søndag, januar 24, 2010

100 pushups

I tre uker har jeg fulgt et program på iphone som skal lure meg til å klare 100 pushups på rappen. Dagens program var 22-30-20-20-28, så på bare noen minutter hadde jeg tatt 150 repetisjoner. Ganske kult altså. Det finnes flere lignende applikasjoner; 200 situps, 25 pullups (saklig) og 200 knebøy, men jeg klarer meg med en om gangen.
Det var nok skryt, for helgen har ellers vært full av utskeielser. Lørdag var øl på Cardinal og søndag nok en matorgie. I løpet av en dag spiste jeg en omelett, 300 gram kyllingkjøttdeig med pasta, et halvt hjemmelaget brød med pålegg, to porsjoner kornblanding, masse nøtter og frukt, før jeg la meg på sofaen i fosterstilling. Hvor ofte skjer dette? Litt sjeldnere i det siste heldigvis, men ofte nok til at jeg dunker hodet i veggen av bare frustrasjon. Tjueti skulle liksom være matorgiefri..

12 kommentarer:

  1. Jeg føler du er litt besatt av mat?

    SvarSlett
  2. Hahah! Velkommen til min verden, og stryk "litt".

    SvarSlett
  3. - tja - hva skal man si - jeg har også hatt styrketrening idag.
    Merkelig nok bestemte jeg meg også for push-ups, skikkelige med nesa i gulvet, yeps, det ble akkurat en halv, så jeg gikk over til - minibøy på armene og klarte 5. (alt over 10 er humbug)

    - jeg lurer egentlig på hva du som er så galt med matorgier, så mye som du beveger deg - orgier er alltid velfortjent :-)
    - teller forresten en 6-pack rosiner på styrten??

    SvarSlett
  4. Hei snupps! Med nesa i gulvet?! Hatten av! Da holder det med en halv.

    Hva skal rosinene telle som? En matorgie eller en sixpack?

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. For å være litt treningsnerd: Jeg er overbevist om at kroppen din gjennomfører en "leptin re-feed" av seg selv når du får behov for disse matorgiene dine...
    Personer som gå på ekstrem lavkarbodiett tømmer glykogenlagrene i musklene som igjen reduserer metabolismen (kanskje derfor du overlever på grønn te og proteinpulver...)
    Leptinnivået synker til bunns, noe som bla. styrer sultfølelse ++ og når du da går på så lavkarb vil leptinnivået gå langt ned. Til slutt tar kroppen ansvar og du spiser ekstremt mye og du gjør en "leptin re-feed" og nivåene stiger såpass mye at du klarer å kjøre streng diett igjen veldig lenge, før det samme skjer igjen.......

    Helt normalt, og faktisk viktig i forbindelse med deffing da dette vil holde metabolismen oppe, selv om det ikke akkurat er ditt problem....

    Klemz
    Påli

    SvarSlett
  7. Åååå, jeg savner treningsnerdepraten! For en nydelig kommentar. Jeg håper du ikke har hentet all vitenskapen fra hodet, for hvis du har det så går du meg en god gang i treningsnerding.

    Megaklemz tilbake!

    SvarSlett
  8. Paul:
    Du sier at "[]til slutt tar kroppen ansvar[]", vil det si at i forhold til Charlottes treningsregime, så burde hun spise annerledes?

    Ut i fra sunt bondevett, så virker ikke måten hun spiser på å fungere optimalt. I alle fall om man ønsker et annet resultat av treningen enn å bli deffa.

    SvarSlett
  9. Hei Oddis!! Kjekt å høre fra deg! Så heldig jeg er som får kostholdet mitt analysert av dere flinke guttene. Hva mente du jeg burde gjøre egentlig?

    Stor klem!

    SvarSlett
  10. Heey!! Synes ikke det hørtes så mye ut, dersom maten du fortærte ble inntatt ut over hele dagen? Må kunne ha så pass, du som er så aktive!
    Klem fra Hilde.

    SvarSlett
  11. Takk Hilde! Kjekt at du sier det, for jeg føler meg steingal innimellom. See you soon!

    Klemmen.

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...