mandag, juni 22, 2009

Klar - ferdig - jogg

Det viste seg mongo å utsette maratonoppkjøringen til siste liten. Jeg har ikke løpt til bussen engang på flere måneder og nå gikk jeg rett på løpeprogrammet som sier 4 turer i uken. Det kunne gått fint, men det går foreløpig dårlig. Jeg har mistet alt jeg har hatt av kondisjon. Kanskje styrketreningen ødelegger kondisen, eller det at skisesongen er over, eller at jeg har sluttet med gruppetimer.

Debuten gikk med maratonBrit rundt Mosvannet og jeg klarte så vidt å henge på to runder, altså 6 km. Da fikk jeg en vekker altså, beina kjentes som tømmerstokker og pusten var TUNG. Treningsuken har vært som følger:
  • Mandag - Bodypump som instruktør
  • Tirsdag - Trasking i nabolaget med bøker til Turistforeningen
  • Onsdag - Bryst/triceps/skuldre + fotballtrening med jobben + 12 km trasking
  • Torsdag - 6 km jogging
  • Fredag - 6 km jogging + 12 km trasking
  • Lørdag - Slaraffenliv på terrassen
  • Søndag - 8 km jogging + Rygg/biceps
Det blir en utfordring å få til 3-4 joggeøkter i tillegg til det fine treningsprogrammet jeg har fått av Jone. Nå har bodypumpen tatt sommerferie heldigvis, men etter hvert skal jeg ta sommerferie selv også, og da vil alle treningsprogram måtte byttes ut med sykling. Progresjonskurven på joggingen er ganske høy, så jeg håper formkurven vil stige like raskt.

3 kommentarer:

  1. Du får ha lykke til med all løpingen fremover! Det er heldigvis mye teknikk og vane med løping, og du som er så sprek kommer nokk fort inn i det. :) Jeg liker tirsdagsaktiviteten din! :)

    SvarSlett
  2. Hei Hei, måtte inn å lure og er ekstatisk over å se maratonplaner. Mine egne virker litt fjerne akkurat nå så jeg kommer til å holde et øye på dine :-)

    SvarSlett
  3. Igjen altså, Ingalill: Du jogger jo hele tiden!!! Jeg hadde vært kjeeempefornøyd om jeg var så langt som deg!

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...