ... avokado i havregrøt? Hvor tar du det fra? Må si meg enig med pulsilivet, mos avokadoen! Og pass på å kjøpe en som er moden slik at sødmen er der (harde avokadoer er fysj, kjedelig og smakløst). Gleder meg til å se hva resultaten blir!

    SvarSlett
  7. Plingrii: Heei! Så hyggelig, det var lenge siden! Vet du hva? Jeg spiste tunfisken først og appelsinen etterpå. Så det. Jeg hadde til og med et hjemmelaget rundstykke men det gjemte jeg sikkert for kameraet. :P

    SvarSlett
  8. Sunthjerte: Heisann! Tusen takk for tips! Nå ble det avocadomos og vanilje etter tips fra deg. :)

    SvarSlett
  9. Pulsilivet: Jaa, jeg vil ha hjelp! Det hadde vært KJEMPEkjekt om du ville teste med kokos. Og takk for fin hilsen, jeg sovnet med et smil. :)

    SvarSlett
  10. Elvi: Takk! Du er ikke så verst du heller. Flink på tester i alle fall. ;)

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...