onsdag, desember 17, 2008

Singapore


Hei, hvor det gaar! Naa er jeg i Singapore og stortrives her. For foerste gang paa turen bor jeg i en sovesal og det er veldig kult. Da jeg ankom byen klokken 04.00 var jeg bare glad for aa finne en seng, og hotellene her er ganske dyre. Jeg sover med to soete engelske jenter og faar masse gode reisetips fra erfarne backpackere. Bildet er fra den selvbetjente frokosten (som bestaar av toast med kokosnoettsyltetoey og kaffe med melk).

Det er digg aa se sivilisasjon igjen, Singapore er for eksempel det eneste landet i Asia der man kan drikke vann fra springen. For aa faa med meg alt har jeg kjoert rundt i en turistbuss med aapent tak og hoppet av rundt omkring underveis. Jeg har ruslet i den beroemte shoppinggaten Orchard Street, som naa er stivpyntet til jul, og jeg har til og med vaert paa en kitsji waterfront-konsert paa Sentosa Island.

Men best av alt er maten. Etter fattigmannskosten i Indonesia er dette himmelen, det lukter mat i alle gatene og alt er nytt og spennende. I Little India faar man fiskehoder i karri, og i Chinatown faar man de fantastiske risbollene som er dampet og fulle av digg. Jeg setter meg paa en restaurant og spiser lunsj, for saa etterpaa aa finne noe enda mer spennende i boden utenfor, og da maa jeg proeve det ogsaa.

Omtrent saann har reiseruten min vaert saa langt. Det har gaatt litt fram og tilbake fordi jeg reiser litt fortere enn jeg hadde planlagt. Opprinnelig plan var aa foelge Thailand og Malaysia ned til Singapore, men naa har jeg i tillegg brukt tre uker paa Indonesia. Jeg reiser til Sidney i morgen tidlig.

2 kommentarer:

  1. Eg e heilt øvegidde. Her sidde eg på Hinna og får ferskt nytt inn i ståvå heilt fra Sigapore og andre plasser langt vekke. Takk. Charlotte!! Me gamle sidde bare å lese og ondrast. Fortsatt god tur!
    Morfar.

    SvarSlett
  2. Hei morfar!

    Tusen takk! Jeg er veldig lei meg for at jeg ikke kunne komme i juleselskap i Nerliveien. Savner dere begge og julestemningen hjemme.

    Ha en fortsatt fredelig helg og juletid. Klem!

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...