søndag, november 09, 2008

Jorden ru-huundt!

Det er én uke til avreise, så fra nå av er dette reisebloggen. I dag har jeg endelig fått tak i Maren og bestilt de siste flybillettene til Melbourne. Heldigvis syns Maren at julebesøk passet dødsbra selv om Hanne allerede sover på gulvet. Jess, da er det i boks. Det er sykt mye å fikse til bare to måneders ferie; jeg har tatt syv vaksiner og skal ta to til på tirsdag, jeg har fått visum og malariatabletter og jeg har kjøpt myggnett. Jeg har til og med kjøpt en bitteliten shampo og en bitteliten dusjsåpe til kummerlige overnattinger. Blant så myye annet. I Bangkok har jeg bestilt et fint hotell til bursdagen, og til Sidney bestilte jeg et bråkete to-stjerners som skal være fullt av nye backpackervenner. De fire ukene mellom ankomst Thailand og avreise Singapore er fremdeles veldig åpne, så her tar jeg i mot gode tips. Prioriteringen heller foreløpig mot Malaysia og Sumatra.

Kollega Stian og Annelin ligger litt foran og tipser bra på bloggå si. Stian har skikkelig flyskrekk og dokumenterer derfor ekstra godt på alle flyturene.

Men aller først; i dag feirer vi jul og bursdager med boller og brus i Charlottes hus. Stikkord er røde lys, marsipan, gaver, gløgg og pepperkaker. Og 3-retters middag, jeg kan mer enn brokkoli og tunfisk altså. Det er viktig å proppe inn alt det kule før jeg stikker, så hele uken er planlagt med kafébesøk, jobbfest, forening, trening og Oslomøter i flertall. Det er så mye som skjer at jeg har vært søvnløs i en hel måned, men jeg har fått sovetabletter hos legen og antar at skjønnhetssøvnen kommer plutselig tilbake når jeg setter meg på flyet.

2 kommentarer:

  1. Å, du er så utrulig tøff som farter rundt heilt åleine! SuperChassi rett og slett.
    Du får sikkert ein fantastisk tur, pass på å blogge postkort til oss som hustrer rundt her heime!
    Eg skal ikkje til Oslo neste veke, så då får vi heller ta eit lysbildeshow når du kjem heim att!
    Goood tur klem!

    SvarSlett
  2. Hei pingvil!

    Så synd jeg ikke får truffet deg! Lysbildeshow er en mager trøst, men du kan banne på at jeg skal pushe bilder og reiseskrøner så fort jeg kommer meg av gårde.

    Håper dere har det fint begge to! Stor klem!

    SvarSlett

Les mer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...