søndag, februar 14, 2010

Der vind er bedre enn sol og badestampen full av alkohol

Først litt Bergansposering...

Og så drar kiterne ut i krigen.

På kitekurs er vind bedre enn sol og badestampen full av alkohol. Selv om det denne helgen var nokså lite vind var det akkurat nok til å suse over vannet og sveve litt når dragen tok tak. Desto viktigere for min del var sol nok til å lønsje i snøen og til å bli sånn sår og blank i øynene at man ser full ut selv om man drikker ganske lite alkohol.

Sandra (som er sammen med Marcus) og jeg brukte de lange timene i bilen til å diskutere den akutte damemangelen i brannmannskapet. Det finnes én kvinnelig brannkonstabel i Sør-Rogaland og hun heter Alfhild, så i disse dager arrangeres egne kvinnedager for å gjøre fysiske tester og rekruttere det svake kjønn. Jeg tenker Ooo, en konkurranse, hvor kan jeg melde meg på? Men jeg er ærlig talt ikke sikker på om det er nok å være aktiv på treningsstudio når de fysiske kravene for å bli brannkonstabel er like for både menn og kvinner. Sandra og jeg lurer veldig på hvor langt vi ville kommet. (Hun ville definitivt kommet lenger enn meg, arg!) Her er kravene:

  • 5000 meter løping (under 23.45 min – testen foregår utendørs det vil derfor kunne bli tatt hensyn til krav i forhold til vær- og føreforhold)
  • 60 m (under 8.9 sek)
  • Stille lengde (minst 2.3 m)
  • Benkpress (60 kg x 1)
  • Opptrekk i bom arm/skuldre (minst 7 rep)
  • Armheving (minst 7 rep med 25 kg belastning på rygg)
  • Knebøy bein/hofteledd (minst 15 rep med 25 kg belastning på rygg)
  • Svømming (400 m innen 10 min)
  • Svømming 2 x 25 under vann
  • Svømming 25 m på rygg, med dykkermaske fylt med vann
  • Høydetest (klatring i stige inntil 20 m)

Vel vel, ut å klatre i stigen.

Jeg er forresten kjendis i Valdresavisa også. Cheerio!

3 kommentarer:

  1. Sv: Takk for superhyggelig kommentar :D Ja, det er egentlig helt utrolig hvor godt man kan knytte nye nettverk hvis man bare går inn for det, jeg har blitt kjent med så mange fantastiske nye mennesker det siste året!!

    Jeg er veldig fornøyd med resultatene fra testen, det gir en indikasjon og et ca-bilde av hva som har skjedd de siste årene, når resultatene er positive er det kjempemotiverende!

    Jeg var på kitekurs i fjor i regi av jobben, det var gøy helt til jeg slo nakken :P Ekstremsport er visst ikke for meg ;) Så ut som dere hadde nydelig vær da, kjempedeilig! Vi kitet i skikkelig ruskevær på Haugastøl!

    God dag til deg også!:) Klem

    SvarSlett
  2. SÅ jo ut som en veldig veldig fin tur. kjekke menn du driver å sponses med også ja ;)

    Idag har jeg hatt en skikkelig nedtur etter altfor mye fundering etter testen fredag.. Så jeg anbefaler ikke å ta den dersom du ikke har gjort det enda. Ikke det at jeg tror du får like dårlige resultater som meg da..
    Føler det som om jeg likegodt kunne latt være å trene og hatt akkuratt samme res...

    klem fra sippeguri

    SvarSlett
  3. Hei, søte snille sippeguri! Bloggverdenen koker nå av treningsnarkomane stakkarer som har møtt Tanita på messe i Lillestrøm. Ikke tenk på det!

    Plis send mail til eltervaag@gmail.com.

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...