tirsdag, mars 15, 2011

Snøhule i hodet - terningkast tre

Jeg kom på radioen! Hva mer kan man be om! Hele verden satt i ferjekø denne helgen og det gjorde også jeg. Vi var fire skitne og sultne fjellsportere på vei hjem fra vinterturlederkurs på Haukeliseter. Jeg hadde allerede spist havregryn i termoskoppen, vi hadde alle tisset i buskene og nå bare ventet vi på køen mens vi hørte på P3Søndag. Det pleier jeg ikke å høre på, det var jo kjempeteit.

Konseptet er at lytterne sender inn sms om hva de har gjort i helgen sin og alle, syns jeg, hadde vært på afterski i Hemsedal denne helgen og vært såååå fulle og truffet såååå mange digge damer, og en hadde brukket foten og ei hadde møtt to dritkjekke gutter der den ene var fra Sverige og den andre fra Spania (!). Djises! Fra Spania!? Man gir også terningkast for helgen sin, og der var mønsteret typisk at de som hadde vært fulle på Hafjell ga terningkast seks mens de som hadde jobbet hjemme eller satt i ferjekø ga terningkast to. Ingen vil være totalt tapere og gi terningkast en.

Jeg satt trøtt og sliten i bilen med fjellfantene og lo av alle disse meldingene og så ble det til at vi laget våre egne alternativer. Det er lett å være morsom når man er trøtt. Etter hvert syns vi at vi var så morsomme at vi sendte meldingene inn til P3.. Vi hadde jo fire mobiler.. Kunne sende massevis av meldinger. Så da kom jeg på radioen.

Jeg fikk snøhulen i hodet..

- Hva? Herregud, fikk hun snøhulen i hodet? Går det an da?

og nå sitter jeg i ferjekø, terningkast tre. Peace fra DNT.


- Jaja, det var jo også en helg å rapportere! Kjipt å få snøhulen i hodet da!

Dumme P3, vi lo så vi grein. Og så sendte vi flere meldinger.

Vi gikk nattorientering med murstein i sekken mens de andre satt nakne i badestampen. Terningkast en.
Det gikk i nerdemeldinger av type Havregrøt er bedre enn Hafjellskrøt... Jeg ser nå at det ikke er like morsomt som det var da.

Men se hva jeg har gjort i helgen! Jeg har ikke sovet i alle fall!

Gi meg en rosin, jeg er en tråkkemaskin!

Woho! For her var det mye snø!

Se nå hvor langt vi skal gå..

Tidlig morgen først.

Dyp snø.

Og se hvor langt vi skal gå..

Dumdidum... Kald på fingrene nå.

Dumdidum, batteriet går tomt i hodelykten..

Der ser jeg en hytte! Kan jeg få legge meg nå, jeg skal tidlig opp og grave snøhuler som skal ramle i hodet mitt?

Vi gikk til klokken to den natten, det var helgens vinterturlederkurs. Det fortsetter til neste helg med en fiktiv snøstorm og kriseberedskap i en snøhule som vi håper at holder bedre enn denne siste gjorde.

Deretter skal jeg tilbringe den neste måneden på fjellet og bli tidenes bruneste påsketurist.

2 kommentarer:

  1. Nydelige bilder! :) Gleder meg til påske nå!

    SvarSlett
  2. Ingenting er som påskefjell! Jeg håper faktisk å lure inn en kafé eller treningsøkt med dere innimellom fjellturene for de skal alle gå fra Oslo, og ingenting er som trening med styrketreningsjentene. :P

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...