onsdag, februar 24, 2010

Nytt program

Jeg har hatt en ny runde med PT på Toppform og fått et program som er bedre tilpasset bodypumpkjøret. Det blir sjelden anledning til mer enn én styrkeøkt utenom de 3 ukentlige bodypumpene, så nå skulle jeg få et program som fokuserer mer på mine behov og dekker alt det nødvendige (?) i én smekk. Mine behov er aller mest magemuskler, ikke minst fordi kroppsanalysen avslørte at jeg hadde litt å gå på der.

Typisk at jeg fikk bicepsøvelser selv om jeg mente at armene mine er store nok som de er, fordi PT-Jone mente at store armer er bra på jenter..

Programmet ble ganske klassisk, med mage, bryst, knebøy, skuldre, rygg og dips (To be continued..), men jeg benyttet også anledningen til å få en profesjonell kostholdskonsultasjon. Som utgangspunkt for kostholdsplan og videre veiledning neste uke har jeg gitt Jone en oversikt over kostholdet per i dag, og det så slik ut:

07.30 Havregrøt med 20 g protein + tran
11.00 Salat med tunfisk/egg/reker/røkelaks + 2 stk rugsprø med kaviar
14.00 To knekkebrød med en hel boks makrell i tomat + appelsin
19.30 Proteinshake og eple
20.30 Kyllingfilet med grønnsaker og evt grov pasta

Det er jo kostholdshimmelen og malen på protein perfection i mine øyne, men Jone kastet et raskt blikk på dette kostholdet og konstanterte at det var alt for lite. Ikke minst av proteiner.

Jeg har gått tre dager uten å raide kjøleskapet, men kjøleskapet mitt lider fremdeles etter forrige raid så her er det lite å hente.. Slik kan jeg tenke meg at kjøleskapene så ut i krigen - minus ansiktsmasken. Jeg har en paprika, en Jarlsberg lett og en pakke egg. Jo, og gulrøtter, løk og kålrot gjemt i skuffene.

Uansett. Dagens havregrøt smakte bursdagsselskap og 17. mai! Vanlig oppskrift med havregryn, kruskakli, kakao, hasselnøttprottis og en skje peanøttsmør (extravaganza!), OG i dag altså; banan.

Tekoppen rommer dessuten en halvliter kusmi med spicy chocolate, så da er sjokoladebehovet mitt dekket.


Hurra for 17. mai!

4 kommentarer:

  1. SV: Hahaha! Non taken; enig i at det ser alt annet enn fristende ut!

    Namnam, frokosten din så kjempegod ut!! :)

    SvarSlett
  2. Så skjønn du er. Herlig innlegg. Så krysser jeg fingrene for at du med mer prot. og kanskje mindre karbs i kosten (noe må det jo erstatte, og jeg regner ikke med at PT fjerner gode fettkilder.) klarer å få tritt med orgiene dine. Blodsukkerhetta er vanskelig å motstå.

    Mitt 2010 har ift 2010 matorgiefri gått overraskende greit. :)

    SvarSlett
  3. DU er skjønn! Tror ikke vi er helt på samme side ang matorgier hvis du har holdt deg i hele år, men.. Jeg får vel være glad på dine vegne. :)

    Hva skjer ellers i livet ditt da?

    SvarSlett
  4. Jeg skammer meg over lite oppdateringer, men trengte en liten pause fra den fanatiske blogg-verden( selvfølgelig ikke alt ;),
    Og helt fri har jeg ikke vært, men overraskende lite til meg å være ;)

    Får vel komme med et lite update-innlegg ila noen dager.

    Kort sagt har jeg kommet meg fra nedturen forrige uke, vært på en knakandes fylletur i Hemsedal og avsluttet uken med magevirus og det som der tilhører. På beina igjen nå :)

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...