tirsdag, september 28, 2010

Alt gikk fint og alt var flott!

Alt gikk fint! Jeg var uansett så fåkkings fornøyd da jeg kom rett fra Fitnesseksamen i Bergen, men helgen på fjellet gikk også kjempebra. Skuldrene senket seg ikke før siste morgenen i fjellsekken i snøen, men da var jeg ovenpå. Yeah-yeah! Dette var den siste kurshelgen for turledere i DNT så nå er jeg sertifisert sommerturleder og tenker å få opp tusen fine turer i løpet av året.

Slik gikk det til: Vi gikk nokså konsekvent utenfor løypene fra Haukeli til Holmavatn, og derfra på kryss og tvers tilbake for å teste orientering i mørket. Plutselig manglet vi en mann som hadde besvimt, plutselig gikk brannalarmen, og plutselig måtte vi legge oss til å sove i snøen. Liksom.

Deltakerne er svært spreke; Jeg var sikkert den eneste som ikke har løpt maraton, og mens jeg fortsatt klarer én chin med strake armer så heiser disse jentene seg opp etter bare fingrene på ekte klatrervis. Åå-åå, jeg blir så oppgitt av sånt.

Men vi har hatt det superfint sammen.

Det føles som å reise med KRIK eller noe for alle har så mye energi. -Stor stein! -Klatre!

KRIK her.

Knekkisgrøten har blitt en ny venn på fjellet, for med hodelykt midt på natten kan man veldig enkelt knuse fire knekkebrød med proteinpulver og helle over termosvann.

Denne grøten er faktisk ikke min. Det fins flere som vet å forsyne seg til frokost.

Vått, vått.

Og vinter.





En vindsekk er ee plastduk man skal sove i mens regnet drypper ned i fjeset og trenger gjennom soveposen.

Fjellet for øvrig var flott og fantastisk.

Men det har visst skjedd ting i resten av verden også. Gratulerer så kjempemasse til alle som løp Oslo Maraton eller deltok på styrkeløftstevne, og til Kriztina som vant Norway Open. God natt!

4 kommentarer:

  1. Du ligner virkelig på Emily Bergl! Du burde google henne hvis du ikke vet hvordan hun ser ut :)

    SvarSlett
  2. Hei! Morsomt med look-alikes! Jeg googlet sporenstreks så klart, og ser kanskje litt likhet der ja. Hun er jo veldig søt i alle fall men jeg håper (håperhåperhåper) at jeg ser litt yngre ut for det er jeg. :)

    Takk uansett! :D

    SvarSlett
  3. 3x3 HURRA! Gratulerer så mye!!
    Håper jeg får deg som turleder next time vi drar på tur med turistforeningen.:)
    Woooopididoo!

    SvarSlett
  4. Jaa!! Det håper jeg også! :D

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...