onsdag, mars 11, 2009

På ski i fjellet midt i mars?!

Nyheten ligger i at jeg har hatt min første tur i Turistforeningen. Jeg har aldri vært med Turistforeningen på tur før, dette er modergruppen - her finnes ingen fjellsportere. Som turledervikar på Lett skitur til Taumevatn nøt jeg autoriteten man får med turlederhatten på. Jeg var raus med smøretips på kladdeføret og klarte å skjule at jeg selv gikk på smørefrie ski. Jeg justerte noen ryggsekker og tilbød plaster til hun som skar seg på skivoksen. Jeg koste meg stort selv om publikum var i alderen 40+ og praten gikk i politihijab.

"Nei, du burde ha lagt hardere smørning under. Nå kan du legge litt v75 eller v70 eller v65, eller også lilla, nesten rødt. Skrap av alt det gamle der og husk å glide skiene til neste gang."

"Eg seie berre at om politiet hadde fått merre lønn så hadde me ikkje trengt hijabpolitiar!"

Fjellsporter: Fjellfant med huehår og ulltrøye, gjennomsnittlig mer interessert i været enn i hijaber, naturlig autoritet på skismøring. Fjellsporteren pakker sekken med bøker og ørepropper, men tar gjerne et tak i oppvasken. Typisk fjellsportniste: appelsin, te og hjemmebakt muslibrød.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...