tirsdag, juli 28, 2009

Nordkapp-Oppdal på sykkel


Woho, jeg er hjemme! Tok toget fra Oppdal til Oslo og nattog derfra til Stavanger. Klær og utstyr er strødd utover gulvet, det skal brennes og desinfiseres alt etter som, jeg måtte bare legge ut noen bilder først.

Bosetningen på Sennalandet minnet om den i Sør-Afrika; litt tilfeldig og veldig enkel.

Campingkos på Snåsa: Her brenner myggspiralene om kapp, jeg spiser knekkebrød med tubeost (aldri mer) og har fått ispose på en hoven fot.

Campingkos i Alta-traktene: Vi fikk sove i et ledig kott på en campingplass der alle hyttene var fulle. Det var lenge for kaldt til å sove i telt, ofte 5 grader oppe i nord.

Deiligge Togga med smurfehjelmen. Den er visst mye lettere enn min. Ja, da så. For meg var det liksom ikke utfordring nok å sykle Norge på langs, jeg valgte å gjøre det med et blylodd på hodet..

Kirsti og Rita på Mo i Rana er to kule fjellsportjenter som lager deilig omelett. De ville bli med å sykle videre, men måtte jobbe så klart. Kom snart på besøk til Stavanger!

Snapshot fra Lofoten. Den lange omveien/rosinen i pølså gikk i en fei uten særlig sightseeing, vi hadde mye motvind her.

Men det SER jo fint ut.
Hver morgen ble en liten pakke- og påkledningsseremoni (Smøre seg med rumpekrem osv). Vi var fornøyd med pakkingen og savnet ingenting. Sånne halve bein og armer er gode å ha til halvveis kaldt i været. Jeg fikk meg en Assos-bukse på Mosjøen som fungerte bra for den såre rumpen, ikke minst fordi jentebukser er polstret helt annerledes enn guttebukser.

Sykkelen fungerte også kjempebra. Takk for en alle tiders tur og takk for alle koselige meldinger!!! Hvem som helst kan sykle Norge på langs så lenge man har nok av tid og motivasjon i regnbygene. Det hadde ikke jeg, men jeg kan fortsette neste år.

Gjennomsnittlig dagsetappe: 10-12 mil
Beste etappe: Helgelandet, fikk en Sound of Music-følelse her.
Verste etappe: Over Kvænangen. Det beryktede fjellet svarte til ryktet sitt.
Daglig kaloriinntak: 6000 minst!
Høydepunkt: Mat og prat på Jokerne
Negativt: Dårlig vær
Positivt: Turfølget er evig tålmodig og underholdende langs veien
Tips: Ibux fungerer til alt

4 kommentarer:

  1. Du er beinhard. Maraton kommer til å gå som en dans på roser. Smerte er din venn nå.

    SvarSlett
  2. Hei.

    Har nå lest bloggen og skjønner godt at det ikke ble sykling hele veien i år. Skikkelig uheldig med været! Det høres ut som en fin ferie uansett og at dere har fått nyttige erfaringer! :) Kos deg med en god bok og sosial omgang resten av ferien. :) Håper å kunne lære noe av dere og se enda flere bilder!

    Lykke til med treningen til Oslo Maraton.

    SvarSlett
  3. Takk, snille gutter! :)

    Det ble litt antiklimaks å plutselig sitte hjemme i sofaen igjen, men det var heller ikke noe kult å sykle lenger. Fortsatt god sommer begge!!!

    SvarSlett
  4. Oi jeg glemte nesten å svare deg snuppa! Ikke med vilje :)

    For en tur forresten, du er rå!
    Ser kjempeartig ut (Og litt irriterende :P)

    SV: Det er jo det som er morsomt da, den er LILLA! Trenger ikke å se godt ut når du kan leke med maten XD (Barnslig, jeg? neeeeeeeida!)

    Riskakene er både etter-trening snack og generelt snacks/mellommåltid. Det er strengt talt ikke riskaker, det er multigrain-mais-amarath-kaker, de er betydelig sunnere en snack a jacks liksom :)

    Og jeg slår GJERNE følge med deg neste gang! :D

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...